Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

NEWS FEEDS

Selectează judet:

Al XXV-lea Congres Naţional de Reumatologie: Poiana Brașov, 11-13 octombrie

MEDICAL MANAGER

Cel de-al XXV-lea Congres Naţional de Reumatologie va avea loc la Poiana Brașov, la Centru de Conferințe, în perioada 11-13 octombrie 2018. Congresul Național continuă sa fie un eveniment de referință atât pentru reumatologi cât și pentru medici de alte specialități, o modalitate de a afla noutăți

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Elena Dinu: La Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu este mare deficit de medici

MEDICAL MANAGER

Deputatul PSD Elena Dinu, care este şi fost manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Giurgiu, a declarat că la Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu este un mare deficit de medici şi sunt mari probleme la multe dintre specialităţi, precum oncologie, neurologie, ATI, fizioterapie.

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Ministrul Sănătăţii va discuta la Iaşi cu reprezentanţii Băncii Europene de Investiţii proiectul...

MEDICAL MANAGER

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, se va afla, vineri, alături de secretarul de stat Cristian Grasu, la Iaşi, unde, împreună cu reprezentanţi ai Băncii Europene de Investiţii şi ai autorităţilor locale va discuta despre construcţia Spitalului Regional de Urgenţă.

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Producătorii de medicamente generice solicită liderilor coaliţiei taxă clawback diferenţiată, pentru...

MEDICAL MANAGER

Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice a transmis pe 11 iulie liderilor coaliţiei de guvernare, Liviu Dragnea şi Călin Popescu-Tăriceanu, o scrisoare deschisă prin care solicită aplicarea unei formule diferenţiate de calcul a taxei clawback, pentru a preveni dispariţia tratamentelor ieftine din farmacii.

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Sistem informatic de gestionare a pacienţilor în două secţii ale Spitalului “Grigore...

MEDICAL MANAGER

Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii "Grigore Alexandrescu" din Bucureşti a inaugurat pentru două dintre secţiile sale un sistem informatic destinat gestionării pacienţilor, care ordonează şi reglementează circuitul acestora în ambulatoriu.

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Şef lucr. dr. Mihail Cristian Pîrlog; “Până la schimbarea mentalității cumpărătorului trebuie...

MEDICAL MANAGER

Prezent în calitate de lector la ediția Farma Practic ed. 67, ce a avut loc între 6-7 iulie la Băile Herculane, șef lucr. dr. Mihail Cristian Pîrlog a vorbit despre schimbarea mentalității și atitudinii cumpărătorului din farmacie punctând faptul că familiaritatea pacientului cu farmacistul, gama

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Diana Păun: Cancerul este printre cele mai importante probleme de sănătate

MEDICAL MANAGER

Cancerul este una dintre cele mai importante probleme de sănătate publică cu care se confruntă toate statele, iar statisticile pentru ţara noastră "sunt îngrijorătoare", a afirmat Diana Păun, consilier de stat la Administraţia Prezidenţială, precizând că imunoterapia este tendinţa la nivel mondial în medicina oncologică.

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Preşedintele COPAC, ales vicepreşedinte al European Patient Forum

MEDICAL MANAGER

Preşedintele Coaliţiei Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România, Radu Gănescu, a fost ales în funcţia de vicepreşedinte al European Patient Forum (EPF). Alegerile s-au desfăşurat în cursul săptămânii trecute, a anunţat COPAC printr-un comunicat de presă, în care aminteşte că Gănescu a ocupat anterior funcţia de

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Prof.dr. Rafila: Din ce în ce mai mulţi părinţi, informaţi şi încrezători în siguranţa şi...

MEDICAL MANAGER

Prof.dr. Alexandru Rafila afirmă că există, în prezent, un interes din ce în ce mai mare al părinţilor în a-şi proteja fetiţele de bolile asociate infecţiei cu HPV, în special, de cancerul de col uterin - al doilea cel mai frecvent tip de cancer la femei din

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Prof.univ.dr. Monica Tarcea: „Avem din ce în ce mai des cazuri nediagnosticate și netratate de...

MEDICAL MANAGER

Colaborarea dintre medicul de familie și medicul din celelalte specialități reprezintă cheia în prevenirea, diagnosticarea și tratarea principalelor boli cu o incidență crescută în rândul populației. Fie că vorbim de boli cardiovasculare, obezitate, cancer, nutriție, alergii, intoleranțe alimentare, infecții ale tractului urinar sau de afecțiuni psihice,

mai mult



(RSS generated with FetchRss)

Sibiu: Un tânăr a decedat la spital, după ce nu a mai făcut faţă frigului de pe munte

AGERPRES SANATATE

Un tânăr de 22 de ani a decedat marţi, la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Sibiu, după ce în cursul nopţii a fost coborât de salvamontişti de la peste 2.000 de metri altitudine, de pe creasta Munţilor Făgăraş, cu hipotermie, într-o stare critică, potrivit purtătorului de cuvânt al unităţii medicale, Decebal Todăriţă. "A fost declarat decesul pacientului. Cauza decesului este stop cardiorespirator neresuscitabil. Pacientul are 22 de ani. A fost adus în jurul orei 2,15. A fost adus inconştient, cu hipotermie severă şi stop cardiorespirator", a explicat Decebal Todăriţă. Potrivit sursei citate, fata care l-a însoţit pe băiat pe munte este încă internată în spitalul sibian, cu "hipotermie şi degerături". Şeful Salvamont Sibiu, Adrian David, a declarat că cei doi tineri au îndurat "condiţii meteo extrem de dure" şi pentru aducerea lor din Munţii Făgăraş a fost nevoie de salvamontişti din Argeş şi Sibiu, dar şi de jandarmi montani din zona Lacului Bâlea. AGERPRES/(A - autor: Isabela Paulescu, editor: Oana Popescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Consiliul de Administraţie al Spitalului Municipal Dorohoi organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de manager persoană fizică

MINISTERUL SANATATII

Concursul se va desfăşura la sediul administrativ al Spitalului Municipal Dorohoi din sir.Bd. Victoriei nr. 75, Dorohoi, Judeţul Botoşani, în perioada 31.10.2018 – 26.11.2018, în două etape:

  1. Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor stabilite în
    anunţul de concurs, care va avea loc pe data de 02.11.2018 etapă eliminatorie;
  2. Etapa de susţinere publică şi de evaluare a proiectului de management, care se va
    desfăşura Ia sediul spitalului, pe baza temelor-cadru, în data de 20.11.2018, ora 10.00

Dosarele de înscriere se depun la sediul administrativ al Spitalului Municipal Dorohoi . str. B-dul Victoriei, nr. 75, Serviciul RUNOS, până pe data de 30.10.2018, ora 14u0.

Anunt concurs manager

Bibliografie

Compania Eli Lilly își lansează în România cel mai nou tratament în diabetul zaharat tip 2

MEDICALNET COMUNICATE

Trulicity™ aduce o eficacitate redutabilă și un mod de administrare inovator Trulicity™ (dulaglutid, o injecție pe săptămână), cea mai recentă opțiune de tratament cu agoniști de receptor GLP-1 pentru îmbunătățirea controlului glicemic la adulții cu diabet zaharat tip 2, este acum disponibil în farmaciile din România. ...

