Garantarea vieții private a murit ! Poate GDPR-ul să o reanimeze ?

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 35593

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Începând cu data de 25 mai 2018 a intrat în vigoare Regulamentul 679/2016 cunoscut sub numele de GDPR. Această nouă lege nu aduce o revoluție în domenul protecției datelor, fiind mai degrabă o evoluție naturală în contextul procesului de digitalizare. Am putea spune chiar că “legislația aleargă după tehnologie” și era nevoie de o legislație unitară la nivel European, care să apere interesul cetățenilor în ceea ce privește informarea, transparența și asigurarea conștientizării și consimțământului asupra prelucrării datelor cu caracter personal.

România este ţara unde internetul este mai accesibil decât apa curentă. 38% dintre gospodăriile din ţară au WC în curte, în timp ce media europeană este de 2.7%. Numai 6 din 10 agricultori au o maşină de spălat. 62% dintre ţăranii români nu au o baie în casă, cu o chiuvetă sau un duş, iar 72% dintre ei au toaletă în fundul grădinii. Aşa se face că pentru aproximativ jumătate dintre români, toaleta în condiţii civilizate rămâne un lux de neatins.

Cu toate acestea, două din trei gospodării au un computer acasă, iar circa 68% au internet, în creștere cu 3,6% puncte procentuale în 2017 față de 2016, conform unui studiu publicat de Institutul Național de Statistică (INS). Mai mult, românii achziţionează produse IT şi articole de modă direct de pe telefonul mobil la fel de mult ca britanicii, în condiţiile în care rata de penetrare a smartphone-ului în rândul populaţiei de peste 16 ani a trecut de 70%.

Utilizatorii de internet din România petrec aproape 280 de minute zilnic online, 84% din utilizatori accesează internetul zilnic, mai exact 8 milioane de români, principalele lor teme de interes fiind ştirile, muzica, informaţiile din domeniul medical şi cele din zona culturală, potrivit Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

Îngrijorător este faptul că, din ce în ce mai mulți români apelează la Dr. Google ( informații postate de pacienți și neprofesioniști pe forumuri, rețele de socializare, bloguri)  pentru a doua opinie,  crescând și mai mult lipsa de încredere în sistemul sanitar românesc și analizând “corectitudinea” fiecărui diagnostic sau schemei de tratament din prisma experienței altor pacienți.

 

Conștientizarea și educația, soluții pentru progres

Dacă ar fi fost să conștientizăm cu adevărat valoarea acestor date cu caracter personal ne-am fi dat deja seama că ele sunt și în prezent o monedă, plătim astăzi accesul “gratuit” la pagini cu informații de pe internet, cu acordul implicit de a ni se stoca și prelucra datele personale. Doar că această plată nu este întotdeauna transparentă, nu avem un extras bancar unde să contabilizăm aceste plăți, și valorile nu sunt rambursabile dacă nu suntem mulțumiți cu ceea ce “am cumpărat”.

Lipsa conștientizării importanței datelor cu caracter personal pentru cetățenii României este confirmată și de un studiu al UE care poziționează România pe ultimul loc, cu un procent de 47% răspunsuri afirmative date la ipoteza “Dezvăluirea de informații personale reprezintă o condiție a vieții moderne“. Interesant este totuși că în ciuda faptului că nu punem preț pe aceste date, 92% dintre români ar dori să fie informați dacă aceste date sunt pierdute sau furate, într-un mod absurd, având un simț pronunțat al posesiei unor date “fără importanță”. Altfel spus, românii nu pun un preț prea mare pe datele personale decât atunci când sunt furate sau pierdute.

Această lipsă a conștientizării duce la publicarea accidentală, pe rețelele de socializare, a foarte multe date cu caracter personal, de cele mai multe ori fără a ne pune problema obținerii consimțământului proprietarului. GDPR-ul nu poate stopa această practică, efectuată de către persoane fizice, având în vedere că el este obligatoriu de respectat de către operatorii de date cu interes economic, indiferent de forma de organizare.

