Adelin Petrișor, pledoarie pentru jurnalism fără prejudecăți

Povesti de succes

Vizualizari: 207

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

”Jurnalismul este fix cum e țara, medicina e fix cum e țara. Breslele nu pot fi  mai evoluate decât societatea însăși ”, este opinia cunoscutului jurnalist de război Adelin Petrișor. Deși susține că rolul știrilor negative este de a îndrepta neregulile din sistemul sanitar, nu este de acord cu generalizarea, emiterea de prejudecăți și stereotipuri în presă. Și aici e vorba și de știrile legate de lumea medicală și reprezentanții săi.

Reporter: Ați invitat studenții de la Universitatea de Medicină și Farmacie Târgu-Mureș într-o incursiune în medicina de război. Care a fost mesajul pe care ați dorit să-l transmiteți?

Adelin Petrișor: Eu mă pricep la război în sensul că l-am văzut mai aproape decât mulți alții și cred că dacă aș fi medic de urgență m-aș duce într-un stagiu militar într-o zonă de război, pentru că vezi traumă cât nu o să vezi 10 ani într-un spital mare din Europa.

Eu, ca jurnalist, am fost curios și am descoperit spitale care din nefericire noi nu ni le permitem în România. Adică să intri într-o baracă care să aibă echipament de ultimă generație și specialiști care se ocupă de la bătături până la neurochirurgie, e șocant să descoperi așa ceva. Să descopăr că există spitale veterinare pentru câinii care detectează bombele, iarăși e ciudat. Dar astea sunt povești de război și meseria mea este să povestesc și să spun ce văd. Asta înseamnă jurnalism până la urmă, să spui niște povești oamenilor încercând să renunți la prejudecăți, sau să ai cât mai puține, pentru că nu există oameni sută la sută echilibrați.

Reporter: Ați întâlnit și medici români pe front?

Adelin Petrișor: Pe front? Am întâlnit un medic de origine română, era cetățean american. În comunitățile mari din Irak, Afganistan am întâlnit medici români, am avut inclusiv stomatologi militari.

Medicii români sunt la fel de senzaționali ca cei americani, că avem necazuri cu sistemul sanitar asta e altă treabă.

Reporter: V-ați făcut o opinie despre profesionalismul medicilor români și în timpul în care ați fost în misiuni cu echipele SMURD?

Adelin Petrișor: Eu am fost cu SMURD-ul în diferite misiuni, sunt oameni extraordinari, își fac meseria, stau în ture de 24 de ore și pleacă cu ambulanța, cu elicopterul să salveze vieți.

Profesioniști avem, ideea e să ajungem să schimbăm și sistemul ca să ajungă spitalele și la noi să arate ca afară. Dar credeți-mă, eu am avut probleme de sănătate mari, inclusiv un accident de circulație, am fost operat de doi medici români de la Spitalul de Urgență din București, la Floreasca, în 2000. La un moment dat riscam să pierd brațul și uite: am mână și o mișc. Erau doi doctori români într-un spital românesc, cu aparatura pe care o aveau la Floreasca, deci se poate.

Problema nu e că nu avem specialiști, cred că la un moment dat ajungem să vedem partea goală a paharului și iarăși nu e Ok. Și media poate că greșește.

Reporter: Cum ar trebui media să trateze subiectele?

Adelin Petrișor: Nu poți să acuzi media. Știrile sunt negative oriunde în lume, media trebuie să arate părțile negative care trebuie îndreptate, dar nici nu trebuie să ajungem la nivel de societate să avem prejudecăți despre noi înșine, să ne subestimam pe noi înșine. Eu cred că e răul cel mai mare, pe urmă ne supărăm că râd francezii sau nu știu cine de noi. Păi dacă noi râdem tot timpul?! Și auzi stereotipuri de astea: românii hoți, românii șmecheri. Eu nu cred că toți sunt la fel. Există șpagă în învățământ, șpagă la medici, dar eu nu cred ca toți medicii condiționează actul medical.

Reporter: Vorbim aici și de generalizare, în sine.