Ministerul Sănătății intenționează să înființeze o Comisie de specialiști care să aprobe  decontarea medicamentelor pentru indicații terapeutice neincluse în rezumatul caracteristicilor produsului (off label)

MINISTERUL SANATATII

Ministerul Sănătății intenționează să înființeze o  Comisie de specialiști care să aprobe  decontarea medicamentelor pentru indicații terapeutice neincluse în rezumatul caracteristicilor produsului (off label), ale căror costuri sunt suportate în prezent de către pacienți.

Comisia va avea ca scop analiza situației pacienților care au nevoie de administrarea unor medicamente pentru indicațiile terapeutice neincluse în caracteristicile produsului în cazul unor afecțiuni pentru care nu există alte alternative terapeutice sau atunci când pacientul are contraindicație la alternativele terapeutice existente și identificarea măsurilor necesare pentru asigurarea accesibilităţii tratamentului.

Proiectul  de Ordin al  ministrului Sănătății se află pus pe pagina de web a MS, secțiunea „Transparență Decizională”.

Astăzi, la solicitarea Asociației Producătorilor de Medicamente Generice, Ministerul Sănătății a organizat dezbatere publică pe acest proiect, la care au participat reprezentanți ai producătorilor, distribuitorilor de medicamente, dar și ai pacienților.

„Este vorba în special de pacienții cu boli rare. Există pacienţi care nu au nicio şansă la tratament dacă nu înfiinţăm această Comisie şi dacă nu o facem să funcţioneze. Știu că sunt temeri legate de bugete sau farmacovigilenţă, dar pe care le putem depăşi. Sunt poveşti de viaţă, sunt oameni care nu au bani suficienţi să îşi plătească acest tratament. Să le dăm dreptul la viaţă. Să le dăm o şansă şi să monitorizăm cât mai bine reacţiile adverse, dacă ele există. Eu spun că sunt temeri justificate, dar nu atât de justificate încât să refuzăm dreptul la viaţă unor pacienţi”, a declarat Sorina PINTEA, ministrul Sănătății în timpul dezbaterii publice care a avut loc în acestă dimineață

Sorina Pintea a mai declarat că Ministerul Sănătății va analiza și va ține cont de propunerile și observațiile venite din partea tuturor celor interesați și implicați pe acest subiect.

După ce observațiile vor fi preluate, în urma unei analize a specialiștilor, proiectul de Ordin al  ministrului Sănătății va fi repus în dezbatere publică.

Caraş-Severin: Un caz confirmat de infecţie cu virusul West Nile şi două suspiciuni

AGERPRES SANATATE

Trei femei, din Reşiţa, Caransebeş şi Bozovici, prezintă simptome ale infecţiei cu virusul West Nile, până în prezent doar într-unul dintre aceste cazuri fiind confirmată boala, după ce ambele seturi de analize au ieşit pozitive, au declarat luni, pentru AGERPRES, reprezentanţi ai Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Caraş-Severin. "În astfel de cazuri se fac două seturi de analize. Până acum, s-a confirmat un caz de infecţie cu virusul West Nile, la o femeie în vârstă de 70 de ani şi aşteptăm rezultatele pentru o femeie de 30 de ani, din Reşiţa, şi una de 81 de ani din Caransebeş. În ambele cazuri, la primul set de analize rezultatele au fost pozitive, însă se aşteaptă şi cel de-al doilea set, pentru confirmare", a spus purtătorul de cuvânt al DSP Caraş-Severin, Daniel Botgros. Toate cele trei femei, care prezintă simptomele infecţiei cu virusul West Nile, se află sub supraveghere medicală. AGERPRES/(AS - autor: Paula Neamţu, editor: Nona Jalbă, editor online: Alexandru Cojocaru)

Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș (UMFST), o universitate pentru Europa

Health

Vă informăm că, în urma publicării în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern nr. 735/2018, s-au finalizat procedurile juridice de comasare a Universității de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș (UMFTGM) cu Universitatea „Petru Maior” din Târgu Mureș (UPM).

Începând cu data de 20 septembrie 2018, denumirea oficială a Universității de Medicină și Farmacie din Târgu Mureș devine Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș (UMFST). Denumirea în limba engleză devine University of Medicine, Pharmacy, Sciences and Technology of Targu Mures.

Toate structurile academice și administrative ale UPM devin parte integrantă a UMFST, administrațiile celor două universități care au fuzionat începând deja activitățile specifice de organizare a activității în noua formă de organizare.

În actuala sa structură, UMFST are 10.726 de studenți (în programele de studii de licență, master, doctorat, rezidențiat și alte forme de pregătire), 35 de programe de studii de licență, 33 de programe de masterat și 7 domenii de doctorat. Personalul UMFST numără în prezent 1.233 de angajați din care 739  de cadre didactice și 494 de persoane încadrate ca personal didactic auxiliar și nedidactic.

Principalele preocupări ale conducerii UMFST în perioada imediat următoare sunt legate de demararea în bune condiții a noului an universitar, rezolvarea problemelor administrative stringente pentru a menține funcționalitatea noii structuri academice și armonizarea principalelor reglementări care guvernează funcționarea universității.

Punerea în practică a procesului de fuziune are la bază hotărârile celor două senate, documente publice care conțin prevederi concrete agreate de ambele universități.

Reiterez pentru fiecare membru al comunității academice UMFST, studenți și cadre didactice, că în urma fuziunii, activitatea didactică se va desfășura în cadrul acelorași programe de studii în care studenții au fost admiși și în cadrul acelorași facultăți. Cadrele didactice își vor desfășura activitatea conform statelor de funcții aprobate pentru anul universitar 2018-2019. Procesul fuziunii este, în primul rând, unul de natură administrativă, astfel încât nu vor exista niciun fel de perturbări în activitatea didactică. De asemenea, vă informez că nu sunt argumente financiare care să inducă temeri legate de o eventuală diminuare a drepturilor salariale, nici pentru salariații care au aparținut UMFTGM și nici pentru cei care provin de la UPM.

Totodată, menționez faptul că UMFST își menține integral atât statutul de UMF tradițional, alături de celelalte cinci UMF-uri din țară, precum și cel de universitate multiculturală, așa cum a fost definit el în Legea Educației Naționale nr. 1/2011. Prin urmare, nu există niciun motiv de îngrijorare, nici pentru diminuarea rolului UMFST în învățământul medical din România și nici pentru funcționarea în bune condiții a învățământului în limba maghiară. De altfel, aceste două elemente au stat la baza întregului proces de negociere și sunt prevăzute în mod explicit în hotărârile celor doua senate.

Sper din toată inima ca fiecare să fiți parte a acestei construcții complexe.

Vă invit să participați la evenimentele specifice deschiderii noului an universitar, luni, 1 octombrie 2018, conform următorului program:

ora 10:00, Palatul Culturii – deschiderea oficială a anului universitar a Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Târgu Mureș;
ora 17:00, esplanada din fata Cladirii centrale – Ziua Națiunilor – eveniment dedicat studenților internaționali.