În ianuarie 2017, în România erau înregistrate 9.600.000 de conturi de Facebook, cu o estimare oficială de conturi false sau duplicate între 1% și 2%. Dacă ar fi să ne raportăm la populația efectivă, în România aproape 45% dintre cetățenii cu vârsta între 0 și 100 de ani au cont de Facebook, adică 86% dintre internauții români.

Într-un alt studiul European, România este țara unde se înregistrează cea mai mare rată a utilizatorilor de rețele sociale și aplicații de mesagerie online, care au încredere în știrile și informațiile accesate prin intermediul acestora, 59% comparativ cu 36% media UE. La polul opus se află respondenții din Italia, Germania și Austria, unde numai 26%, 23%, respectiv 21% au încredere în informațiile și știrile disponibile pe rețelele sociale.

Poziția fruntașă în acest top nu face decât să confirme lipsa de conștientizare și educație a populației.

România, pe ultimul loc în topul țărilor digitalizate din Europa

Dacă vorbim despre tehnologizare, 1G, 2G, 3G, 4G și mai puțin cunoscut-ul 5G pot fi considerați indicatori ai digitalizarii. Primii patru indicatori ne duc cu gândul la tehnologia utilizată în comunicare, dar  5G-ul este mai mult decât atât: mașinile autonome, realitatea virtuală, orașele inteligente și dispozitivele IoT(Internet of things) sunt doar câteva dintre tehnologiile care vor beneficia masiv de apariția standardului 5G. Pe scurt, în viitor vom beneficia de proceduri chirurgicale mai simple, de mijloace de transport mai sigure și de posibilitatea de comunicații instant.

Comisia Europeană a publicat ultimul raport DESI, în care România figurează pe ultimul loc.

Indicele DESI (Digital Economy and Society Index) reprezintă gradul de digitalizare al economiei și al societății fiecăreia din cele 28 de țări ale Uniunii Europene. Cea mai avansată țară din acest punct de vedere este Danemarca, cu un scor agregat de 70,68%. Media UE este de 52,25%, iar România are un scor agregat de 33,21%, aflându-se pe ultimul loc.

Sunt 5 mari criterii după care Comisia Europeană se ghidează: Conectivitate, Capital Uman, Utilizare a internetului, Integrarea tehnologiilor digitale, Servicii publice digitale

Cum stăm la fiecare dintre aceste criterii DESI?

Conectivitate. Aici stăm cel mai bine, adică pe locul 22 din 28. Deşi acoperirea cu linii fixe  (89%) şi mobile (63%) este mult sub media UE, compensăm prin viteza internetului (70% conexiuni rapide) şi prin costuri scăzute (1,1% din venit).

Capital Uman. Suntem pe ultimul loc la scorul agregat (28 din 28). Avem cel mai mic procent de utilizatori de internet (56%), suntem penultimii în ceea ce priveşte competenţele de bază (28% din populaţie) şi numărul de angajaţi din IT (1,9% din angajaţi sunt în IT) şi pe locul 17 la numărul de absolvenţi de facultăţi cu profil IT (16/mia de locuitori).

Modul de utilizare al internetului. Suntem pe ultimul loc din UE la scorul agregat. 63% dintre utilizatori citesc ştiri online, 67% ascultă muzică, 6% urmăresc video on demand şi 8% folosesc servicii bancare. Doar 18% fac cumpărături online, dar 74% utilizează reţele sociale.

Integrarea tehnologiei digitale. Suntem pe ultimul loc din UE la scorul agregat. Prea puţine firme fac schimb electronic de informaţii (doar 22%), folosesc platforme de socializare pentru a se promova (8%), emit facturi electronice (8%), folosesc servicii de cloud (5%) sau îşi vând produsele online (7% ca număr de firme, 4,3% ca cifră de afaceri).