Adelin Petrișor: Generalizarea oricum se învață la jurnalism, este cel mai urât și rău lucru care se întâmplă. Dar pe de altă parte nici nu poți să fii vesel când te duci la Fundeni și vezi că așteaptă persoane la chimioterapie, copii care nu au un scaun la intrarea în cabinet. Când mă gândesc că poți să-i programezi în așa fel încât să le scurtezi din suferință, să le zici: tu vii la 9, tu vii la 10. Încă o dată: omul sfințește locul. Sunt oameni care fac superperformanță în medicină, în România, în spitalele românești, cu bani puțini. Să ne gândim la Irinel Popescu, îl cunosc bine pe Brădișteanu, l-am văzut la muncă, l-am filmat. I-am numit pe cei mai mari pentru că nu cunosc tot sistemul și sunt tineri care sunt foarte bine pregătiți.

Mulți zic că jurnalismul e într-o situație nu tocmai plăcută: jurnalismul este fix cum e țara, medicina e fix cum e țara. Breslele nu pot fi  mai evoluate decât societatea însăși, când noi vom evolua ca societate și sistemul va fi altul și jurnalismul va fi altul.

Reporter: Ce încredere ar trebui să aibă pacienții în medicii din România?

Adelin Petrișor: Păi trebuie să aibă încredere, dar trebuie să-i ajute pe medici să-i convingă pe politicieni să schimbe sistemul.  E umilitor să fii rezident la medicină în București, să nu fii din București să ai 1200 lei,  nu știu exact cum e să plătesti chirie și să și trăiești. E umilitor să fii tânăr medic, să te formezi și să ai un salar mai mic decât al unui șofer de la o companie mai răsărită. Lucrurile se pot schimba doar la presiunea oamenilor.

Reporter: Dacă ar avea Adelin Petrișor o baghetă magică ce ar schimba în sistemul sanitar?

Adelin Petrișor: Mentalitatea. Dar nu doar în sistemul sanitar, ci în toată societatea.

Arina Moldovan

Peste 33.000 de persoane s-au abonat la Newsletterul saptamanal. O poti face si tu chiar acum!

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE

Compania Antibiotice premiată la Gala ANEIR

Povesti de succes

Vizualizari: 3.564

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Pentru calitatea produsului Nistatină – standard de referință la nivel mondial – Asociatia Nationala a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR) a premiat compania Antibiotice cu Trofeul de Excelenta. Marți, 12 decembrie 2017, compania farmaceutică Antibiotice a primit Trofeul ANEIR de excelență pentru produsul Nistatină, care în acest an a devenit standard de referință la nivel mondial, statut oferit de farmacopeea S.U.A.

Premiul evidențiază și alte două mari realizări ale companiei precum creșterea exportului de Nistatină pe continentul american cu 50% în 2017, dar și investiția demarată într-o nouă facilitate de producție pentru unguente și supozitoare.

Decernarea trofeului a avut loc în cadrul Galei ANEIR (Asociaţia Naţională a Exportatorilor şi Importatorilor din România), găzduită de Banca Naţională a României, în prezența Guvernatorului BNR, dl. Mugur Isarescu, a d-lui Nicolae Văcăroiu, fost Prim-Ministru la data înființării ANEIR, cât şi a reprezentanţilor companiilor reprezentative pentru exportul românesc.

La acordarea premiilor s-au luat în considerare criterii  precum poziția din TOP-ul 1000 exportatori în anul 2017 al Institutului Național de Statistică, raportată la poziția deținută în TOP-ul similar din 2016, performanța cantitativă și calitativă a exportatorilor români, pătrunderea pe noi piețe, produse noi exportate, extinderea investițiilor, creșterea eficienței/profitului, etc.

Premiată la fiecare ediție a Galei ANEIR, Antibiotice Iași şi-a axat politica de dezvoltare pe piețele internaționale a ultimilor ani spre intensificarea relaţiilor comerciale, dezvoltarea de parteneriate strategice pe termen lung precum și deschiderea de noi reprezentanțe în teritorii de interes.

“Aceste direcţii pe care le urmărim sunt esenţiale pentru strategia de dezvoltare a exportului companiei și pentru a ne menține competitivi la nivel mondial. Ne dorim să ne consolidăm operațiunile pe piețele internaționale prin identificarea de noi oportunităţi de business, axându-ne pe cercetare și performanță în dezvoltarea unui portofoilu de produse adaptat cerințelor piețelor externe” a declarat Mihai Stoian, Director Afaceri Internaționale.