Rector UMFST Târgu Mureș
Prof. dr. Leonard Azamfirei

Cu respect,
Compartimentul Relații Publice UMFST
0265-215.551 interior 259| comunicare@umftgm.ro

Prima conferință „Tulburări de spectru autist” are loc la Cluj Napoca

Health

Conferința “Tulburări de spectru autist” –  Ediția I Cluj Napoca are loc pe 10 Noiembrie 2018, la Cinematograful Dacia din Cluj Napoca, între orele 09:30 -18:00. Evenimentul promovează și oferă informații importante și esențiale despre tulburările de spectru autist și despre implementarea tehnicilor analizei aplicate a comportamentului.

Scopul conferinței este de a informa și sprijini persoanele implicate în acest domeniu (specialiști, părinți, profesori) în vederea utilizării tehnicilor analizei aplicate a comportamentului (ABA) în tulburarea de spectru autist sau alte tulburări pervazive de dezvoltare. În plus, evenimentul are ca obiectiv crearea unei comunități pentru persoanele implicate în acest context, dar și formarea de parteneriate între organizațiile interesate să ajute și să se implice în mod constant în acest domeniu (companii, instituții, ONG-uri).

Conferința este organizată de Asociaţia JoyStory – Centru de Analiză Comportamentală Aplicată (ABA) în Tulburările de Spectru Autist şi alte Tulburări Pervazive de Dezvoltare din Cluj – Napoca, în parteneriat cu Asociația de Terapie Comportamentală Aplicată (ATCA) din București.

Înscrierile se fac pe site-ul Asociației JoyStory www.joystory.ro, numărul locurilor fiind limitat. Taxa de participare este de 70 de lei.

 

Programul Conferinței:

Ora 10:00 – 12:00

Coordonarea și implementarea planului de intervenție în tulburările de spectru autist

Anca Dumitrescu-  Psiholog/ Board Certified Behavior Analyst, Președinte ATCA

Ora 12:00 – 12:15 Pauză de cafea

Ora 12:15 – 12:45

Fiziopatologia tulburării de spectru autist

Gabriela Mureșan –  Medic psihiatrie pediatrică

Ora 12:45 – 13:15

Diferențe între disfazie și TSA

Ramona Lupu  – Psih. Dr. Prof. Logoped

Ora 13:15 – 14:15  Pauză de masă

Ora 14:15 – 15:00

 Consiliere genetică în tulburările de spectru autist

 Ramona Moldovan – Lect. Univ. Dr. Universitatea Babeș-Bolyai, Consilier genetic și psihoterapeut

Ora 15:00 – 15:30

Riscul dietelor restrictive în patologia pediatrică; necesitatea corecției aportului nutritiv, ghidată terapeutic

 Vlad Popescu – Medic specialist pediatru

Ora 15:30 – 15:45  Pauză de cafea

Ora 15:45 – 16:30  

Utilizarea tehnologiei în tratamentul și diagnosticul copiilor cu tulburări de spectru autist: Aplicații ale roboterapiei

Silviu Matu-  Lect. Univ. Dr. Departamentul de Psihologie Clinică și Psihoterapie, Universitatea Babeș-Bolyai

16:30 -17:00

Managementul contingențelor și eficacitatea intervenției comportamentale în tulburările pervazive de dezvoltare

Ana Sandra Pop – Psiholog clinician si psihoterapeut, Co-fondator Asociația JoyStory

Help Kit – materiale didactice pentru copiii cu dificultăți de învățare

Health

Asociația Help Autism a lansat Help Kit, un set de materiale didactice, pentru învățarea ușoară a noțiunilor de bază, adresat copiilor cu vârste mici și celor cu dificultăți de învățare. Kit-ul cuprinde 11 programe diferite, formate din cartonașe cu imagini care corespund fiecărei noțiuni predate. Astfel, copiii învață, prin exerciții concepute de specialiști în psihopedagogie, cifrele, literele anotimpurile și animalele, dar și despre alimente, vestimentație, obiectele necesare într-o casă și alte noțiuni întâlnite în viața de zi cu zi. De asemenea, pentru stimularea și dezvoltarea gândirii, imaginației și motricității, kit-ul conține și 19 puzzle-uri formate din 2, 4, 6, 8 sau 12 piese, în funcție de nivelul copilului. Programele cuprinse în acest set de materiale sunt adresate copiilor cu vârsta între 2 și 7 ani și pot fi utilizate atât în grădinițe, pentru copii tipici, cât și în terapia copiilor cu autism și alte dificultăți de învățare.

Kit-ul de materiale didactice a fost dezvoltat de specialiștii asociației Help Autism, profesioniști în psihologie și psihopedagogie, cu o vastă experiență în lucrul cu copiii cu tulburări de spectru autist. Fiecare program a fost conceput ținând cont de principiile analizei aplicate a comportamentului și de modul în care un copil cu dificultăți de învățare sau un copil de vârstă mică poate acumula, reține și generaliza mai ușor informațiile. Astfel, utilizând materiale interactive, ilustrații colorate care pot reprezenta suport pentru un număr mare de exerciții, copiii reușesc nu doar să rețină mai ușor noțiunile predate, dar și să își exerseze memoria, limbajul și capacitatea de a generaliza noțiunile în viața de zi cu zi.

Setul de materiale poate fi comandat online, integral sau în funcție de necesități, pe programe individuale accesând: http://ahashop.helpautism.ro/materiale-terapie.

Sumele încasate din vânzarea materialelor didactice sunt direcționate către susținerea terapiei de recuperare pentru cei 500 de copii cu TSA beneficiari ai Asociației Help Autism.

Help Kit complet cuprinde 11 programe și 19 puzzle-uri(2×2 piese, 5×4 piese, 4×6 piese, 4×8 piese, 4×12 piese), după cum urmează:

  1. ..tu știi ce urmează? – 99 de jetoane – În acest program, copilul face cunoștință cu toate literele de tipar ale alfabetului și învață să asocieze cuvinte cu literele potrivite.
  2. Numărăm, ne jucăm și învățăm – 41 de jetoane, care reprezintă cifrele de la 0 până la 10 și mulțimea de obiecte.În cadrul acestui program copilul învață să identifice cifrele, să le denumească, vecinii numerelor, să asocieze cantitatea la număr și invers. Materialul este potrivit și pentru a învăța despre mulțimile de obiecte.
  3. Cuvinte de legătură – 32 de jetoane – Prin acest program copilul învață să alcătuiască propoziții coerente, cu sprijinul celor 32 de exemple diversificate.
  4. Formăm pluralul – 118 jetoane – Acest program oferă un suport considerabil pentru învățarea denumirii corecte a obiectelor folosind singularulși pluralul și cum se face acordul corect.
  5. Mijloace de transport – 52 de imagini – Este un material ideal pentru a învăța identificarea și denumirea mijloacelor de transport precum și locul pe unde merge fiecare vehicul. Materialul poate fi suport și pentru a învață informații ce țin de caracteristicile mijloacelor de transport, precum și cine le conduce.
  6. Obiecte din casă – 62 de imagini – Cu ajutorul acestor materiale copilul își îmbogățește bagajul de cunoștințe, învațăsă identifice obiectele, să le grupeze în categorii, să le denumească și chiar să le descrie.
  7. Locații și obiecte din casă – 10 planșe și 41 de jetoane – obiectele se potrivesc în camera corectă, copilul învață să grupeze, să identifice și să descrie utilitatea diverselor obiecte.
  8. Haine – 36 de jetoane, cu haine,încălțăminte și accesorii. Copilul învață să le identifice, să le denumească și să le potrivească corespunzător în funcție de vreme.
  9. Mâncare – 54 de cartonașe – Copilul se familiarizează și învață să identifice fiecare dintre cele mai frecvente tipuri de alimente.
  10. Vietăți – 56 de imagini – Ilustrează viețuitoarele planetei: animale acvatice, animale domestice, animale sălbatice, păsări domestice, păsări sălbaticeși insecte. Prin fiecare imagine copilul învață să identifice, să denumească și să caracterizeze vieț
  11. În lumea anotimpurilor – set 135 de imagini. Fiecare anotimp este reprezentat de către o imagine caracteristică, completată de jetoane care îi ilustrează caracteristicile.