Servicii publice digitale. Doar 6% dintre utilizatorii de internet accesează soluţii de e-guvernare, iar acestea nu folosesc formulare precompletate decât în proporţie de 12% şi nu rezolvă complet problema decât în 55% din cazuri. Stăm în schimb bine la publicarea datelor de către guvern, cu 63% din scorul maxim.

O altă observație este că Indicele DESI al României nu stagnează (e mai mare decât cel din 2017), dar viteza lui de creştere este mai mică decât a celorlalte state UE. Cu alte cuvinte, toate celelalte ţări UE se digitalizează mai repede decât România.

Proiecte ambițioase în domeniul digitalizarii în România

România are în plan introducerea unui sistem de identificare electronică (eID), un proiect ambițios pentru emiterea de cărți de identitate cu cip. Guvernul României intenționează să folosească eID ca instrument juridic pentru interacțiunea cetățenilor și a întreprinderilor cu guvernul. Sistemul vizat ar include, în mod voluntar, o semnătură electronică certificată, precum și o interconexiune cu cardul național de sănătate. Ca termen, prima introducere pe scară largă a noilor cărți de identitate este programată pentru 2019 (la 18 luni de la adoptarea actului legislativ).

Sistemul va fi finanțat din bugetul național, fiindu-i alocată o sumă de aproximativ 2 milioane de lei (aproximativ 450 000 de euro) pe an. Instituirea și utilizarea unui sistem de identificare electronică ușor de folosit și cu un grad ridicat de securitate ar facilita semnificativ interacțiunea electronică a cetățenilor și a IMM-urilor cu guvernul României. În plus, un astfel de sistem ar reduce semnificativ sarcinile administrative, cum ar fi costurile suplimentare suportate în prezent pentru utilizarea diferitelor scheme de certificare a semnăturii electronice.

În concluzie, poate GDPR-ul să reanimeze garantarea vieții private ?

GDPR-ul, în sine, ca și cadru legal, nu poate în mod direct să reanimeze garantarea vieții private, dar acest lucru va fi posibil prin ridicarea gradului de conștientizare al importanței acestor date cu caracter personal. Evident, a fost nevoie și încă este nevoie de o campanie intensivă de educare a populației, lucru care necesită timp și care va fi făcut cel mai probabil prin intermediul operatorilor și procesatorilor de date cu caracter personal, care au obligația asigurării transparenței și obligația informării angajaților și clienților persoanelor fizice.

Este nevoie de educație a personalului mai mult decât investiții mari în soluții tehnice de securitate.

Procesul de digitalizare atrage după el și metode tehnice avansate de securitate, care cresc garantarea vieții private, dar trebuie să ținem cont în primul rând de ritmul lent de digitalizare și faptul că România ocupă în prezent ultimul loc în topul European al țărilor digitalizate.

În România, potențialul de crestere al garantării vieții private este unul mare dar dependența de internet și de informațiile online, dovedită prin numărul mare de accesări zilnice, și timpul petrecut online coroborat cu lipsa educației, dovedită prin gradul mare de încredere în știrile publicate pe rețelele de socializare, îngreunează semnificativ acest proces.

Rămâne să vedem rezultatele pe care le vor aduce toți acești factori, ținând cont de faptul că alinierea la principiile GDPR reprezintă de fapt schimbarea întregii opticii asupra datelor cu caracter personal și asupra protecției acestora. În primul rând trebuie să învățăm să recunoaștem o dată cu caracter personal dintr-un conglomerat de date și să ajungem să o protejăm în mod instinctiv și automat.



Pana la data de 01.04.2020 Pretul unui abonament anual pentru Revista Health, editia electonică, este doar 120 lei. COMPLETEAZA ACUM FORMULARUL ONLINE PENTRU A TE ABONA.