Exporturile Antibiotice pentru primele 9 luni ale lui 2017 indică o creștere cu 26% față de aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la valoarea de 91,7 mil. lei. Principalele destinații ale produselor Antibiotice au fost Asia, America de Nord și Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 80% din totalul vânzărilor realizate.

Compania Antibiotice Iasi este cel mai important producator roman de medicamente generice. Portofoliul de peste 130 de medicamente acopera o gama larga de arii terapeutice, strategia de dezvoltare a produselor fiind concentrata astazi pe medicamentele din clasele cardiovascular, antiinfectioase, sistem nervos central si tract digestiv.

 

Peste 33.000 de persoane s-au abonat la Newsletterul saptamanal. O poti face si tu chiar acum!

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE

Grija pentru cei dragi este cel mai frumos cadou

Povesti de succes

Vizualizari: 838

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Asociaţia de Luptă Împotriva Bolii Parkinson, în parteneriat cu AbbVie și Primăria Municipiului București, prin Teatrul „Nottara”, lansează campania de informare și educare „Grija pentru cei dragi este cel mai frumos cadou”, cu scopul de a aduce în atenția publicului importanța diagnosticării la timp a Bolii Parkinson, cea de-a doua afecţiune neurologică progresivă ca frecvenţă.

În luna decembrie, când toată lumea aleargă după cadouri pentru cei dragi, este important să nu uităm că lucrul de care au cu adevărat nevoie cei dragi este ca noi să fim bine. Prin urmare, îndemnul campaniei este să mergem la medicul neurolog sau să ne programăm părinții la un consult, pentru a depista din timp, dacă este cazul, Boala Parkinson, având în vedere că simptomele sale pot fi ușor confundate la început cu procesul natural de îmbătrânire.

În cadrul parteneriatului cu Teatrul „Nottara”, actorii Ioana Calotă, Răzvan Bănică și Vlad Zamfirescu au acceptat să fie ambasadori ai campaniei. Fiecare a filmat câte un clip ce va fi difuzat în luna decembrie, în care a împărtășit povești personale și a transmis informații importante despre Boala Parkinson.

Am primit nenumărate daruri de la mama: plăcerea de a cânta, dragostea pentru portul popular sau bucuria de a merge împreună în natură. Cred că toți ar trebui să facem tot ce ține de noi să ne avem părinții aproape cât mai mult timp. Am acceptat cu bucurie să fac parte dintr-o campanie care are un mesaj emoționant, în care eu cred sincer: grija pentru cei dragi chiar e cel mai frumos cadou” a declarat Ioana Calotă.

Implicându-mă în această campanie, am avut ocazia să aflu mai multe despre Boala Parkinson. De exemplu, că această afecțiune nu afectează doar persoanele în vârstă sau că înseamnă mai mult decât tremorul pe care îl recunoaștem cu toții. M-am bucurat să aflu că există însă tratamente care pot ajuta pacienții să țină boala sub control. Cred că toți ar trebui să ne informăm mai mult despre ce înseamnă Boala Parkinson. a adăugat Răzvan Bănică.

Vlad Zamfirescu, cel de-al treilea ambasador al campaniei, a văzut îndeaproape ce presupune această afecțiune, atunci când profesorul său de la facultate, Ion Cojar, s-a îmbolnăvit, și recunoaște că, la început, nu a știut cum să se raporteze la Boala Parkinson și ce ar putea să facă să îl ajute pe omul pe care îl admira.„M-am implicat în această campanie tocmai pentru că am văzut cu ochii mei ce înseamnă Boala Parkinson pentru un pacient și știu cât de important este să primești diagnosticul cât mai devreme, pentru a putea primi tot ajutorul de care este nevoie. Mergeți la medicul neurolog sau programați-vă părinții la un control!”

În cadrul campaniei vor avea loc și alte activități, de la difuzarea unui mesaj audioinformativ înainte de spectacole, la discuții cu medicul neurolog după anumite reprezentații, pe parcursul lunii decembrie.

„Cred că pe lângă rolul cultural sau de divertisment pe care îl îndeplinește teatrul, există și rolul de actor social pe care acesta are, măcar ocazional, datoria să și-l asume. Este motivul pentru care ne-a bucurat invitația de a face parte din această campanie.” a declarat Marinela Țepuș, directorul Teatrului „Nottara”.