De 8 ani, Asociația Help Autism se implică activ în derularea de programe de conștientizare a autismului, diagnostic precoce și intervenție timpurie pentru copiii cu autism. Pe lângă activitatea susținută în schimbarea statutului autismului în România, asociația oferă servicii de terapie în cadrul celor 5 centre, 6 parteneriate public-private și la domiciliu, desfășoară cursuri de formare în terapie ABA, cursuri gratuite pentru informarea cadrelor didactice, workshop-uri și ședințe de consiliere pentru părinți și este coorganizator al Conferinței Internaționale ABA – știința care stă la baza terapiilor de recuperare în autism.

Ministerul Sănătăţii doreşte înfiinţarea unei Comisii pentru decontarea medicamentelor off-label

AGERPRES SANATATE

Ministerul Sănătăţii propune înfiinţarea unei Comisii pentru aprobarea decontării medicamentelor off-label, ca o metodă de susţinere a pacienţilor cu boli rare în special, care au nevoie de această medicaţie. Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a declarat luni, la finalul unei dezbateri pe marginea proiectului de Ordin privind constituirea Comisiei pentru aprobarea decontării medicamentelor pentru indicaţiile terapeutice neincluse în rezumatul caracteristicilor produsului, că pacienţii au nevoie de această Comisie off-label. "Ceea ce a scos în evidenţă această dezbatere publică este că pacienţii au nevoie de această Comisie off-label. Există pacienţi care nu au nicio şansă la tratament dacă nu înfiinţăm această comisie şi dacă nu o facem să funcţioneze. Există anumite reticenţe legate de bugete, legate de farmacovigilenţă, dar sunt lucruri pe care le putem depăşi, pentru că scopul nostru comun este să avem grijă de pacienţi şi avem neapărată nevoie de această comisie. Este posibil să fie reacţii adverse pentru pacienţi, dar pacienţii care au nevoie de medicamente off-label iau aceste medicamente pentru că ele sunt prescrise şi le iau oricum. Sunt poveşti de viaţă, sunt oameni care nu au bani suficienţi să îşi plătească acest tratament. De ce să nu îl facem în cadru organizat. Să le dăm dreptul la viaţă. Să le dăm o şansă şi astfel să monitorizăm cât mai bine reacţiile, dacă ele există. (...) Eu spun că sunt temeri justificate, dar nu atât de justificate încât să luăm dreptul la viaţă al unor pacienţi", a afirmat Sorina Pintea, la Ministerul Sănătăţii. Preşedintele Asociaţiei Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune, Rozalina Lepădatu, a explicat că medicamentele off-label sunt acele medicamente care fac bine şi pacienţilor ce suferă de alte boli care nu sunt prezentate în prospectul medicamentelor respective. "Sunt foarte multe situaţii când în prospectul medicamentului nu sunt trecute anumite boli, dar medicii, la nivel european şi în Statele Unite, din practica lor de zi cu zi, au observat că anumite medicamente fac bine şi pacienţilor care suferă de alte boli ce nu sunt prezentate în prospectul medicamentelor. Asta este ceea ce se numeşte prescripţie off-label - adică în afara indicaţiei înregistrate", a explicat Rozalina Lepădatu. Ea a arătat că o serie de state au "reuşit şi au aplicat o metodologie de decontare şi a medicaţiei off-label". "Pentru că sunt boli care nu au niciun fel de terapie şi atunci această terapie în afara indicaţiei poate fi de folos pacienţilor respectivi să se simtă mai bine, să îşi recupereze diferite pierderi pe care le au sau chiar să le salveze viaţa", a spus ea. Lepădatu a precizat că la nivelul Agenţiei Europene a Medicamentului nu există un punct de vedere general şi o recomandare şi s-a lăsat la nivelul fiecărei ţări în parte să îşi asume această medicaţie, iar ţări precum Germania, Austria, Italia, Franţa aplică de mulţi ani o metodă de susţinere a pacienţilor care au nevoie de această medicaţie. Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Autoimune doreşte să fie cât mai clare abordările privind protocolul terapeutic şi ghidurile terapeutice în prescrierea acestor medicamente. "Protocolul ţine cont de condiţiile de includere şi de prescriere, ghidurile terapeutice sunt recomandări privind diferite medicamente. Am mai dorit o clarificare privind emiterea de către ANMDM a deciziei privind includerea medicamentelor în lista de medicamente gratuite şi compensate, pentru că ANMDM nu are un cadru legal prin care să facă acest lucru în afara evaluării tehnologiilor medicale. Sunt cam două situaţii majore în care sunt boli cu mai mulţi pacienţi, de ordinul a 100 - 200, şi atunci se justifică realizarea unui protocol terapeutic care să stabilească criteriile de includere şi de excludere în terapia off-label pentru respectivele boli, astfel încât să nu aglomerăm comisia. (...) E bine acolo unde putem să standardizăm să standardizăm şi comisia doar să avizeze protocoalele fără să avizeze fiecare dosar individual şi sunt şi situaţiile individuale unde sunt foarte puţini pacienţi, în general în bolile rare şi atunci comisia poate să avizeze aceste dosare în mod individual", a punctat Rozalina Lepădatu. Ea mai ridicat problema metodologiei: ce dosar trebuie să depună pacientul, ce trebuie să conţină, cum îi justifică medicul referatul medical pentru propunerea de medicaţie pe care o face. De asemenea, APAA a mai discutat despre monitorizare, pentru că nu se doreşte numai raportarea reacţiilor adverse, ci şi implementarea unui sistem de registru de pacienţi pentru a urmări şi evoluţia pacientului în timp. Totodată, APAA a cerut şi înfiinţarea unui grup de lucru din care să facă parte reprezentanţi ai asociaţiilor de pacienţi şi medici. La discuţiile de luni de la MS au participat şi reprezentanţi ai Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR), care salută iniţiativa Ministerului Sănătăţii, dar are şi îngrijorări privind farmacovigilenţa. "Avem o îngrijorare referitoare la acest ordin, unul este legat de farmacovigilenţă, pentru că nu înţelegem cum comisia care se va înfiinţa la nivelul MS poate să evalueze că nu există alternativă terapeutică sau alternativele terapeutice sunt depăşite, atâta vreme cât medicii prescriptori se poate să nu raporteze aceste reacţii adverse şi atunci poate că ar fi de definit mai bine cum anume comisia evaluează că schemele actuale sunt depăşite dacă nu există raportări de reacţii adverse", a spus vicepreşedintele APMGR, Viorica Predună. Ea a menţionat că, în cazul în care un medicament off-label produce efecte nedorite asupra unui pacient, credibilitatea producătorului va fi zdruncinată. "Este posibil să fim obligaţi să retragem produsul de pe piaţă, ceea ce nu ne dorim, în condiţiile în care a fost prescris cumva fără acordul nostru. Credem că e o problemă de luat în seamă. O altă îngrijorare este legată de bugete. De unde se vor asigura bugetele necesare ale acestor decontări", a punctat vicepreşedintele APMGR. AGERPRES/(A - autor: Florentina Ştefănescu, editor: Andreea Rotaru, editor online: Ady Ivaşcu)

Medical Flossing – un nou mijloc eficient împotriva durerilor musculare

Health

Acest articol face parte din Programul de educatie la distanta, dezvoltat in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tirgu Mures prin care membrii CMR, CFR si OAMGMAMR, abonati la revista, pot obtine suplimentar pe langa cele 5 credite EMC/EFC inca:
  • 18 credite EMCD (CMR),
  • 18 credite EFCD(CFR)
  • 4 credite EMCD/EFCD (OAMGMAMR).