Revista HEALTH apare exclusiv in format electronica, sub egida Colegiului Medicilor din Județul Mureș și a fost inclusă in Nomenclatorul Publicațiilor Creditate pentru anul 2020, fiind creditata cu 5 credite  de catre urmatoarele autoritatile profesionale. 
  • Colegiul Farmacistilor din Romania a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EFC 
  • OAMGMAMR a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EMC  
  • Colegiul Medicilor Dentisti din Romania a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EMC
  • Colegiul Medicilor din Romania NU a creditat Revista HEALTH


Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



CURS ONLINE (24 CREDITE EFC) - Confidențialitatea serviciului farmaceutic,  între obligație etică și obligație legală”

Odată cu aplicarea Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, a crescut posibilitatea aplicării de sancțiuni de ordin disciplinar și administrativ, mult amplificate, personalului farmaceutic pentru gestionarea defectuoasă sau divulgarea către terțe persoane a informațiilor despre sănătatea unor pacienți.

Taxa de curs: 150 LEI. Pentru abonații activi la Revista Health taxa de curs este doar 80 LEI.

Comisia Profesional - Științifică a Colegiului Farmaciștilor din România a acordat 24 ore de Educație Farmaceutică Continuă farmaciştilor participanţi la acest curs online.

Testul Abbot pentru depistarea anticorpilor COVID-19, disponibil în România

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 2847

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

  • Noul test de sânge pentru depistarea anticorpilor realizat la nivel european va fi utilizat pe platformele de laborator Abbott ARCHITECT® i1000SR, i2000SR și Alinity™ i
  • Abbott a livrat deja peste 90.000 de teste către laboratoarele clinice private și publice din România și poate acoperi imediat solicitări suplimentare din partea sistemului românesc de sănătate.
  • Abbott furnizează deja testele moleculare COVID-19 pentru instrumentele m2000™
  • Testul a demonstrat specificitate și sensibilitate mai mare de 99% după 14 sau mai multe zile de la apariția simptomelor

Abbott a anunțat astăzi că pune la dispoziție testul de laborator pentru depistarea anticorpilor COVID-19 în România. Abbott a primit deja certificarea CE în conformitate cu Directiva IVD (98/79/CE) și Autorizația de utilizare de urgență a FDA din SUA pentru testul său serologic de laborator pentru detectarea anticorpilor IgG, care identifică dacă o persoană a avut noul coronavirus (COVID-19).

Testarea anticorpilor este un pas important pentru a determina dacă o persoană a fost infectată. Acesta va oferi o mai bună înțelegere a virusului, inclusiv cât timp rămân anticorpii în organism și dacă oferă imunitate. Acest tip de cunoștințe ar putea ajuta la dezvoltarea tratamentelor și vaccinurilor.

Acest test pentru depistarea anticorpilor se adaugă testelor Abbott COVID-19 deja existente în România și care utilizează sistemul RT-PCR m2000™.

„Abbott a depus tot efortul pentru a pune la dispoziție testele COVID-19 cât mai repede posibil pentru a ajuta la combaterea acestei pandemii", a spus Konstantinos Varlas, director general, Abbott. „Suntem mândri să furnizăm imediat testele pentru depistarea anticorpilor, deoarece acestea ne vor ajuta să determinăm cine a avut virusul ca să ne reîntoarcem cu încredere la viața normală”.

Testele pentru depistarea anticorpilor permit extiderea posibilităților de testare

În timp ce testarea moleculară detectează dacă o persoană are virusul, testele de anticorpi determină dacă persoana a fost infectată.

Testul Abbott pentru anticorpi IgG SARS-CoV-2 identifică anticorpul IgG, o proteină pe care organismul o produce în stadiile târzii ale infecției și poate persista până la luni și, posibil, ani după recuperarea unei persoane. Testul pentru detectarea anticorpilor IgG a demonstrat specificitate și sensibilitate mai mare de 99% după 14 sau mai multe zile de la apariția simptomelor.

