CNAS a publicat varianta actualizată a proiectului privind Normele Contractului cadru

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 17978

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Casa Națională de Asigurări de Sănătate a postat la data de 12 martie 2018 pe site-ul web forma actualizată a proiectului de Ordin privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2018, a Hotărârii Guvernului nr. ……/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2018 – 2019.
Proiectul de act normativ conține elemente de noutate în asistența medicală primară, în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice și pentru acupunctură, în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice, în asistenţa medicală spitalicească, consultațiile de urgență la domiciliu și activitățile de transport sanitar neasistat, îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu, asistenţa de medicină fizică și de reabilitare în sanatorii, inclusiv sanatorii balneare, asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru medicină dentară, dispozitive medicale în ambulatoriu.

Elementele de noutate în asistența medicală primară:

1. În Pachetul de servicii de bază:
 în cadrul activității de suport (în cadrul cărora sunt eliberate, ca urmare a unui act medical propriu, unele documente medicale), au fost introduse: - adeverințe încadrare în muncă pentru șomerii beneficiari ai pachetului de bază; - fișă medicală sintetică necesară copiilor cu dizabilități pentru încadrarea și reevaluare în grad de handicap;
 în cadrul serviciilor de administrare de medicamente, a fost introdus serviciul de administrare schema tratament strict supravegheat (TSS) pentru bolnavul TBC confirmat.
Pentru perioada de vacanţă, precum şi pentru celelalte perioade de absenţă, medicul de familie îndrumă bolnavii TBC către dispensarul teritorial de pneumoftiziologie, și anunță în prealabil dispensarul cu privirela aceste cazuri; în luna respectivă, serviciul de administrare a tratamentului strict supravegheat pentru bolnavii TBC nu se suportă din FNUASS .
 În cadrul serviciilor adiționale au fost introduse unele servicii ce vor fi decontate în cadrul plății per capita, respectiv:
- spirometrie – pentru monitorizarea astmului bronşic şi bolii cronice respiratorie obstructive – BPOC la pacienții cu diagnostic confirmat;
- efectuare şi interpretare EKG pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate;
- efectuare și interpretare Holter TA - pentru 24h pentru monitorizarea bolilor cardiovasculare confirmate.
2. A fost lărgită paleta serviciilor medicale paraclinice ce pot fi recomandate de medicii de familie; ex.: toate serviciile de microbiologie din pachetul de servicii de bază din asistența medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice; (în prezent poate recomanda numai unele dintre acestea); Ag HBs și Anticorpi Anti HCV pot fi recomandate de medicii de familie pentru toate categoriile de asiguraţi (în prezent pot fi recomandate de medicii de familie numai pentru gravide şi contacţii cazurilor diagnosticate).
3. Pentru fiecare caz oncologic suspicionat de medicul de familie și confirmat de medicul specialist se acordă un punctaj de 15 puncte/caz în luna în care medical de familie a primit confirmarea, și intră în plata pe serviciu medical.
4. Pentru administrare schemă tratament strict supravegheat (TSS) pentru bolnavul TBC confirmat (conform schemei stabilite de către medical pneumolog) se acordă 40 puncte/ lună/asigurat cu condiţia realizării schemei complete de tratament.
5. Valoarea minimă garantată a punctului per capita - 5,8 lei (față de 4,8 lei în prezent). Valoarea minimă garantată a punctului pe serviciu - 2,8 lei (față de 2,2 lei în prezent).
6. Venitul cabinetelor medicale în care îşi desfăşoară activitatea medicii de familie nou-veniţi într-o localitate - unitate administrativ-teritorială/zonă urbană, pentru o perioadă de maximum 6 luni, perioadă considerată necesară pentru întocmirea listei şi pentru care medicul de familie are încheiată o convenţie de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate, format din:
a) o sumă reprezentând plata ”per capita” pentru o listă echilibrată de 800 de asigurați, calculată prin înmulțirea numărului de puncte per capita cu valoarea minimă garantată pentru un punct per capita; numărul de puncte per capita aferent listei echilibrate de asigurați, este de 6937 puncte/an și se ajustează în raport de gradul profesional și de condițiile în care se desfășoară activitatea; (în prezent suma echivalentă cu media dintre salariul maxim şi cel minim prevăzute în sistemul sanitar bugetar pentru gradul profesional obţinut, cu ajustările
b) o sumă necesară pentru cheltuielile de administrare şi funcţionare a cabinetului medical, inclusiv pentru cheltuieli de personal aferente personalului angajat, cheltuieli cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenţă, calculată prin înmulțirea sumei stabilită potrivit lit. a) cu 1,5.

7. Pentru perioada de vacanță, activitatea medicului de familie se va prealua de un medic înlocuitor (convenție de înlocuire/convenție de reciprocitate). A fost reglementată situația lipsei unui medic înlocuitor, situație în care medicul de familie are obligația să anunțe casa de asigurări de sănătate care este/sunt medicul/medicii desemnați la care asigurații înscriși pe lista sa proprie se pot prezenta pentru acordarea următoarelor servicii:
a) consultații pentru situațiile de urgență medico-chirurgicală;
b) consultații în caz de boală pentru afecțiuni acute, subacute și acutizări ale unor afecțiuni cronice.
c) consultații pentru afecțiuni cronice.
Decontarea acestor servicii se face prin tarif pe serviciu medical exprimat în puncte, în aceleași condiții ca și pentru asigurații de pe lista proprie a medicului desemnat.
Pentru aceste situații, medicul are obligația să afișeze la cabinet, cu cel puțin o zi lucrătoare anterior perioadei de absență, care este/sunt medicul/medicii la care asigurații înscriși pe lista proprie se pot prezenta și datele de contact ale acestora.
8. S-a precizat că perioadele de absență motivată a medicului înlocuitor se referă și la concediul pentru îngrijirea copilului bolnav până la 7 ani, sau copil cu handicap pentru afecțiuni intercurente până la împlinirea vârstei de 18 ani - pentru coroborare cu legislaţia privind concediile medicale.