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Actualităţi în Farmacoterapia Osteoporozei

Health

Acest articol face parte din Programul de educatie la distanta, dezvoltat in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tirgu Mures prin care membrii CMR, CFR si OAMGMAMR, abonati la revista, pot obtine suplimentar pe langa cele 5 credite EMC/EFC inca:
  • 18 credite EMCD (CMR),
  • 18 credite EFCD(CFR)
  • 4 credite EMCD/EFCD (OAMGMAMR).

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Consiliul de Administraţie al Institutului National de Endocrinologie ”C.I Parhon” organizeză concurs pentru Ocuparea Funcţiei de Manager

MINISTERUL SANATATII

Concursul va avea Ioc la sediul Institutului Naţional de Endocrinologie ”C.I Parhon”, B-dul Aviatorilor nr.34-36, sector 1, Bucureşti, Sala de Consiliu, în perioada: 26.10- 16.11. 2018, desfâşurându-se în două etape:

  1. Etapa de verificare a îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor stabilite în anunţul de
    concurs, care va avea loc în data de 26-29.10.2018, etapă eliminatorie;
  2. Etapa de susţinere publică şi de evaluare a proiectului de menagement, care se va
    desfăşura pe baza temelor-cadru, în data de 09.11.2018, ora 10,00

 

Anunt concurs manager Bibliografie Teme-cadru

Noi direcţii de dezvoltare a clasei inhibitorilor de betalactamaze

Health

Acest articol face parte din Programul de educatie la distanta, dezvoltat in parteneriat cu Universitatea de Medicina si Farmacie Tirgu Mures prin care membrii CMR, CFR si OAMGMAMR, abonati la revista, pot obtine suplimentar pe langa cele 5 credite EMC/EFC inca:
  • 18 credite EMCD (CMR),
  • 18 credite EFCD(CFR)
  • 4 credite EMCD/EFCD (OAMGMAMR).

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Nămolul sapropelic de Techirghiol, efecte benefice în procesul biologic al îmbătrânirii

Health

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Comunicat de presa

ANM

24.09.2018
In atentia persoanelor interesate
Comunicat de presa EMA referitor la recomandarea EMA privind autorizarea pentru punere pe piata a medicamentului Vabomere, medicament nou pentru tratarea infectiilor la adulti, care consta dintr-o combinatie de antibiotic si un nou inhibitor de beta-lactamaza, care vizeaza rezistența bacterian.
descarca documentul …

Studiu experimental privind proprietățile hepatoprotectoare ale apei minerale de la Băile Tușnad

Health

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Dr. Andrei Manu-Marin: ”Personalul medical, interesat să fie informat despre subiecte legate de medicina sexualității”

Health

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Răzvan Prisada: ”Regândirea rolului și poziției farmacistului în sistemul sanitar este o necesitate în toată Europa”

Health

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 57 – editia tiparita – August 2018

Un caz confirmat de infecţie cu virusul West Nile şi două suspiciuni, în Caraş-Severin

MEDICALNET

Trei femei, din Reşiţa, Caransebeş şi Bozovici, prezintă simptome ale infecţiei cu virusul West Nile, până în prezent doar într-unul dintre aceste cazuri fiind...

Comunicat de presa

ANM

24.09.2018
In atentia persoanelor interesate
Comunicat de presa EMA referitor la emiterea recomandarii de autorizare a medicamentului Luxturna, o noua terapie genica pentru tratarea unei tulburari rare care produce pierderea vederii, medicament de prima optiune in cazul distrofiei retiniene ereditare cu mutatii ale genei RPE65.
descarca documentul …

Dezbatere publică organizată de Ministerul Sănătății, joi, 27 septembrie 2018, ora 10:00 la sediul Ministerului Sănătății, sala de consiliu, etaj 2

MINISTERUL SANATATII

La solicitarea ASOCIAȚIEI ROMÂNE A PRODUCĂTORILOR INTERNAȚIONALI DE MEDICAMENTE, în baza prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Sănătăţii organizează joi, 27 septembrie 2018, ora 10.00 la sediul Ministerului Sănătăţii, sala de consiliu, etaj 2, şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin privind privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 368/2017 pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul și procedura de aprobare a prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman.

 

Modalitatea de colectare a recomandărilor: Persoanele care vor lua cuvântul în cadrul ședinței publice sunt rugate să transmită propunerile pe care le vor prezenta și în format electronic, word, la adresa de email: moancea@ms.ro, cu specificarea articolului sau articolelor din proiectul de act normativ, data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului, până la data de 26 septembrie 2018, ora 15.00;

 

Modalitatea de înscriere:

– în format electronic la adresa de email: moancea@ms.ro, până la data de 26.09.2018, ora 15.00;

– pentru înscriere sunt necesare: nume și prenume, seria și numărul documentului de identitate, doresc/nu doresc luarea cuvântului;

–    accesul se va face pe baza documentului de identitate, luni, 27.09.2018, începând cu ora 09.00.

 

Luarea cuvântului: în ordinea înscrierii.

Timpul alocat luării cuvântului: 3 minute.

 

Potrivit prevederilor art. 7, alin. (10), lit. b) din Legea nr. 52/2003, ”b) dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toţi solicitanţii înscrişi la cuvânt şi-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuţie;”.

 

La dezbaterea publică vor participa:

  • domnul Dan Octavian Alexandrescu, secretar de stat,
  • reprezentanți ai Direcției politica medicamentului și dispozitivelor medicale,
  • reprezentanți ai Direcției generale juridice și resurse umane.

 

Proiectul de act normativ poate fi vizualizat la adresa de web: www.ms.ro, rubrica Transparenţă decizională – Acte normative în transparență.

Comisie pentru decontarea medicamentelor off-label

MEDICALNET

Ministerul Sănătăţii propune înfiinţarea unei Comisii pentru aprobarea decontării medicamentelor off-label, ca o metodă de susţinere a pacienţilor cu boli rare în special, care...