Testul Abbott de anticorpi IgG este disponibil pe instrumentele de laborator ARCHITECT® i1000SR, i2000SR și Alinity™ i. *ARCHITECT este unul dintre cele mai utilizate sisteme de laborator din lume și este folosit de zeci de ani. În laboratoarele din România sunt utilizate peste 150 de astfel de instrumente, care pot realiza până la 100-200 de teste pe oră.

Un studiu publicat recent în Journal of Clinical Microbiology a relevat că testul Abbott pentru anticorpi IgG SARS-CoV-2 are 99,9% specificitate și 100% sensibilitate pentru detectarea anticorpilor IgG la pacienți după 17 sau mai multe zile de la începerea simptomelor.

Abbott își crește semnificativ producția europeană pentru testarea anticorpilor și în curând își va extinde testarea de laborator prin lansarea testului de detecție a anticorpilor de tip IgM.



Pana la data de 01.04.2020 Pretul unui abonament anual pentru Revista Health, editia electonică, este doar 120 lei. COMPLETEAZA ACUM FORMULARUL ONLINE PENTRU A TE ABONA.

Revista HEALTH apare exclusiv in format electronica, sub egida Colegiului Medicilor din Județul Mureș și a fost inclusă in Nomenclatorul Publicațiilor Creditate pentru anul 2020, fiind creditata cu 5 credite  de catre urmatoarele autoritatile profesionale. 
  • Colegiul Farmacistilor din Romania a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EFC 
  • OAMGMAMR a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EMC  
  • Colegiul Medicilor Dentisti din Romania a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EMC
  • Colegiul Medicilor din Romania NU a creditat Revista HEALTH


Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



CURS ONLINE (24 CREDITE EFC) - Confidențialitatea serviciului farmaceutic,  între obligație etică și obligație legală”

Odată cu aplicarea Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, a crescut posibilitatea aplicării de sancțiuni de ordin disciplinar și administrativ, mult amplificate, personalului farmaceutic pentru gestionarea defectuoasă sau divulgarea către terțe persoane a informațiilor despre sănătatea unor pacienți.

Taxa de curs: 150 LEI. Pentru abonații activi la Revista Health taxa de curs este doar 80 LEI.

Comisia Profesional - Științifică a Colegiului Farmaciștilor din România a acordat 24 ore de Educație Farmaceutică Continuă farmaciştilor participanţi la acest curs online.

„Învingem diabetul”, o nouă campanie și strategie de responsabilitate socială globală a Novo Nordisk

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 2642

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Într-o perioadă de necesitate majoră la nivel global, Novo Nordisk, companie farmaceutică inovativă globală, lider în diabet, anunță lansarea strategiei de responsabilitate socială „Învingem diabetul” („Defeat Diabetes”). Strategia își propune să consolideze angajamentul Novo Nordisk și lansează noi obiective pe termen lung: accesul la îngrijirea diabetului zaharat pentru pacienții vulnerabili din întreaga lume și dezideratul că niciun copil nu ar trebui să moară din cauza diabetului zaharat tip 1.

Astăzi, una din 11 persoane la nivel global suferă de diabet, o cifră care, potrivit estimărilor, va crește la 1 din 9 persoane până în 2045, în lipsa unor măsuri adecvate. Diabetul pune o mare povară asupra sistemelor de sănătate, de aceea Novo Nordisk se angajează să colaboreze cu autoritățile din Sănătate și cu partenerii relevanți din țările în care își desfășoară activitatea, pentru a preveni și trata această afecțiune.

„Scopul nostru de a învinge diabetul este necesar acum mai mult ca niciodată, deoarece diabetul continuă să crească chiar și într-un moment în care lumea suferă de cea mai devastatoare pandemie din istoria recentă”, a declarat Lars Fruergaard Jørgensen, CEO al Novo Nordisk.

Potrivit datelor oficiale, persoanele cu diabet (indiferent că este vorba despre tipul 1 sau tipul 2) sunt mult mai vulnerabile la infecţii de toate tipurile, înregistrând un risc de infecție de 2-3 ori mai mare comparativ cu populația generală. În România, 30% dintre decesele cauzate de COVID-19 sunt asociate cu diabetul zaharat, conform datelor raportate de Institutul Național de Sănătate Publică.