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile clinice și pentru acupunctură:

1În Pachetul de servicii de bază – au fost introduse servicii noi, precum și specialități noi, respectiv:
 Îngrijiri paliative în ambulatoriu acordate de către medicii cu competență/atestat în paliație în baza biletului de trimitere (valabilitatea biletului de trimitere este de 60 de zile calendaristice):
- se acordă și se decontează 4 consultaţii/trimestru/asigurat, dar nu mai mult de 2 consultaţii pe lună;
- punctajul acordat fiecărei consultații este de 18 puncte
- în cadrul consultațiilor, medicii pot recomanda:
• servicii medicale paraclinice (similar cu medicul de familie) o
• medicamente, tratament igieno-dietetic și instruire în legătură cu măsurile terapeutice şi profilactice
• îngrijiri paliative la domiciliu;
• servicii de sănătate conexe actului medical furnizate de: psiholog în specialitatea psihologie clinică, consiliere psihologică şi psihoterapie; kinetoterapeuţi/profesori de cultură fizică medicală/fiziokinetoterapeuţi; psiholog în specialitatea psihopedagogie specială – logoped.
 Specialități noi în Lista specialităţilor clinice pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în ambulatoriul de specialitate: cardiologie pediatrică, gastroenterologie pediatrică, nefrologie pediatrică, oncologie şi hematologie pediatrică, pneumologie pediatrică.
 Specialități noi care pot efectua unele proceduri diagnostice și terapeutice
- În cadrul secțiunii ”Procedurile terapeutice / tratamente chirurgicale simple” - la serviciul ”recoltare material bioptic” - au fost prevăzute noi specialităţi care pot efectua acest serviciu: chirurgie generală, chirurgia și ortopedia pediatrică
- În cadrul secțiunii ”Procedurile terapeutice / tratamente chirurgicale simple”:
• ”tratamentul chirurgical al leziunilor cutanate”-specialităţi noi care pot efectua acest serviciu: ortopedie și traumatologie
• ”tratament postoperator al plăgilor abdominale, al intervenţiilor chirurgicale după cezariană, sarcină extrauterină operată, histerectomie, endometrioză”-specialităţi noi care pot efectua acest serviciu: chirurgie generală
• ”electrochirurgia / electrocauterizarea tumorilor cutanate / leziune” - specialităţi noi care pot efectua acest serviciu: chirurgie plastică estetică şi microchirurgie reconstructivă.
 Au fost introduse în pachetul de bază Servicii medicale în scop diagnostic – caz; aceste servicii sunt servicii de spitalizare de zi ce pot fi efectuate în ambulatoriu de specialitate clinic; serviciile medicale în scop diagnostic - caz sunt decontate de casele de asigurări de sănătate din fondul aferent asistenţei medicale spitalicești numai dacă au fost efectuate toate serviciile din structura cazului. Serviciile medicale în scop diagnostic-caz sunt:
• supravegherea unei sarcini normale (la gravida care nu deține documente medicale care să ateste existența în antecedentele personale patologice a rubeolei, toxoplasmozei, infecţiei CMV)
• supravegherea unei sarcini normale (la gravida care deține documente medicale ce atestă existența în antecedentele personale patologice a rubeolei, toxoplasmozei, infecţiei CMV) o screening prenatal (S11 - S19+6 zile)
• supravegherea altor sarcini cu risc crescut (edem gestațional)
• supravegherea altor sarcini cu risc crescut (hiperemeză gravidică ușoară)
• supravegherea altor sarcini cu risc crescut (evaluarea gravidelor cu uter cicatriceal în trimestrul III)
• depistarea precoce a leziunilor precanceroase ale sânului
• depistarea precoce a leziunilor precanceroase ale sânului cu suspiciune identificată mamografic
• depistarea și diagonsticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin
• depistarea și diagonsticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin cu examen citologic
• diagonsticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin.
Aceste servicii se contractează numai de unităţi medicale care îndeplinesc anumite condiţii de calitate şi siguranţă a actului medical.
În corelație au fost dezvoltate reglementări privind serviciile / procedurile ce sunt efectuate în cadrul acestor servicii în scop diagnostic-caz, condițiile acordării acestora, modalitatea de contractare și decontare.

2. În Anexa 13 unde este prevăzută lista afecțiunilor care permit prezentarea direct la medicul specialist din ambulatoriu (fără bilet de trimitere de la medicul de familie):
 s-au eliminat:
• ulcer peptic gastro-duodenal
• rahitismul carenţial comun
• supraponderea pediatrică
 pentru ”Afecţiuni ale aparatului lacrimal” a fost modificată grupa de vârstă de la 1-3 ani la 0-3 ani
 pentru ”bolile rare” s-a precizat că în această categorie se regăsesc bolile rare prevăzute in Programele naționale cu scop curativ
 a fost redefinită grupa bolilor psihice astfel: ”Boli psihice (grup diagnostic schizofrenie, tulburări schizotipale şi delirante, grup diagnostic tulburări ale dispoziției, autism, ADHD, boli psihice la copii)”
3 Valoarea minimă garantată a punctului pe serviciu – 2,8 lei (în prezent 2,2 lei).

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitate:

1. În cadrul criteriilor privind selecţia furnizorilor şi repartizarea sumelor pentru furnizarea de servicii medicale, a fost modificată ponderea criteriilor ce se au în vedere la stabilirea valorii contractelor de furnizare de servicii medicale de medicină fizică şi de reabilitare, astfel:
- evaluarea capacităţii resurselor tehnice - 50% (în prezent 40%), - evaluarea resurselor umane - 50% (în prezent 60%).
2. Modalitatea de ajustare a punctajului acordat pentru aparatele din dotarea furnizorului, funcţie de vechimea aparatelor s-a modificat în coroborare cu reglementarile H.G. nr. 2139/2004, cu modificările ulterioare, similar ca și pentru aparatele din dotarea furnizorilor de investigații paraclinice – analize de laborator.
3. Tariful/consultație este de 30 lei, similar cu nivelul tarifului pentru o consultație acordată de medicii clinicieni cu specialități medicale din ambulatoriul clinic.

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru medicină dentară:

1. Au fost introduse servicii noi în pachetele de servicii, respectiv:
 În pachetul minimal: tratamentul de urgență al traumatismelor dento-alveolare ,
 În pachetul de servicii medicale de bază: tratamentul de urgență al traumatismelor dento –alveolare; tratamentul afecțiunilor mucoasei bucale; fluorizare - pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 14 ani
2. Suma orientativă/medic specialist/lună la nivel naţional s-a modificat de la 1.600 la 1.620 lei/lună.

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitățile paraclinice:
1. Investigațiile Ag HBs și Anticorpi Anti HCV - pot fi recomandate de medicii de familie pentru toate categoriile de asiguraţi (în prezent pot fi recomandate de medicii de familie numai pentru gravide şi contacţii cazurilor diagnosticate de medicii de specialitate).
2. Toate serviciile paraclinice de microbiologie din pachetul de bază pot fi recomandate şi de către medicul de familie. (în prezent medicul de familie poate recomanda numai unele dintre acestea)
3. Din pachetul de bază au fost excluse explorările funcţionale. (modificarea a vut în vedere faptul că nu mai există specialitatea de explorări funcționale, și prin urmare nu se acordă / contractaează de furnizori de servicii medicale paraclinice; aceste servicii se regăsesc în pachetul de servicii medicale de bază din ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice ca proceduri diagnostice iar parte din acestea se pot efectua şi în asistenţa medicală primară)
4. La stabilirea punctajului pentru criteriul ”Evaluarea resurselor umane” pentru furnizorii de investigaţii paraclinice de radiologie şi imagistică medicală:
- au fost diminuate punctajele pentru medicul specialist anestezist/medicul primar anestezist, precum și pentru medicul specialist de medicină de urgență/medicul primar de medicină de urgenţă, având în vedere că specificul activităţii medicilor cu specialităţile menţionate presupune prezenţa pentru un timp limitat la furnizor şi numai la nevoie, respectându-se proporţionalitatea cu activitatea medicului radiolog.
5. La stabilirea punctajului pentru criteriul ”Evaluarea capacității resurselor tehnice” pentru furnizorii de investigaţii paraclinice de radiologie şi imagistică medicală:
- pentru cabinetele medicale din asistența medicală primară și cabinetele medicale din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice care încheie acte adiționale pentru furnizarea de servicii medicale paraclinice, punctajul acordat pentru aparatele cu care se efectuează investigațiile paraclinice se ajustează proporțional cu programul de lucru contractat pentru aceste servicii.
6. Furnizorii vor prezenta contract de service care să includă verificările periodice conform normelor producătorului aparatului, încheiat cu un furnizor avizat de Ministerul Sănătăţii sau ANMDM, pentru aparatele ieşite din perioada de garanţie şi valabil pe perioada de derulare a contractului de furnizare de servicii medicale (în prezent și de producător sau un furnizor agreat de producător).