Comunicat de presa

ANM

24.09.2018
In atentia persoanelor interesate
Comunicat de presa EMA referitor la recomandarea EMA privind autorizarea pentru punere pe piata a medicamentului Onpattro, medicament nou pentru tratarea amiloidozei cu transtiretina, boala rara cu transmitere ereditara.
descarca documentul …

Comunicare directa

ANM

24.09.2018
In atentia profesionistilor din domeniul sanatatii
Comunicare directa catre profesionistii din domeniul sanatatii referitoare la actualizari cu privire la teratogenicitate si tulburarile neuropsihice asociate medicamentelor care contin retinoizi, cu administrare pe cale orala si topica.
descarca documentul …

Comunicat de presa

ANM

24.09.2018
In atentia persoanelor interesate
Comunicat de presa EMA referitor la includerea in actiunea de evaluare a impuritatilor si altor medicamente care contin sartani si identificarea unor nivele scazute de NDEA intr-o serie de medicament cu substanta activa losartan.
descarca documentul …

Cel mai nou tratament în diabetul zaharat tip 2

MEDICALNET

Trulicity™ aduce o eficacitate redutabilă și un mod de administrare inovator Trulicity™ (dulaglutid, o injecție pe săptămână), cea mai recentă opțiune de tratament cu...

Sorina Pintea: În şase luni - premise pentru autorizarea unor noi medicamente pe piaţa românească

AGERPRES SANATATE

În şase luni se vor crea premisele pentru autorizarea unor noi medicamente pe piaţa românească, a afirmat ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea. "Eu spun că în şase luni de zile. Dar până atunci nu înseamnă că ne uităm pacienţii, nu înseamnă că nu încercăm să grăbim procesele de autorizare. Anul acesta s-au introdus 37 de molecule noi. Este mult, este puţin. Nu ştiu. Asta trebuie s-o spună pacienţii. Din păcate, n-am reuşit să acoperim toată patologia care ar avea nevoie de tratamente noi. Dar în octombrie vom mai introduce câteva molecule noi. Deci chiar se fac eforturi. Din punctul meu de vedere, cea mai mare problemă în acest moment este problema studiilor clinice, care ar putea intra pe piaţa din România şi, din păcate, din cauza procedurilor de evaluare au întârziat foarte mult", a spus, sâmbătă, Sorina Pintea la Digi 24. Ministrul Sănătăţii a recunoscut şi faptul că există "probleme şi cu studiile clinice". "Da, sunt probleme şi cu studiile clinice. Am primit o situaţie şi există studii clinice depuse pentru aprobare care au o întârziere de peste 400 de zile, studii clinice care ar putea intra în România şi care ar furniza medicamente pentru mulţi din pacienţii noştri, în special pentru bolile oncologice", a spus ministrul Sănătăţii. Sorina Pintea a anunţat că luni va fi publicat în transparenţă decizională un proiect privind reorganizarea Agenţiei Naţionale a Medicamentelor şi Dispozitivelor Medicale (ANMDM). "Specialişti vor apărea pentru că sunt cursuri în derulare, tocmai asta vă spuneam. Creezi posturi noi pentru a putea angaja aceşti specialişti, creezi premisele finanţării din venituri proprii a acestor posturi, astfel încât să nu grevăm bugetul de stat, reorganizăm modalitatea de funcţionare a echipelor de autorizare din ţară, deci sunt mai multe lucruri benefice şi aşteptate. Este un act normativ care se discută de cinci ani. Aşa mi s-a spus. Prima măsură şi cea mai importantă este reorganizarea agenţiei. Apoi, de la 1 ianuarie 2019, crearea premiselor pentru a bugeta aceste posturi pe care le vom crea în plus. Agenţia are capacitatea din veniturile proprii să-şi plătească angajaţii", a spus ministrul. Sorina Pintea a explicat că ANMDM are nevoie de 500 de angajaţi, faţă de cei 200 câţi are în prezent. "În acest moment, ANM are în jur de 200 de angajaţi. Are nevoie, în total, de 500, astfel încât lucrurile să poată funcţiona normal, astfel încât lipsa de personal şi nu neapărat rea-voinţă a guvernanţilor, aşa cum s-a spus de multe ori, conduce la foarte multe întârzieri pe care le recunosc şi pe care încerc, împreună cu colegii mei din MS şi de la ANM, să le rezolvăm. Dar uneori se fac eforturi supraomeneşti. (...) 500 de oameni ar fi necesari pentru a acoperi întregul obiect de activitate, inclusiv de a avea oameni în teritoriu pentru a autoriza farmaciile", a mai precizat ea. Ministrul a spus că dintre cei 200 de angajaţi ai ANMDM, doar cinci sunt implicaţi în autorizarea medicamentelor. "ANM nu se ocupă doar de autorizări. Sunt mai multe obiecte de activitate pe care le desfăşoară această agenţie pentru că o simplă semnătură pe o cerere de autorizare nu este suficientă. Medicamentele se testează. Dacă cineva doreşte să introducă pe piaţa din România un medicament nou, atunci angajaţi ai agenţiei se deplasează la locul de producţie al medicamentului în străinătate să vadă dacă se respectă normele, dacă acel medicament poate fi pus pe piaţă în România. (...) Apoi există angajaţi în ţară care autorizează farmaciile, deci obiectul de activitate al agenţiei este foarte vast", a spus Pintea. Întrebată despre situaţia Departamentului de evaluare a Tehnologiilor Medicale din cadrul ANMDM, Sorina Pintea a explicat că acesta are doar doi angajaţi, nefiind organizat concurs pentru completarea schemei din cauză că "nu au fost găsiţi specialişti pe piaţă". "Pentru a lucra în acel departament este nevoie de oameni foarte bine pregătiţi, pentru că aici se iau decizii care schimbă destine. Am avut o intenţie de concurs, dar nu sunt specialişti. Aceşti oameni urmează nişte cursuri speciale care nu s-au mai organizat în România. Ministerul Sănătăţii are un contract de consultanţă din 2015 plătit de Banca Mondială, inclusiv pentru a pregătit personal", a mai spus ministrul. Ea a menţionat că au existat câteva întâlniri cu reprezentanţii firmei respective. "Am stabilit criterii, condiţii de lucru, astfel în luna noiembrie ne vor livra prima procedură pentru România, modernizată. Vor începe cursurile de pregătire, deci e o chestiune mai delicată. (...) Din punctul meu de vedere şi din ceea ce am discutat cu conducerea ANMDM, ar trebui să fie în jur de 20 de specialişti care să lucreze pentru autorizarea medicamentelor. (...) Nu este vorba că nu există posturi bugetate, nu există că nu sunt bani pentru aceste posturi, există problema pregătirii acestor oameni. Este singura problemă. Pentru că vă daţi seama ce înseamnă să evaluezi un medicament, să-l treci pe o listă de compensate şi acel medicament să aibă o valoare de piaţă anuală de 30 de milioane de dolari, de exemplu", a mai declarat Sorina Pintea. AGERPRES / (A - autor: Daniel Popescu, editor: Irina Poenaru, editor online: Andreea Lăzăroiu)  

Sistemul de sănătate din România este afectat de migraţia specialiştilor; principiul subsidiarităţii trebuie revizuit (sindicalişti)