Și Dan Răican, Preşedintele Asociaţiei de Luptă Împotriva Bolii Parkinson, salută colaborarea cu Teatrul „Nottara”: „Prin toate campaniile pe care le-am făcut până acum, am încercat să transmitem mesajele noastre către pacienți și publicul larg, alegând de fiecare dată forme și metode de exprimare atipice. Este prima dată când colaborăm cu un teatru și dorim să mulțumim echipei de la Nottara pentru deschiderea de care adat dovadă, ajutându-ne să le vorbim cât mai multor persoane despre ce înseamnă Boala Parkinson și despre importanța vizitei la medicul neurolog.”

Informații despre Boala Parkinson:

  • Mai mult de 72.000 de pacienţi sunt diagnosticaţi în acest moment cu boala Parkinson, aceasta fiind cea de-a doua afecţiune neurologică progresivă ca frecvenţă.
  • Prevalenţa bolii Parkinson creşte odată cu vârsta. Astfel, dacă la vârsta de 65 de ani prevalenţa este de circa 1%, la 85 de ani aceasta ajunge până la 3,5%.
  • Boala Parkinson este o afecţiune progresivă, care începe cu mulţi ani înaintea debutului clinic şi care are o evoluţie continuă.
  • Boala se manifestă cu până la 10 ani înainte de apariţia simptomelor motorii, iar la început simptomele pot fi confundate cu procesul normal de îmbătrânire. Viteza de progresie a bolii este variabilă de la pacient la pacient.
  • Tremorul este cel mai cunoscut simptom al Bolii Parkinson, dar această afecţiune înseamnă mult mai mult: rigiditatea mişcărilor, instabilitatea posturală, tulburări de vorbire şi chiar tulburări cognitive.
  • Cele mai frecvente simptome sunt:

Simptome motorii: rigiditate musculară, tremor de repaus, lentoare în efectuarea tuturor mișcărilor, pierderea echilibrului și a coordonarii mișcărilor, mersul șovăitor, atitudinea „înghețată”

Simptome non-motorii: oboseală, tulburări de somn, durere, dificultați la înghițire, exces de salivație, tulburări urinare, confuzie, depresie, anxietate, transpirații excesive.

Simptomele variază de la caz la caz și apar gradual. Nu toți pacienții prezintă aceleași

simptome.

  • Vestea bună este că, dacă urmează recomadările medicului neurolog, pacienţii pot avea o viaţă activă, mulţi ani după stabilirea diagnosticului, iar tratamentele disponibile permit controlul bolii chiar și în stadiile avansate ale acesteia.

Mai multe detalii despre Boala Parkinson pe www.boalaparkinson.ro și pe www.facebook.com/parkinsonromania.

[/su_youtube]

[/su_youtube]

[/su_youtube]

Peste 33.000 de persoane s-au abonat la Newsletterul saptamanal. O poti face si tu chiar acum!

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE

Identificarea pacientului cu bratari personalizate, in premiera in Transilvania

Începând cu luna noiembrie 2017, Spitalul Clinic Județean de Urgență din Cluj-Napoca a implementat un sistem de identificare a pacienților internați, cu ajutorul unor brățări personalizate. De la […]

Setrio Soft lanseaza Modulul de Programari din site cu confirmare pe loc

Setrio Soft face inca un pas inainte privind digitalizarea si dezvoltarea de aplicatii pentru sistemul medical si lanseaza Modulul de Programari din site cu confirmare pe loc pentru aplicatia BizMedica […]

Club de educație și dezvoltare emoțională pentru copii și tineri cu boli rare

Copii și tineri cu dizabilități produse de boli rare vor beneficia de o serie de activități în cadrul proiectului „Club de educație și dezvoltare emoțională la Centrul NoRo”, […]

Opt români traversează Atlanticul pentru copiii cu autism

Pe 19 noiembrie 2017, peste 280 de ambarcaţiuni au luat startul în Regata ARC, Atlantic Rally for Cruisers. Doar două veliere au echipaj integral românesc, iar unul dintre […]

Mamele de prematuri încurajate cu mesaje proiectate pe hol în Maternitatea din Sibiu

Maternitatea din Sibiu este singura din țară în care mamele de prematuri sunt încurajate cu mesaje proiectate pe hol și au la dispoziție și un aparat, cu ecran […]