În asistenţa medicală spitalicească:
 În Pachetul de bază – au fost introduse servicii noi de spitalizare de zi:
1. În Lista B.3.1. – lista serviciilor medicale în regim de spitalizare de zi decontate asiguraţilor prin tarif pe serviciu medical/vizită (zi) şi pentru care în vederea decontării nu este necesară închiderea fişei de spitalizare de zi (FSZ) după fiecare vizită, a fost introdus serviciul:
a. supleere a funcţiei intestinale la bolnavii cu insuficienţă intestinală cronică care necesită nutriție parenterală pentru o perioadă mai mare de 3 luni de zile
2. În Lista B.3.2. - Lista serviciilor medicale în regim de spitalizare de zi decontate asiguraţilor prin tarif pe serviciu medical şi pentru care în vederea decontării se închide fişa de spitalizare de zi (FSZ) după terminarea vizitei/vizitelor necesare finalizării serviciului medical, au fost introduse:
a. terapia spasticitatii membrului superior apărută ca urmare a unui accident vascular cerebral pentru pacientul adult - cu toxină botulinică b. cordonocenteza
3. A fost introdusă o nouă listă de servicii, Lista B.4.1. - lista serviciilor medicale standardizate acordate în regim de spitalizare de zi care se decontează numai dacă s-au efectuat toate serviciile obligatorii, cuprinzând servicii medicale pentru:
a. Ciroze hepatice:
• ciroza hepatica – monitorizare cu proceduri de înaltă performanta la pacienții cu suspiciune de hepatocarcinom o ciroză hepatică – monitorizare pacienți cu ascită/hidrotorax o ciroză hepatică virală - monitorizare și prescriere tratament antiviral
În coroborare a fost eliminat serviciul ”Ciroza hepatică ” din Lista B.3.2.
b. Hepatite cronice
• hepatita cronica virala B – diagnostic
• hepatită cronica virală B fără agent delta – monitorizare tratament antiviral
• hepatită cronică virală B cu agent delta – diagnostic
• hepatită cronică virală B cu agent delta - Monitorizarea eficienței și stabilirea continuării terapiei antivirale
• hepatita cronică virală C – diagnostic Î
În coroborare a fost eliminat serviciul ”Hepatite cronice de etiologie virală B, C şi D” din Lista B.3.2. și serviciile : ”Hepatita virală cronică B fără agent Delta” și ” Hepatita virală cronică C” din Lista B.1.
c. Boli inflamatorii intestinale
• boli inflamatorii intestinale – administrare și prescriere tratament biologic
• boli inflamatorii intestinale – monitorizare
În coroborare a fost eliminat serviciul ”Boala cronică inflamatorie intestinală pentru tratamentul cu imunosupresoare ” din Lista B.3.2.
d. Monitorizare lunară și prescriere tratament antiviral B, C, D
e. Stadializare fibroza hepatica – Fibroscan la pacienții cu afecțiuni hepatice preexistente
f. Evaluare postransplant hepatic
g. Depistarea și controlul factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare
• depistarea si controlul factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare - tip I
• depistarea și controlul factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare - tip I
• depistarea și controlul factorilor de risc ai bolilor cardiovasculare - tip III
În coroborare a fost eliminat serviciul ”Hipertensiune esențială (primară)” din Lista B.1.
h. Monitorizarea sarcinii cu risc crescut la gravidă cu tulburări de coagulare / trombofilii ereditare și dobandite.
4. A fost introdusă o nouă listă de servicii, Lista B.4.2 - lista serviciilor medicale standardizate acordate în regim de spitalizare de zi care se contactează și în ambulatoriul de specialitate clinic și se decontează numai dacă s-au efectuat toate serviciile obligatorii, respectiv:
a. Supravegherea unei sarcini normale (la gravida care nu deține documente medicale care să ateste existența în antecedentele personale patologice a rubeolei, toxoplasmozei, infecţiei CMV)

b. Supravegherea unei sarcini normale (la gravida care deține documente medicale ce atestă existența în antecedentele personale patologice a rubeolei, toxoplasmozei, infecţiei CMV)

c. Screening prenatal

d. Supravegherea altor sarcini cu risc crescut (edem gestațional)

e. Supravegherea altor sarcini cu risc crescut (hiperemeză gravidică ușoară)

f. Supravegherea altor sarcini cu risc crescut (evaluarea gravidelor cu uter cicatriceal în trimestrul III)

g. Depistarea precoce a leziunilor precanceroase ale sanului

h. Depistarea precoce a leziunilor precanceroase ale sanului cu suspiciune identificată mamografic

i. Depistarea și diagonsticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin

j. Depistarea și diagonsticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin cu examen citologic

k. Diagonsticarea precoce a leziunilor displazice ale colului uterin

Aceste servicii se contractează numai de unităţi medicale care îndeplinesc anumite condiţii de calitate şi siguranţă a actului medical. Pentru fiecare dintre aceste servicii au fost dezvoltate condiţii specifice de furnizare pentru asigurarea calităţii şi siguranţei actului medical în beneficiul pacientului.

Pentru spitalele DRG:

1. ICM 2018 = ICM realizat 2017, pentru fiecare spital;

2. Durata medie de spitalizare a fiecărui spital pentru anul 2018 este durata medie de spitalizare realizată de spital în anul 2017 (pentru afecțiuni acute DRG);

3. TCP 2018 = TCP 2017 cu excepția spitalelor care și-au schimbat categoria de clasificare și a spitalelor de copii Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Grigore Alexandrescu” Bucureşti, Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Marie Curie” Bucureşti şi Spitalul Clinic de Copii „Dr. V. Gomoiu” pentru care TCP 2018 poate fi majorat cu până la 15% față de anul 2017, având în vedere strategia de finanţare a Ministerului Sănătăţii.
4. A fost eliminată limita privind suma contractată în anul 2018 care nu poate fi mai mare decât cu maximum 25% faţă de suma contractată în anul 2017 (pentru servicii de spitalizare continuă pentru pacienţii acuţi).