AGERPRES SANATATE

Sistemul de sănătate din România este afectat de migraţia specialiştilor din domeniu, fiind astfel redusă posibilitatea de a fi acordate îngrijiri medicale specializate şi de calitate, sunt de părere reprezentanţii Federaţiei "Solidaritatea Sanitară', care, în acest context, solicită Guvernului României să sprijine solicitarea adresată Uniunii Europene (UE) pentru revizuirea principiului subsidiarităţii. În acest fel, pot fi contracarate efectele migraţiei asupra ţărilor sursă, trecând această temă pe agenda acţiunilor publice din perioada în care România va deţine preşedinţia Consiliului Uniunii Europene, susţin sindicaliştii, într-un comunicat de presă, transmis sâmbătă AGERPRES. "Este de domeniul evidenţei faptul că migraţia masivă combinată cu principiul subsidiarităţii sistemelor de asigurare socială are un impact dramatic asupra ţărilor de plecare. În condiţiile în care cei care migrează pentru muncă sunt în marea majoritate a cazurilor cetăţeni la vârstă activă, odată cu plecarea forţei de muncă România pierde contribuţiile pe care aceşti cetăţeni le-ar fi făcut la sistemele sociale (în special la cel de sănătate). Fenomenul afectează toate ţările sursă pentru migraţie din Uniunea Europeană, sistemele sociale din aceste state riscă să devină nesustenabile din cauza migraţiei. Cu alte cuvinte, sporul de sustenabilitate pentru sistemele sociale din ţările de destinaţie pe care-l aduc migranţii devine un cost cu un impact major în ţările de plecare ale acestora. Libertatea de care se bucură cetăţenii şi oportunităţile de care profită ţările de destinaţie aduc cu acestea un cost imens pentru cetăţenii ţărilor de plecare", se menţionează în comunicatul citat. Conform reprezentanţilor sindicali, în condiţiile în care rezultatele studiului "Impactul migraţiei asupra salariaţilor din sănătate", dat publicităţii recent, au indicat condiţiile de muncă drept principala cauză în determinarea migraţiei salariaţilor din sănătate, "este evident că România se află într-un cerc vicios". "Sistemul de sănătate din România este, deja, afectat de migraţia specialiştilor din sănătate prin reducerea posibilităţii de-a acorda îngrijiri medicale specializate şi de calitate. Migraţia unui număr mare de cetăţeni reduce continuu resursele financiare necesare pentru sănătate, lipsind Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS) de o parte semnificativă a contribuţiilor. Scăderea capacităţii financiare a FNUASS determină la rându-i alterarea continuă a condiţiilor de muncă din sănătate. Alterarea continuă a condiţiilor de muncă determină migraţia specialiştilor din sănătate", subliniază membrii Federaţiei "Solidaritatea Sanitară'. În viziunea acestora, principala ieşire din acest cerc vicios o constituie revizuirea principiului subsidiarităţii, cel puţin în privinţa sistemului de asigurări sociale de sănătate, iar pentru transpunerea în practică a acestei aceştia menţionează că pune la dispoziţia Guvernului României expertiza necesară atât în acest domeniu specific, cât şi în materia soluţiilor de compensare. Subsidiaritatea este un principiu de funcţionare a Uniunii Europene, ce ajută la aplicarea cât mai eficientă a autonomiei locale. În acest fel, deciziile pot fi luate de către către autorităţile locale, autorităţile centrale acţionând doar atunci când intervenţia lor este mult mai eficientă. AGERPRES/(AS - editor: Daniel Badea, editor online: Anda Badea)

Premise pentru autorizarea unor noi medicamente pe piaţa românească, în următoarele 6 luni

MEDICALNET

În şase luni se vor crea premisele pentru autorizarea unor noi medicamente pe piaţa românească, a afirmat ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea. “Eu spun că...

Sistemul de sănătate din România este afectat de migraţia specialiştilor. Principiul subsidiarităţii trebuie revizuit

MEDICALNET

Sistemul de sănătate din România este afectat de migraţia specialiştilor din domeniu, fiind astfel redusă posibilitatea de a fi acordate îngrijiri medicale specializate şi...

Iaşi: UMF găzduieşte şedinţa Biroului Comitetului de Bioetică al Consiliului Europei

AGERPRES SANATATE

Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) ''Grigore T. Popa'' din Iaşi, găzduieşte în perioada 24 - 25 septembrie, şedinţa Biroului Comitetului de Bioetică al Consiliului Europei. "Suntem onoraţi că Universitatea de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" este gazdă pentru o întâlnire de asemenea calibru - şedinţa Biroului Comitetului de Bioetică al Consiliului Europei. Doamna Laurence Lwoff, şefa unităţii de Bioetică a Consiliului Europei, a mai fost oaspetele universităţii noastre anul trecut, când s-au împlinit 20 de ani de când statele membre ale Consiliului Europei au semnat Convenţia europeană privind drepturile omului în biomedicină, cunoscută sub numele de Convenţia de la Oviedo", se arată într-un comunicat de presă remis vineri AGERPRES de UMF Iaşi. Comitetul de Bioetică al Consiliului Europei este subordonat Comitetului Director pentru Drepturile Omului (CDDH) al Consiliului Europei şi este format din reprezentanţi ai guvernelor celor 47 de state membre ale Consiliului Europei, fiind experţi în diferite domenii, inclusiv drepturile omului, biologie şi medicină, asigurând o componenţă multidisciplinară ce este esenţială pentru dezbaterile bioetice care au loc în cadrul acestui comitet, a menţionat sursa citată. Principalele sarcini ale Comitetului de Bioetică sunt: realizarea reexaminărilor regulate prevăzute în Convenţia de la Oviedo şi în protocoalele sale adiţionale, dezvoltarea principiilor stipulate în Convenţia privind Drepturile Omului şi Biomedicina, luând în consideraţie şi cazurile relevante ale Curţii Europene pentru Drepturile Omului, implementarea acestor principii, precum şi evaluarea provocărilor etice şi legale ale progreselor în domeniul biomedical. În realizarea obligaţiilor sale, Comitetul de Bioetică al Consiliului Europei cooperează cu Uniunea Europeană şi alte comitete interguvernamentale pentru a asigura consistenţa documentelor normative elaborate. AGERPRES /(AS - autor: Loredana Ciobanu, editor: Diana Dumitru, editor online: Gabriela Badea)

Dr. Lazăr (Spitalul ''Victor Babeş''), despre pasagerul suspect de febră tifoidă: Nu suferă de această afecţiune

AGERPRES SANATATE

Medicul Ştefan Lazăr de la Spitalul ''Victor Babeş'' a precizat vineri că se infirmă suspiciunea de febră tifoidă în cazul bărbatului din aeronava care a fost izolată la sol la începutul acestei săptămâni, pe Aeroportul ''Henri Coandă'' din Bucureşti. "S-a infirmat suspiciunea de febră tifoidă pe baza analizelor de la Institutul Cantacuzino", a declarat, vineri, pentru AGERPRES, medicul Ştefan Lazăr. El a spus că pacientul mai rămâne internat pentru investigaţii suplimentare, acesta ajungând la spital foarte slăbit. "Sunt mai multe supoziţii de diagnostic în momentul de faţă şi boli neinfecţioase şi trebuie să îi facem în continuare nişte investigaţii suplimentare", a explicat Lazăr. O aeronavă Turkish Airlines, care a aterizat marţi seară, pe Aeroportul "Henri Coandă" din Bucureşti, a fost izolată la sol, din cauza unui pasager român care prezenta simptome de febră tifoidă. În aeronava care venea de la Istanbul erau 194 de pasageri. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Ştefănescu, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Gabriela Badea)