De aceea, în această perioadă Novo Nordisk a sprijinit actorii umanitari de prim rang prin donații de insuline gratuite și prin ajutor financiar pentru programe de instruire și de furnizare a echipamentelor de protecție și a materialelor medicale. Și în România, Novo Nordisk a sponsorizat Societatea Română de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice cu materiale de protecție pentru personalul medical care a asigurat îngrijirea pacienților cu diabet.

“În această perioadă am susținut inițiative care au pus la dispoziția pacienților informații cu privire la gestionarea diabetului în timpul pandemiei, care au facilitat accesul pacienților la îngrijire de calitate și am încercat să sprijinim cadrele medicale cu echipamente de protecție necesare activității lor. Scopul nostru este să continuăm parteneriatele solide pe care le-am dezvoltat cu asociațiile de pacienți, cu societățile medicale și cu factorii de decizie, să determinăm împreună schimbarea necesară pentru a învinge diabetul. Cum putem face acest lucru: prin acțiuni de prevenție, prin acces la tratamentul potrivit pentru fiecare pacient, prin acțiuni de educare și informare”, a declarat Cecilia Radu, Director General Novo Nordisk România.

Inițiativele din cadrul strategiei Învingem Diabetul a companiei Novo Nordisk:

  • Sprijinirea actorilor umanitari de prim rang în timpul pandemiei COVID-19. Timp de 6 luni, compania donează și livrează insuline gratuite organizațiilor partenere care oferă ajutor umanitar, precum UNICEF, UNRWA și Crucea Roșie. Scopul este susținerea nivelului actual al aprovizionării cu insulină într-un moment în care organizațiile umanitare luptă împotriva COVID-19. De asemenea, Novo Nordisk oferă o contribuție financiară de peste 2,6 milioane de euro pentru apelul de urgență COVID-19 al Crucii Roșii. Acest sprijin va contribui la acțiuni precum instruirea medicilor, furnizarea echipamentelor de protecție, a materialelor medicale, a facilităților de carantină și a asistenței psihosociale.
  • Extinderea programului „Changing Diabetes in Children”: se estimează că peste 100.000 de copii care trăiesc cu diabet zaharat tip 1 în zone cu resurse reduse nu au acces la îngrijire medicală[1]. Până în prezent, Novo Nordisk a ajutat peste 25.000 de copii prin acest program. Acum, își propune să ajungă la 100.000 de copii până în 2030, lucrând în parteneriat cu țările cu resurse reduse. Ambiția este clară: niciun copil nu ar trebui să moară din cauza diabetului de tip 1.
  • Ca parte a angajamentului global privind accesul la insulină, Novo Nordisk va implementa o serie de măsuri de accesibilitate în 76 de țări cu venituri mici și medii, așa cum sunt definite de Organizația Națiunilor Unite (ONU) și de Banca Mondială și în țările cu venituri medii unde populațiile extinse cu venituri mici nu au acoperire sanitară suficientă.
  • Extinderea programului nostru de Parteneriat pentru Schimbare cu Comitetul Internațional al Crucii Roșii, pentru a îmbunătăți îngrijirea persoanelor afectate de crize umanitare, printr-o donație de peste 2 milioane de euro. Pentru a sprijini grupurile cele mai vulnerabile de pacienți, compania continuă și în 2021-2023 parteneriatul dezvoltat cu Crucea Roșie, cu scopul de a integra îngrijirea diabetului și a hipertensiunii în operațiunile globale de sănătate ale acestei organizații.
  • Asistență extinsă pentru pacienți în SUA. Persoanele cu diabet care utilizează insulină Novo Nordisk și care au pierdut acoperirea asigurărilor de sănătate din cauza unei modificări a statutului locului de muncă din cauza COVID-19, pot fi eligibile pentru a primi insulină pentru 90 de zile prin intermediul programului de asistență pentru diabet al companiei Novo Nordisk.
  • În cadrul programelor de prevenție, Novo Nordisk lucrează în parteneriat cu UNICEF pentru a ajuta la prevenirea supraponderabilității și obezității copiilor din Mexic și Columbia.
  • Colaborarea cu lideri din peste 25 de orașe pentru a aborda creșterea diabetului în mediile urbane. Aproape două treimi din totalul persoanelor cu diabet trăiesc în zonele urbane, de aceea orașele reprezintă zone importante pentru soluționarea problemei.