5. În lista spitalelor finanțate în sistem DRG: - au fost introduse două unități sanitare:  Victoria Medical Center , Clinica New Medics - nu se mai regăsesc următoarele unități sanitare, care nu au mai optat pentru contractare spitalizare continuă cu casa de asigurări de sănătate: SC Medicover Hospitals SRL, Dynamic Medical, Clinica Sf. Lucia S.R.L., S.C. Eldimed Materna S.R.L., SC Andimex SRL , Elytis Hospital Hope

Pentru spitalele acuți non DRG:

1. Durata medie de spitalizare la nivel naţional (DMS_nat) pentru 2018 este 6,05 (6,22 în anul 2017).

2. A fost eliminată limita privind suma contractată în anul 2018 care nu poate fi mai mare decât cu maximum 25% faţă de suma contractată în anul 2017.

 În valoarea totală contractată de spitale cu casele de asigurări de sănătate pot fi contractate sume pentru serviciile medicale în scop diagnostic – caz efectuate în ambulatoriu clinic. (servicii contractate din fondul de asistenţă spitalicească).

Pentru consultațiile de urgență la domiciliu și activitățile de transport sanitar neasistat:

 În Pachetul de bază - au fost incluse servicii noi de transport sanitar neasistat:

1. transportul sanitar neasistat pentru pacienții cu tulburări cognitive severe (demențe de diferite etiologii, tulburări de spectru autist, întârziere mintală severă sau profundă) care necesită transport la externare;

2. transportul dus-întors la cabinetul de specialitate din specialităţile clinice şi de la cabinet la domiciliu pentru pacienții cu tulburări cognitive severe (demențe de diferite etiologii, tulburări de spectru autist, întarziere mintală severă sau profundă), pentru pacienții cu hemipareză sau parapareză, moderat severe.
 Au fost stabilite tarife unitare pentru consultaţii de urgenţă la domiciliu şi activităţi de transport sanitar neasistat. (în prezent se negociază tariful/km, tariful/milă, tariful/solicitare). Propunerea a avut în vedere o decontare unitară la nivelul tuturor caselor de asigurari de sănătate a consultațiilor de urgență la domiciliu și a activităților de transport neasistat. Astfel tariful /consultație de urgență la domiciliu este de 170 lei, celelalte tarife rămânând nemodificate față de anul 2017.

Pentru îngrijiri medicale la domiciliu:

1. Un episod de îngrijire este de maxim 15 zile de îngrijiri (faţă de 30 de zile, cât a fost până în prezent), cu posibilitatea acordării unui număr mai mare de zile de îngrijiri funcție de nevoi. (reglementarea are în vedere asigurarea accesului unui număr mai mare de asigurați la acest tip de îngrijire)
2. Programul de activitate al furnizorului solicitat a fi contractat cu casa de asigurări de sănătate, nu poate fi mai mic de 8 ore pe zi - de luni până vineri, respectiv 40 de ore/săptămână, cu condiția ca pentru cel puţin o normă pe zi (7 ore) programul să fie acoperit de medic/medici care îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu. Întregul program de activitate al furnizorului prevăzut în contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate trebuie să fie acoperit cu personal care furnizează servicii de îngrijiri medicale la domiciliu.

3. Recomandarea pentru îngrijiri la domiciliu se prezintă casei de asigurări de sănătate care va certifica – la momentul prezentării recomandării - încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia asiguratul. În cadrul recomandării se va înscrie de medicul prescriptor justificarea recomandării privind necesitatea și oportunitatea acordării îngrijirilor medicale la domiciliu. În recomandare se specifică telefonul asiguratului și adresa unde se vor acorda îngrijirile. Termenul de valabilitate a recomandării pentru îngrijiri medicale la domiciliu este de maximum 5 zile lucrătoare de la data emiterii recomandării până la prezentarea acestuia la furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu, fără a lua în calcul ziua în care a fost emisă recomandarea.

4. Casa de asigurări de sănătate va păstra în evidența proprie o copie a recomandării pe care a fost certificat numărul de zile de îngrijiri și va înregistra în PIAS toate datele din recomandare.

5. S-a prevăzut valoare de contract, iar sumele contractate se stabilesc pe baza unui punctaj acordat pentru resursa umană, luând în calcul și programul de activitate al persoanelor care își desfășoară activitatea într-o formă legală la furnizor, precum şi în funcţie de profesia şi calificarea personalului medico-sanitar care își desfășoară activitatea într-o formă legală la furnizor.

6. Tariful maximal pe o zi de îngrijiri medicale la domiciliu este de 60 lei (pentru mediul urban), respectiv 75 de lei (pentru mediul rural – peste 15 km în afara localității unde este sediul furnizorului) pentru îngrijirile acordate asiguraților cu status de performanță ECOG 4. Tariful maximal pentru o zi de îngrijire acordat asiguraților cu status de performanță ECOG 3 este de 55 lei (pentru mediul urban) , respectiv 70 de lei (pentru mediul rural – peste 15 km în afara localității unde este sediul furnizorului). În prezent tariful nu este diferențiat pe mediul urban/rural și se are în vedere accesul asiguraților din mediul rural la acest tip de îngrijiri.

7. S-a precizat că la solicitarea casei de asigurări de sănătate/Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, furnizorul de servicii de îngrijiri la domiciliu va pune la dispoziție fișele de îngrijiri medicale la domiciliu.

Pentru îngrijiri paliative la domiciliu

1. A fost revizuit în totalitate pachetul de servicii și au fost introduse servicii noi, asigurate de echipe multidisciplinare, formate din medic, asistent, psiholog, kinetoterapeut.

2. Programul de activitate al furnizorului solicitat a fi contractat cu casa de asigurări de sănătate, nu poate fi mai mic de 8 ore pe zi - de luni până vineri, respectiv 40 de ore/săptămână, cu obligaţia ca pentru cel puţin o normă pe zi (7 ore) programul să fie acoperit de medic/medici care îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizorul de îngrijiri paliative la domiciliu. Întregul program de activitate al furnizorului prevăzut în contractul încheiat cu casa de asigurări de sănătate trebuie să fie acoperit cu personal care furnizează servicii de îngrijiri medicale la domiciliu.

3. Îngrijirile paliative la domiciliu se pot recomanda de către medicii de specialitate din specialităţile clinice (în prezent numai medicii cu specialitatea oncologie medicală şi boli infecţioase) și medicii cu competență de îngrijiri paliative din ambulatoriul de specialitate aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate.

4. Recomandarea pentru îngrijiri paliative se prezintă casei de asigurări de sănătate care va certifica – la momentul prezentării recomandării - încadrarea în numărul de zile de îngrijiri paliative de care poate beneficia asiguratul. În cadrul recomandării se va înscrie de medicul prescriptor justificarea recomandării privind necesitatea și oportunitatea acordării îngrijirilor paliative la domiciliu. În recomandare se specifică telefonul asiguratului și adresa unde se vor acorda îngrijirile. Termenul de valabilitate a recomandării pentru îngrijiri paliative la domiciliu este de maximum 5 zile lucrătoare de la data emiterii recomandării până la prezentarea acestuia la furnizorul de îngrijiri medicale la domiciliu, fără a lua în calcul ziua în care a fost emisă recomandarea.