”Donează timp de calitate”, o campanie de susținere pentru îngrjirile paliative

  Hospice Casa Speranței a lansat oficial campania ”Donează timp de calitate”, adresată îndeosebi factorilor de decizie din companii, în încercarea de a atrage sponsorizări pentru susținerea îngrijirii […]

Walmark – 20 de ani de succes în România

Cu o cifră de afaceri anuală de aproximativ 70 milioane lei și o echipă de peste cincizeci de angajați, compania Walmark România sărbătorește anul acesta 20 de ani […]

ProfAid Kit deschide preselecția pentru 30 de școli

ProfAid Kit este un program de formare a cadrelor didactice ce oferă soluții concrete pentru înlăturarea conceptului de “copil problemă” la clasa, folosind materiale educaționale si tehnici specifice […]

Program educațional pentru integrarea copiilor cu autism în sistemul școlar din România

ATCA (Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată), cu susținerea Fundatiei TELUS International Romania Community Board, a demarat un proiect care vizează integrarea a 50 de copii cu tulburări comportamentale […]

Analiză Bellanima: Intervenţia pluridisciplinară, soluţia pentru tratarea pacienţilor afectaţi de boli organice şi depresie

După o analiză detaliată asupra impactului depresiei în evoluţia pacienţilor cu boli organice cronice, Centrul Medical Bellanima, reprezentant naţional al European Depression Association (EDA), a emis o sinteză […]

Investiție de 250.000 de euro în singura clinică integrată de neurologie din București

Neuroaxis, singura clinica integrată de neurologie din București, își deschide în mod oficial porțile. Cu o investiție care se ridică la peste 250.000 de euro, în special în […]

Rețeaua de Farmacii DONA sărbătoreşte 25 de ani de existenţă printr-o campanie dedicată

Farmacia DONA, unul dintre cele mai mari lanţuri de farmacii din piaţa locală, împlineşte 25 de ani de la înfiinţare. Companie cu capital integral românesc, DONA a devenit […]

Asociatia Oncopacientilor PHOENIX a oferit 61 de proteze si sutien personalizate

Asociatia OncoPacientilor PHOENIX a organizat, in cadrul editiei a III-a a campaniei nationale „Zilele Roz”, evenimentul “Vreau sa raman femeie” impreuna cu Centrul Medical Neolife. La eveniment au […]

Împreună pentru Inimile Pacienților Sociali

Fundația Policlinici Sociale Regina Maria lansează împreună cu Servier România proiectul ”Împreună pentru Inimile Pacienților Sociali”. 340 de pacienți vor beneficia de servicii medicale in decursul primului an, […]

Sute de ore de terapie daruite copiilor cu autism prin evenimente sportive

Aşa cum se întâmplă de câţiva ani, şi în această toamnă, asociaţia Help Autism a ales un mod inedit de a promova conştientizarea autismului şi a finanţa programele […]

Prințul moștenitor din Dubai lansează Dubai Fitness Challenge

O nouă inițiativă fără precedent înscrie Dubaiul în cursa pentru câștigarea titlului de cel mai activ oraș din lume. Locuitorii sunt încurajați să promoveze această acțiune și să desfășoare […]

Da, si eu pot – turul Romaniei pe bicicleta

“Da și Eu Pot” este un proiect initiat de doi oameni obisnuiti, Gabriela-Elena și Cristian Airinei, din credinta ca viata oamenilor din Romania se poate schimba, atat timp […]

Despre aventură, sport și sănătate la Ascotid Trail Race

”Sportul este un aliat în managementul diabetului. Fiecare persoană cu diabet, cu puţină atenţie şi  curaj poate face mişcare”, este mesajul unuia dintre participanții la cea de a […]

Recunoaștere națională pentru prima Tabără de Scolioză din România

Tabăra ScoliCamp – Prima Tabără de Scolioză din România a primit Premiul Publicului la categoria Inovație în sprijinul pacienților în cadrul celei de a doua ediții a Galei […]

Premiul juriului la Gala COPAC pentru ”Instalația din lalele” a Asociației de Luptă Împotriva Bolii Parkinson

Înființată în 2006 de inginerul Dan Stoian Răican, persoana diagnosticată cu boala Parkinson în 1999, Asociația a câștigat de-a lungul timpului premii valoroase de la diverse instituții. Afiliată […]