Mai multe detalii despre inițiativele  Învingem Diabetul (Defeat Diabetes): https://www.novonordisk.com/about-novo-nordisk/defeat-diabetes.html

 



Pana la data de 01.04.2020 Pretul unui abonament anual pentru Revista Health, editia electonică, este doar 120 lei. COMPLETEAZA ACUM FORMULARUL ONLINE PENTRU A TE ABONA.

Revista HEALTH apare exclusiv in format electronica, sub egida Colegiului Medicilor din Județul Mureș și a fost inclusă in Nomenclatorul Publicațiilor Creditate pentru anul 2020, fiind creditata cu 5 credite  de catre urmatoarele autoritatile profesionale. 
  • Colegiul Farmacistilor din Romania a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EFC 
  • OAMGMAMR a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EMC  
  • Colegiul Medicilor Dentisti din Romania a creditat Revista HEALTH, pentru anul 2020, cu 5 EMC
  • Colegiul Medicilor din Romania NU a creditat Revista HEALTH


Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



CURS ONLINE (24 CREDITE EFC) - Confidențialitatea serviciului farmaceutic,  între obligație etică și obligație legală”

Odată cu aplicarea Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, a crescut posibilitatea aplicării de sancțiuni de ordin disciplinar și administrativ, mult amplificate, personalului farmaceutic pentru gestionarea defectuoasă sau divulgarea către terțe persoane a informațiilor despre sănătatea unor pacienți.

Taxa de curs: 150 LEI. Pentru abonații activi la Revista Health taxa de curs este doar 80 LEI.

Comisia Profesional - Științifică a Colegiului Farmaciștilor din România a acordat 24 ore de Educație Farmaceutică Continuă farmaciştilor participanţi la acest curs online.

500.000 lei, donație MSD România pentru achiziția de echipamente medicale și de protecție

MSD România continuă să se implice în acțiuni de combatere a pandemiei de COVID‑19 și susține sistemul medical și eroii din spatele măștilor cu o donație de 500.000 […]

Condiții de acordare a serviciilor medicale până la sfârșitul lui septembrie

Guvernul a aprobat o hotărâre care prevede condițiile de acordare a serviciilor medicale începând cu data de 15 mai, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. […]

Mâncatul pe timp de pandemie – 9 din 10 români au gătit în timp ce numai 2 din 10 au comandat mâncare

Peste 40% dintre români au mâncat mai multe fructe și legume în perioada pandemiei, conform unui sondaj efectuat de Upfield – producătorul brandurilor de margarină Rama și Becel – […]

Precizări privind obligativitatea triajului epidemiologic la intrarea într-o incintă

Ministerul Sănătății precizează că, în conformitate cu prevederile Ordinului privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu […]

Măști de protecție oferite de Ministerul Sănătății persoanelor defavorizate

La propunerea Ministerului Sănătății, Guvernul României a aprobat în ședința de Guvern din data de 21 mai 2020, Ordonanța de Urgență privind acordarea de catre Ministerul Sănătății, prin […]

Raport OMS privind starea de sănătate a adolescenților români

Raportul privind sănătatea copiilor și adolescenților, publicat la data de 19 mai 2020 de Biroul Regional OMS pentru Europa prezintă date ample privind sănătatea fizică, relațiile sociale și […]