5. Casa de asigurări de sănătate va păstra în evidența proprie o copie a recomandării pe care a fost certificat numărul de zile de îngrijiri paliative și va înregistra în PIAS toate datele din recomandare.

6. Un episod de îngrijire este de maxim 30 zile de îngrijiri. 7. Timpul mediu/vizita la domiciliu pentru un pacient al echipei multidisciplinare este de 90 de minute. Tariful maximal pe o zi de îngrijiri paliative la domiciliu este de 105 lei.

8. S-a prevăzut valoare de contract, iar sumele contractate se stabilesc pe baza unui punctaj acordat pentru resursa umană, respectiv echipe multidisciplinare formate din medic, asistent, psiholog, kinetoterapeut. Numărul maxim de vizite de îngrijiri paliative la domiciliu ce poate fi efectuat de o echipa minima multidisciplinară de îngrijiri paliative la domiciliu este de 18 vizite/zi.

8. Furnizorii de servicii de îngrijiri paliative la domiciliu acordă servicii de îngrijiri paliative conform unui plan de îngrijiri stabilit de către medicul cu atestat în îngrijiri paliative care îşi desfăşoară activitatea la furnizorul de îngrijiri paliative la domiciliu. Ritmicitatea acordării serviciilor de îngrijire paliativă la domiciliu se stabilește pe baza protocolului de monitorizare în funcție de nevoile pacientului identificate de echipa de îngrijire paliativă a furnizorului. Planul de îngrijire paliativă se întocmește la prima vizită și în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la prima vizită se comunică la casa de asigurări de sănătate. În situaţia în care planul de îngrijire se modifică în funcţie de necesităţile pacientului, variaţiile planului de îngrijire sunt transmise casei de asigurări de sănătate odată cu raportarea lunară.

Asistenţa de medicină fizică și de reabilitare în sanatorii, inclusiv sanatorii balneare

În sanatoriile balneare, asigurații pot beneficia în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate de 14 – 21 zile/an/asigurat acordate într-un singur episod care cuprinde minim 4 proceduri/zi cu precizarea că acestea se acordă pentru minim 5 zile/săptămână.

Pentru dispozitive medicale în ambulatoriu:

1. Categoria de Dispozitive pentru protezare stomii a fost dezvoltată pe tipuri, pentru adaptarea la nevoile asiguratului.

2. Similar ca pentru BPOC, și pentru alte afecţiuni cu insuficienţă respiratorie cronică obstructivă sau restrictivă, pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav, durata prescripţiei poate fi de maximum 12 luni (în prezent, durata prescripției este pentru 3 luni).

3. Pentru ”inhalatorul salin particule uscate de sare cu flux automat de aer sau oxigen” - s-a modificat termenul de înlocuire de la două luni la 12 luni.

4. Pentru fotoliul rulant ( acordat pentru o perioadă nedeterminată) s-a modificat termenul de înlocuire de la cinci la trei ani.

5. S-a extins categoria persoanelor care pot depune documentele pentru solicitare dispozitiv medical / ridica decizia de aprobare, în sensul introducerii membrilor de familie cu grad de rudenie I și II (faţă de precedentele reglementări care prevedeau că membrii de familie sunt doar părinții, fiul/fiica).

6. Documentele necesare pentru obținerea unui dispozitiv medical se pot transmite casei de asigurări de sănătate și prin poștă.

7. În cazul dispozitivelor medicale expediate de către furnizor prin poştă, curierat, transport propriu ori închiriat, factura în vederea decontării dispozitivului medical se întocmește în luna în care furnizorul a intrat în posesia documentului privind confirmarea de primire a dispozitivului medical. Modificarea are în vedere evitarea situaţiilor în care documentele privind confirmarea primirii dispozitivului medical intră în posesia furnizorului la o dată ulterioară, prevăzută în contract, pentru depunerea facturii la casa de asigurări de sănătate.

8. S-a precizat că la facturare furnizorii depun certificatul de garanţie cu excepţia dispozitivelor medicale care se acordă pe o perioadă determinată (prin închiriere) și a dispozitivelor pentru care nu se emite certificat de garanție dar au termen de valabilitate.

9. Confirmarea primirii dispozitivului medical expediat de către furnizor prin poştă, curierat, etc., - dacă a fost primită de furnizor în format electronic, acesta o poate trimite casei de asigurări de sănătate printată şi certificată cu sintagma “conform cu originalul”.

10. În cazul dispozitivelor medicale care se acordă pe o perioadă determinată, prin închiriere, factura se întocmeşte după expirarea perioadei de valabilitate a talonului facturat.

11. S-a precizat că biometria - care se atașează la recomandarea pentru lentila intraoculară - trebuie să conţină numele şi prenumele asiguratului, CNP-ul/codul unic de asigurare al acestuia, data şi locul efectuării.

Întregul proiect de act normativ poate fi consultat aici.

Peste 33.000 de persoane s-au abonat la Newsletterul saptamanal. O poti face si tu chiar acum!

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE

Ministrul Sănătății, Sorina Pintea a decis încheierea unor protocoale cu centrele de mari de arși din Europa

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 20180

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Sorina Pintea, Ministrul Sanatatii din Romania

În urma problemelor întâmpinate săptămâna trecută la transferul pacientului cu arsuri grave într-un spital privat din  Belgia, ministrul Sănătății, Sorina Pintea  a decis încheierea unor protocoale cu centrele de mari de arși din Europa, pentru a evita în viitor problemele birocratice  în cazul transferurilor pacienților  cu arsuri grave în străinătate.

În acest sens, a fost contactată conducerea  Spitalului Militar din Belgia,  urmând  ca săptămâna viitoare să se desfășoare  primele discuții premergătoare semnării unui protocol care să permită transferul pacienților cu arsuri grave din România în regim de urgență, urmând ca problemele birocratice să fie rezolvate după transfer. Ministrul Sănătății intenționează să încheie astfel de  acorduri  cu mai multe  unități sanitare din Europa care au capacitate de îngrijire și tratament a marilor arși.

De asemenea, în urma unor întâlniri  ale experților europeni în România,  există în execuție o procedură europeană care va fi aplicată tuturor țărilor membre în cazul în care se confruntă cu lipsa  posibilităților de tratare a marilor arși.

În cazul tranferului pacientului cu arsuri grave de săptămâna trecută,  a existat o colaborare foarte bună cu MAPN și IGSU în acest caz, în baza protocoalelor care există între aceste instituții.

România dispune de fondurile  necesare tratamentelor în străinătate pentru mari arși. Atât Ministerul Sănătății  cât și CNAS dispun de fonduri pentru acest tip de intervenții. De asemena, toate plățile către furnizorii străini de servicii medicale sunt onorate în  termenul legal.

“  Ministrul trebuie să se implice  ori de câte ori situația o cere, iar  săptămâna trecută  a fost un caz special care a impus  intervenția mea pentru a nu pierde timp prețios pentru pacient cu formalitățile necesare transferului”, a declarat Sorina Pintea, ministrul Sănătății.