Diana Păun (consilier de stat): E nevoie de o schimbare de paradigmă asumată de toţi actorii din sistemul sanitar

AGERPRES SANATATE

Diana Păun, consilier de stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, afirmă că este necesară o schimbare de paradigmă în domeniul sănătăţii, care să fie asumată de toţi actorii din sistemul sanitar. "Ca pacient, aş dori să contribui activ la luarea deciziilor din sistem, să am un cuvânt de spus atunci când se iau decizii şi pe zona de politici sanitare şi pe zona de infrastructură şi pe zona de prioritizare a finanţării diverselor obiective din sistemul sanitar. Cred că o astfel de transparenţă ar fi benefică sistemului sanitar românesc, pentru că de-a lungul anilor au existat nenumărate încercări de reformare, care de fapt erau tentative la răspunsul cum să recăpătăm încrederea în sistem, dar majoritatea au fost spuse eşecului. Ne confruntăm în fiecare zi cu o criză în sistemul sanitar, asta vedem cu ochiul liber: criza medicamentelor, criza personalului. În toate clasamentele europene suntem ultimii. Încrederea pacientului în sistem este într-adevăr foarte scăzută, ori lucrurile acestea au consecinţe directe asupra sănătăţii noastre. Ca atare, este necesară o schimbare de paradigmă, care să fie asumată de toţi actorii din sistem şi de politicieni, de autorităţi şi de pacienţi, şi de societăţile profesionale, absolut toţi cei care au un cuvânt de spus la schimbarea sistemului trebuie să contribuie cu puţin la aceasta, urmând modele care şi-au dovedit eficienţa. (...) Trebuie să ne asigurăm o strategie pe care să o urmăm indiferent de schimbările atât de frecvente din sistem", a declarat Diana Păun, într-o dezbatere ce a avut loc în cadrul Med Academy International Exhibition 2018. Ea a spus că, atât în calitate de medic cât şi de consilier de stat, îi încurajează pe tinerii medici să rămână să profeseze în România întrucât "numai aşa se poate reconstrui sistemul sanitar românesc cu forţe proaspete". "Ca medic, dar şi în calitate de consilier de stat în Administraţia Prezidenţială, atunci când mă gândesc la viitor mă gândesc la tineri, pe care îi încurajez în primul rând să îşi aleagă medicina ca profil de carieră pentru că este o meserie frumoasă şi cu har şi în al doilea rând îi încurajez pe tinerii medici să rămână în România pentru că numai aşa putem reconstrui sistemul sanitar românesc cu forţe proaspete, cu tineri entuziaşti, pe care de asemenea îi încurajez să se pregătească, să deschisă noi orizonturi şi să ducă mai departe tradiţia medicinei româneşti. Este în al doilea rând important pentru noi, medicii consacraţi, să transmitem mai departe tradiţia, valorile pe care noi le-am învăţat, tocmai pentru a putea regândi împreună ceea ce ne dorim cu toţii", a spus Diana Păun. AGERPRES/(AS - autor: Roberto Stan, editor: Andreea Rotaru, editor online: Gabriela Badea)

Rezultat selectie dosare fiziokinetoterapeut debutant

Mures

Rezultat selectie dosare fiziokinetoterapeut debutant

Rezultat selectie dosare fiziokinetoterapeut debutant

Mures

Rezultat selectie dosare fiziokinetoterapeut debutant

Mylan și Fujifilm Kyowa Kirin Biologics au primit aprobarea de comercializare a Hulio®, adalimumab biosimilar, din partea Comisiei Europene

MEDICALNET COMUNICATE

Companiile Mylan N.V. (NASDAQ: MYL) și Fujifilm Kyowa Kirin Biologics Co., Ltd au anunțat astăzi decizia Comisiei Europene de a acorda autorizația de punere pe piață pentru Hulio® (FKB327), biosimilar al medicamentului Humira® (adalimumab), pentru toate indicațiile terapeutice. Această aprobare vine după avizul pozitiv emis de Comitetul ...

INSP: 85 de noi cazuri de rujeolă, confirmate în ultima săptămână

AGERPRES SANATATE

Un număr de 85 de noi cazuri de rujeolă au fost confirmate în nouă judeţe în perioada 17 - 21 septembrie, potrivit datelor Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile, publicate vineri pe site-ul Institutului Naţional de Sănătate Publică. Potrivit sursei citate, numărul total de cazuri confirmate cu rujeolă în România, raportate până la data de 21 septembrie, este este 15.352, din care 59 de decese. În ultima săptămână, cele 85 de cazuri nou confirmate au fost înregistrate în: Prahova - 61, Ilfov - 10, Bihor - 4, Buzău, Călăraşi şi Sălaj - câte două cazuri şi Bucureşti, Dolj, Gorj şi Ialomiţa - câte un caz. Cele mai multe cazuri s-au înregistrat de la începutul epidemiei la copiii nevaccinaţi. Rujeola (pojarul) este o boală infecţioasă care adesea duce la complicaţii. Potrivit medicilor, din patru persoane care fac rujeolă una are nevoie de spitalizare. Pentru 1 din 1.000 de bolnavi de rujeolă, boala este mortală. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Ştefănescu, editor: Andreea Rotaru, editor online: Gabriela Badea)

Maramureş: Bebeluş infectat pe secţia de neonatologie a SJU Baia Mare; managerul unităţii susţine că situaţia nu este gravă

AGERPRES SANATATE

Un bebeluş aflat pe secţia de neonatologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Baia Mare a contactat o infecţie, managerul unităţii medicale, Vasile Pop, precizând însă că situaţia nu este una gravă. Cazul a fost semnalat de părinţii bebeluşului pe conturile lor de Facebook. Directorul SJU Baia Mare a precizat, vineri, pentru AGERPRES, că la nivelul secţiei a fost declanşată o anchetă epidemiologică. "A fost declanşată o anchetă epidemiologică, urmează a fi recoltate probe de la personalul secţiei, mămicile internate şi de la micuţi. Ne străduim să aflăm în cel mai scurt timp cauza apariţiei unei asemenea infecţii. (...) Mai avem un caz identic pe secţie, iar cei doi micuţi au fost izolaţi. Părinţii au fost informaţi despre situaţie şi am luat toate măsurile care se impun într-un asemenea caz, dar, din punctul meu de vedere, situaţia nu e gravă", a spus Vasile Pop. Tatăl bebeluşului, Lorand Ilyes, a postat imagini pe pagina sa de Facebook cu copilul său, născut pe 14 septembrie, la SJU Baia Mare, prezentând infecţii la ureche, cap, braţe şi pe picioruşe. Acesta a mai menţionat că, în urma cu doi ani, când soţia sa a născut un alt băieţel, pe timpul spitalizării a prezentat acelaşi gen de infecţii, cel probabil contactate în spital. AGERPRES / (A, AS - autor: Leontin Cupar, editor: Irina Poenaru, editor online: Gabriela Badea)

UMF Iaşi găzduieşte şedinţa Biroului Comitetului de Bioetică al Consiliului Europei

MEDICALNET

Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) ”Grigore T. Popa” din Iaşi, găzduieşte în perioada 24 – 25 septembrie, şedinţa Biroului Comitetului de Bioetică al...