Reglementări noi privind triajul epidemiologic, obligativitatea purtării măștii de protecție

Nelu Tătaru, ministrul Sănătății a aprobat Ordinul Comun MS-MAI privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminării cu […]

Peste 44.000 de persoane din sistemul sanitar primesc stimulentul de risc aferent lunii aprilie

Ministerul Sănătății a finalizat documentația pentru acordarea stimulentului de risc de care beneficiază personalul implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților infectați cu COVID- 19, […]

Peste 170 de dispozitive pentru diagnostic in vitro privind testarea COVID-19 înregistrate in Uniunea Europeana.

Ca urmare a multiplelor solicitari primite de ANMDMR de la diferite unitati sanitare/firme de distributie privind conformitatea anumitor teste pe care intentioneaza sa le achizitioneze in vederea utilizarii […]

Agenţia Europeană a Medicamentului, colaborare cu dezvoltatorii a peste 100 potențiale terapii pentru COVID-19 și 33 posibile vaccinuri

Conform ultimelor date, pentru punerea cât mai rapidă la dispoziția pacienților a unor medicamente cu potențial semnificativ de combatere a virusului SARS-CoV2, inițial în cadrul unor studii clinice […]

Peste 150.000 de măști livrate gratuit României, păstrate deocamdate în rezerva Ministerului Sănătății

158 000 măști protecție KN95 GB2626-2006 au fost livrate gratuit României, pe data de 12 mai,  în cadrul achizițiilor efectuate de către Comisia Europeană pentru Statele Membre. Produsele […]

Actualul Contract–cadru și programele naționale de sănătate au fost prelungite până la finalul anulului

Guvernul a aprobat prelungirea termenului de aplicare  a prevederilor HG 140/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și […]

Recomandare EMA privind tratamentul cu remdesivir al pacienților cu COVID-19

Comitetul European Medicines Agency = EMA pentru medicamente de uz uman (Committee for Medicinal Products for Human Use = CHMP) recomandă extinderea domeniului de aplicare a programelor de […]

Primul studiu din România privind durata imunității dobândită natural pentru COVID 19.

MedLife, liderul pieței de servicii medicale din România, anunță intenția de a demara împreună cu Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș și Spitalul Clinic Colentina  […]

Zentiva face un nou pas în lupta împotriva coronavirusului și donează 3600 litri de dezinfectanți

Zentiva România, cel mai mare producător de medicamente generice cu prescripție în volume vândute din România*, a produs 3600 litri de dezinfectanți (gel pentru mâini), care vor fi […]

Teste de anticorpi IgG pentru SARS-CoV-2 disponibile în toată rețeaua Synevo din România

Synevo România, lider al pieței locale de servicii de diagnostic de laborator, va introduce în ofertă, începând de luni, 11 mai 2020, un nou test pentru depistarea anticorpilor […]

Actualul Contract–cadru și programele naționale de sănătate, prelungite până la finalul anulului

Guvernul a aprobat prelungirea termenului de aplicare  a prevederilor HG 140/2018 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și […]

Iulia Ionescu, noul Country Lead Sanofi Romania și Moldova

Sanofi Romania anunţă că, începând cu data de 1 mai 2020, Iulia Ionescu este noul Country Lead Sanofi Romania și Moldova. De formație medic și având o experiență […]

Studiu MedLife: “Imunitatea populației din România dobândită natural pentru COVID 19 este sub 2%”

MedLife, liderul pieței de servicii medicale din România, anunță finalizarea  studiului privind imunizarea naturală a populației pentru COVID 19. Compania a extins eșantionul până la 1005 persoane, cadre […]

Noi reglementări în pregătire pentru sistemul de sănătate, după perioada stării de urgență

O mare parte din măsurile de protecție instituite în sistemul de sănătate prin Ordonanțe militare, care s-au dovedit benefice pentru pacienți,vor fi menținute și în perioada următoare. Scopul […]