În ceea ce privește controlul infecțiilor intraspitalicești,  sistemul sanitar din România  prevede proceduri în conformitate cu cele mai înalte standarde europene în domeniu. Ministerul Sănătății  va dispune  în continuare controale pentru verificarea punerii în aplicare a acestor proceduri și va înăspri  sancțiunile  în cazul în care ele nu sunt aplicate corespunzator.

Pentru o monitorizare mai atentă a consumului de antibiotice și a rezistenței microbiene,  Ministerul Sănătății a elaborat un  Proiect  de Hotărâre de Guvern  pentru stabilirea unui comitet intersectorial de limitare a rezistenței la antibiotice.   Acest proiect de act normativ  prevede ca  specialiști din instituțiile implicate, precum Ministerul Sănătății, Ministerul Agriculturii, Ministerul Mediului, ANSVSA, Colegiul medicilor si  Colegiul farmaciștilor,  vor  stabili o strategie de acțiune pe termen lung  care respectă conceptul internațional “one health” cu acțiuni concrete în domeniul sănătății umane și veterinare și  acțiuni de mediu  care  au rolul de  monitorizare a consumului de antibiotice și rezistență microbiană.

“ Pe lângă toate aceste măsuri,  este important să ne creăm  propriul sistem de tratament al marilor arși și voi continua demersurile  necesare pentru acest lucru”, a mai declarat ministrul Sănătății.

Sorina Pintea, ministrul Sănătății  se va întâlni  în cursul  acestei săptămâni cu reprezentanții semnatarilor  scrisorii  deschise transmisă de grupul de supraviețuitori ai tragediei de la Colectiv  pentru a discuta propunerile lor referitoare la capacitatea de îngrijire și tratament a marilor arși.

Peste 33.000 de persoane s-au abonat la Newsletterul saptamanal. O poti face si tu chiar acum!

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE

Medicament inovator, pentru pacienții cu diabet tip 2, lansat de Sanofi

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 15508

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

În acest an, Sanofi a anunțat disponibilitatea în România a unui medicament inovator, prima combinație injectabilă a două clase de medicamente antidiabetice insulina glargin și lixisenatida, compensat integral prin programul național de diabet pentru pacienții cu diabet zaharat de tip 2. Acest medicament, cu o singură administrare zilnică, controlează eficient atât glicemia bazală, cât și cea postprandială, în cazul pacienților care nu reușesc să atingă ținta de control glicemic cu tratamentul lor actual: antidiabetice orale sau insulină bazală. Despre modul în care acționează acest medicament, eficacitatea lui, dar și despre proiectele Sanofi, a oferit mai multe informații Dr. Eduard Prisăcariu, Director Medical Sanofi, România & Moldova, într-un interviu acordat Revistei Health.

Vă rog să oferiți mai multe informații despre noutatea şi benefiicile aduse de combinația inovatoare de două substanțe diferite - insulina glargin și lixisenatida.

Este prima combinație injectabilă, titrabilă, condiționată în raport fix de insulină glargin 100 unități/ml și lixisenatidă, disponibilă pacienților cu diabet zaharat tip 2 din România. Inovația majoră este reprezentată de succesul combinării celor două molecule consacrate în terapia diabetului zaharat, care au dovedit deja eficacitate și siguranță în practica clinică. Vorbim deci de două terapii antidiabetice combinate în același stilou injector, care se administrează într-o singură injecție subcutanată pe zi. Cele două molecule au un mecanism de acțiune complementar, combinația reușind, printr-o administrare pe zi, obținerea controlului glicemic atât pentru glicemia bazală, prin componenta de insulină glargin, cât și pentru cea postprandială, prin acțiunea lixisenatidei, un agonist de receptor GLP1. Obținem, așadar, o eficacitate superioară celor două molecule luate separat. În plus, din rezultatele înregistrate până acum, profilul de siguranță al combinației este mult îmbunătățit comparativ cu cele cunoscute pentru insulina glargină și lixisenatidă.
Acest medicament este indicat pacienților adulți cu diabet zaharat de tip 2 la care nu s-a reușit obținerea controlului glicemic cu terapiile anterioare: antidiabetice orale și/sau insulină bazală.
Importanța beneficiului pe care-l aduce acest medicament trebuie privită mai ales din perspective nevoilor terapeutice încă nerezolvate ale pacienților cu diabet. Constatăm că o mare parte dintre ei nu-și ating ținta glicemică și asta nu numai în România, ci oriunde în lume. La pacienții tratați cu insulină studiile arată că aproximativ 50% eșuează în a-și atinge ținta glicemică. În aceste condiții trebuie să vii cu soluții inovatoare, care să depășească limitările medicației actuale, cu atât mai mult cu cât știm bine că variabilitatea glicemică foarte mare, cu excursii ample de la Hiper- la Hipoglicemie, are un prognostic negativ, conducând la apariția complicațiilor redutabile micro-sau/și macro-vasculare care se manifestă la nivelul organelor țintă: rinichi, inimă, retină, artere.
Rezultatele din studiile clinice randomizate, efectuate cu acest medicament, care au stat de altfel la baza aprobării acestei combinații titrabile, sunt îmbucurătoare prin beneficiile superioare demonstrate. Un procent semnificativ mai mare de pacienți au obținut control glicemic cu această combinație, comparativ cu terapiile anterioare, reprezentate fie de insulina bazală, fie de antidiabetice orale.

În ce măsură va oferi o complianță mai bună la tratament? Există deja protocoale terapeutice pentru prescrierea lui în România?

Combinația titrabilă cu raport fix de insulină glargin 100 unități/ml și lixisenatidă poate fi deja prescrisă gratuit pacienților eligibili în cadrul Programului Național de Diabet. Recent, Ministerul Sănătății a publicat Protocolul terapeutic pentru acest medicament, acesta fiind aliniat cu Rezumatul Caracteristicilor Produsului.
Complianța crescută la tratament a fost deja observată în programele de cercetare clinică. Un număr mai mic de pacienți din brațul de studiu cu acest tratament s-au retras de pe terapie, față de cei din brațele comparative și este de așteptat ca acest aspect să se manifeste și în practica clinică de rutină, pentru că se administrează într-o singură injecție subcutanată pe zi două terapii antidiabetice care anterior se puteau administra doar separat și cu un efort mai mare de titrare. Ne așteptăm la o complianță crescută a pacienților pentru că obținem în majoritatea cazurilor reduceri robuste ale HbA1c la valori neobținute anterior cu oricare dintre terapiile individuale. Acest beneficiu este susținut și de modularea profilului de siguranță, în special a reducerii incidenței evenimentelor adverse (de exemplu a celor gastro-intestinale specifice agoniștilor de receptor GLP1), favorabil combinației insulina glargin și lixisenatida, comparativ cu cele două molecule administrate separat.

Medicamentul a fost aprobat în 2016 în SUA și ulterior în Europa. Din datele pe care le aveți la dispoziție, ca urmare a inițierii acestui tratament de către pacienții diabetici din regiunile unde a fost deja aprobat, în ce măsură s-au observant modificări în involuția bolii, complianța la tratament?

Este prea devreme să vorbim despre evidențe pe grupe populaționale mari în practica de zi cu zi. Fiind o medicație nou lansată, aceste date necesită timp pentru a putea fi generate și a atinge nivelul de semnificație pentru lumea medicală. Avem în plan proiecte care vizează colectarea de date clinice de eficacitate în practica de rutină și, dincolo de SUA sau Europa, cred că cel mai mare interes îl vor prezenta datele colectate din România. Pe măsură ce timpul va trece și numărul pacienților expuși la medicație va crește, vom putea prelucra astfel de rezultate, pe care de obicei le comunicăm în congresele științifice de specialitate.

Sanofi a dezvoltat un întreg portofoliu de soluții integrate pentru managementul diabetului, fiind un pionier al unor noi soluții accesibile multor piețe emergente. Care sunt direcțiile de acțiune ale Sanofi, investiția în susținerea progresului pentru creșterea speranței de viață și a calității vieții pacienților cu diabet și boli cardiovasculare?

Efortul de inovare al unei companii de talia Sanofi, unul dintre liderii mondiali în industria farmaceutică, este dirijat firesc de nevoile pacienților, în cazul de față al celor cu diabet. Sanofi a contribuit decisiv în trecut la dezvoltarea terapiilor antidiabetice. Istoria inovației în diabet la Sanofi pornește încă din 1923, iar apariția Lantus a fost un moment de referință – pentru pacienți, pentru companiile farmaceutice, dar mai ales pentru influența asupra managementului bolii, Lantus devenind insulina bazală standard în întreaga lume.
Pe parcursul istoriei, inovația la Sanofi a asimilat progresele înregistrate în medicină și a aprofundat cunoștințele despre fiziopatologia afecțiunii.
Lăsând istoria în urmă, ajungem în cercetarea de astăzi la rezultate incitante pentru actuala paradigmă de tratament în diabetul zaharat de tip 2 - care continuă să se bazeze pe adăugarea secvențială a claselor terapeutice pentru a controla valorile glicemiei și oferă dovezi ale beneficiilor combinației injectabile, care conține terapii cu acțiuni complementare, în raport fix și titrabile. Astfel de rezultate sprijină revizuirea paradigmei de tratament, reevaluarea beneficiilor tratamentului secvențial și orientarea spre folosirea combinației titrabile, cu raport fix de insulină glargin și lixisenatidă. În continuare, este de remarcat că nivelul aproape normal al HbA1c, de 6,5 %,obținut la pacienții tratați cu combinația titrabilă cu raport fix de insulină glargin 100 unități/ml și lixisenatidă a fost menținut fără creștere ponderală și fără creșterea riscului de hipoglicemie, contrastând astfel cu rezultatele cunoscute la pacienții cu diabet zaharat tip 2 la care se inițiază tratamentul cu insulină bazală.
Sunt bine cunoscuți toți factorii care afectează speranța de viață a pacienților cu diabet. De aceea, noile terapii nu trebuie să arate doar eficacitate în asigurarea controlului glicemic, ci trebuie să demonstreze impactul favorabil în regresia tuturor factorilor de risc. Astfel se explică programele de cercetare interdisciplinare pe care le desfășurăm. De exemplu, studiile clinice, în care medicația antidiabetică este investigată de cardiologi pentru evaluarea profilului de siguranță cardiovasculară, nu mai sunt demult o noutate. Creșterea speranței de viață a pacientului nu se obține doar cu asigurarea unei medicații eficiente. Sanofi se implică activ în toate aspectele de care depinde calitatea vieții pacienților. Printre altele, susținem programe educaționale adresate educatorilor din diabet și a asistenților medicali, promovând regimuri de viață sănătoasă cu accent important pe corectitudinea administrării terapiei astfel încât pacientul să obțină beneficiile clinice maxime. Acordăm granturi educaționale și de cercetare pe care le derulăm și prin structuri universitare sau, mai ales, ale societăților medicale de specialitate.
Susținem proiectele societăților medicale care depășesc sfera terapeutică, mergând de exemplu și către studii epidemiologice de investigarea stării generale de sănătate a pacienților diabetici în România.

La nivel mondial s-a născut o nouă paradigmă, de la tratarea simptomelor se trece la anticiparea/prevenirea acestora, în acest context inovația jucând un rol crucial pentru îmbunătățirea vieții pacienților. Care sunt principiile Sanofi privind inovația în medicină în domeniul diabetului și a bolilor cardiovasculare? La ce să ne așteptăm în viitor?

Provocările de astăzi în cercetarea medical sunt foarte mari pentru că ne aflăm deja la un standard de îngrijire care oferă pacientului posibilitatea să își controleze bine afecțiunea. Nu ne așteptăm la o inovație uluitoare, care să schimbe din temelii ceea ce cunoșteam până acum despre îngrijirea pacientului cu diabet zaharat.
Pentru a fi viabile, noile terapii trebuie să demonstreze rezolvarea unor nevoi terapeutice care nu sunt încă soluționate pe deplin de regimurile terapeutice actuale.
Proiectele Sanofi de dezvoltare farmaceutică se desfășoară în mai multe arii terapeutice, iar lansarea combinației titrabile cu raport fix de insulină glargin 100 unități/ml și lixisenatidă este privită cu satisfacția unui succes terapeutic de care pot benefica acum și pacienții din România.
Activăm în multe domenii de mare interes ale cercetării medicale, fie că vorbim de biotehnologie sau de terapie genică. Suntem foarte activi în oncologie, în bolile rare, prin divizia Genzyme, ne păstrăm statutul de lideri pe piața de vaccinuri prin Sanofi Pasteur și depunem multe eforturi și în arii terapeutice noi, unde avem deja rezultate îmbucurătoare cu noile produse medicale investigate.
În prezent avem speranța să finalizăm cu succes discuţiile cu CNAS pentru a oferi acces la o terapie inovatoare bolnavilor cu Hipercolesterolemie Familială și dislipidemii mixte, necontrolate la terapia curentă cu statine. Este vorba de alirocumab care, pe lângă eficacitatea demonstrată în indicațiile menționate, a dovedit, într-un studiu clinic de anvergură comunicat recent la ACC (American College of Cardiology) creșterea supraviețuirii pentru pacienții cu Sindrom Coronarian Acut recent, o categorie aflată la mare risc de deces cardiovascular.

Cum vedeți dezvoltarea sistemului sanitar românesc privind facilitarea accesului pacienților la un tratament integrat? Ce ar mai fi de făcut, ce linii directoare ar trebui trasate în acest sens de către autorități în colaborare cu specialiștii din sistem?

E un subiect prea complex pentru a putea fi acoperit în câteva cuvinte. În opinia mea este mereu vorba de asigurarea unei finanțări adecvate și, în aceeași măsură, de utilizarea eficientă și echitabilă a bugetelor disponibile.
Accesul la terapiile inovative în România este încă destul de greoi și întârziat comparative cu restul țărilor Uniunii Europene, dar la fel de adevărat este și faptul că s-au făcut progrese în ceea ce privește actualizarea listelor de medicamente compensate sau acordate gratuit în Programele Naționale de Sănătate precum și a protocoalelor terapeutice pentru mai multe afecțiuni.

DESPRE SANOFI ROMÂNIA

Sanofi România este unul dintre liderii industriei farmaceutice locale, fiind partenerul pentru sănătate a milioane de români.Compania pune la dispoziția pacienților și a comunității medicale una dintre cele mai diversificate oferte de pe piață, prin intermediul celor cinci divizii distincte și complementare: diabet și boli cardiovasculare (DCV), medicamente mature (GenMed), îngrijire specializată (Sanofi Genzyme – boli rare, scleroză multiplă, oncologie), vaccinuri (Sanofi Pasteur), medicamente fără prescripție și suplimente alimentare (CHC). Reușim astfel să răspundem diverselor nevoi de sănătate, de la prevenție la tratament și menținerea unei stări bune de sănătate. Ne dedicăm activitatea aducerii științei și inovației medicale mai aproape de pacienții din România, cu scopul de a-i ajuta să își trăiască viața din plin

Peste 33.000 de persoane s-au abonat la Newsletterul saptamanal. O poti face si tu chiar acum!

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE

Dezvoltarea continuă a cunoștințelor DPO-ului, o prioritate pentru implementarea GDPR în România

Pentru a marca Luna Europeană pentru Securitatea Cibernetică (ECSM), în perioada 26-27 Octombrie 2018, Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD) a organizat în București 2 sesiuni […]

Noi recomandări ale EMA privind restricționarea utilizării unor antibiotice

Comitetul Agenţiei Europene a Medicamentului (European Medicines Agency = EMA) pentru evaluarea riscurilor în materie de farmacovigilență (Pharmacovigilance Risk Assessment Committee = PRAC) recomandă restricționarea utilizării antibioticelor din […]

Medicament inovator pentru pacienții cu diabet zaharat de tip 2, lansat de Eli Lilly

Cel mai nou tratament în diabetul zaharat de tip 2, cu agoniști de receptor GLP-1 pentru îmbunătățirea controlului glicemic la adulții cu diabet zaharat de tip 2 a […]

Eliminați “Consimțământul GDPR” al pacientului pentru serviciile medicale

La nivelul unităților din sistemul sanitar nu este nevoie de obținerea unui consimțământ GDPR, semnat de pacient, prin care acesta este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter […]

Expertiză de vârf pentru educarea specialiștilor în protecția datelor cu caracter personal

Articol publicat in Revista Health Anul 6 – Nr. 58 – editia tiparita – Septembrie 2018

Răzvan Vulcănescu (CNAS) ”S-a luat o decizie absolut vitală pentru viitorul finanțării domeniului farma în România”

Bugetul de referință la care se calculează taxa clawback pentru producătorii de medicamente va fi actualizat, urmând să fie modificat ținându-se cont de indicele de inflație și va […]

Abrogarea art. 75 din Codul Fiscal nu poate duce la neplata concediilor medicale

Mai multe materiale publicate în presă în cursul ultimelor zile susțin că abrogarea articolului 75 din Codul Fiscal ar putea avea drept consecință faptul că angajații nu vor […]

Rezumat al prezentării activității CNAS la ZF Pharma Summit

Președintele CNAS, Răzvan Vulcănescu, a prezentat, în cursul evenimentului ZF Pharma Summit 2018, principalele preocupări și realizări actuale ale instituției, precum și câteva intenții de viitor. Astfel, el […]

Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD) își începe activitatea în România

S-a înființat Asociația Specialiștilor în Confidențialitate și Protecția Datelor (ASCPD), creată cu scopul de a informa și de a reuni profesioniștii care doresc să gestioneze cu succes punerea […]

Producătorul de medicamente generice Zentiva devine o companie independentă

Începând de astăzi, producătorul de medicamente generice Zentiva devine o companie independentă, ca urmare a finalizării procesului de separare față de Sanofi, fostul său acționar majoritar. Cu sediul […]

Sanofi finalizează vânzarea Zentiva către Advent

Sanofi a finalizat vânzarea, anunțată anterior, a diviziei europene de medicamente generice Zentiva către Advent Internațional (Advent), procesul de separare fiind considerat încheiat pe 30 septembrie. Tranzacția a […]

Prețuri greșite la medicamente din draftul CANAMED

Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) atrage atenţia că în draftul de CANAMED şi de Catalog public privind preţurile la medicamente sunt foarte multe produse la […]

Un nou medicament, autorizat de EMA, care vizează rezistența bacteriană

Agenția Europeană a Medicamentului (European Medicines Agency = EMA) a autorizat punerea pe piață a unui medicament nou pentru tratarea infecțiilor la adulți, care constă dintr-o combinație de […]

Standardele privind evaluarea calităţii serviciilor farmaceutice, în curs de elaborare

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Management a Calităţii în Sănătate (ANMCS), Vasile Cepoi, a declarat miercuri la Congresul Naţional de Farmacie că evoluţia sistemului de sănătate a plasat farmacistul […]

Compania Eli Lilly își lansează în România cel mai nou tratament în diabetul zaharat tip 2-Trulicity™

Trulicity™ (dulaglutid, o injecție pe săptămână), cea mai recentă opțiune de tratament cu agoniști de receptor GLP-1 pentru îmbunătățirea controlului glicemic la adulții cu diabet zaharat tip 2, […]

Comisie de specialiști la Ministerul Sănătății pentru aprobarea decontării emdicamentelor off label

Ministerul Sănătății intenționează să înființeze o Comisie de specialiști care să aprobe decontarea medicamentelor pentru indicații terapeutice neincluse în rezumatul caracteristicilor produsului (off label), ale căror costuri sunt […]

Prioritățile României în domeniul sanitar în perioada asigurării președinției Consiliului UE

Accesul pacienților la medicamente, rezistența microbiană, imunizarea reprezintă priorități din domeniul sanitar, aflate pe agenda României, priorități pe care țara noastră le va avea la momentul preluării președinției […]

Priorități ale Ministerului Sănătății in domeniul farmaceutic

O listă a medicamentelor strategice, corecții de prețuri ale medicamentelor, reorganizarea Agenției Naționale a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, dar și modificarea legii salarizării pentru farmaciști sunt obiective pe […]

Bayer a primit autorizație de punere pe piață în Uniunea Europeană a medicamentului Xarelto® (rivaroxaban)

Xarelto este unicul anticoagulant oral (NOAC) din grupul de non-antagoniști ai vitaminei K, administrarea căruia în combinație cu acidul acetilsalicilic (ASA) este indicată pentru prevenția evenimentelor aterotrombotice la […]

Ministrul Sănătății consideră că România este pregătită pentru preluarea președinției Consiliului Europei pe domeniul Sănătății

Reglementarea și furnizarea de medicamente autorizate centralizat la nivelul UE, investițiile în infrastructura digitală de sănătate sunt teme de importanță majoră pentru România ce sunt discutate în cadrul […]