Noi direcții privind informatizarea în sistemul de sănătate

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 4361

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Prin optimizarea platformei informatice care conține sistemul electronic de decontare a serviciilor medicale și farmaceutice, prescripția electronică, cardul de sănătate, raportarea datelor în Dosarul Electronic al Pacientului, crearea Registrului electronic al medicamentelor, biletele de trimitere în format electronic, a concediului în format electronic, raportarea exclusiv on line a serviciilor medicale și farmaceutice fără a mai fi necesară raportarea de la sfârșit de lună, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) intenționează să creeze cel mai performant sistem electronic de sănătate din Europa. Conducerea CNAS are în plan, pentru următoarea perioadă, să implementeze noi proiecte privind sisteme electronice în sănătate și toate să fie interoperabile, astfel încât să fie obținută o eficientizare și optimizare a serviciilor oferite pacienților, dar și un control al fondurilor alocate. Mai multe detalii despre planurile de viitor legate și de modalitatea de creștere a veniturilor la fondul de sănătate, a oferit președintele CNAS, Radu Țibichi, într-un interviu acordat Revistei MedFarm.

Ați afirmat, recent, că în ultimii ani, de la înființarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, bugetul Fondului Național de Sănătate a crescut de peste șase ori, iar un procent de 37% din bugetul total îl reprezintă cheltuiala cu medicamentele, în condițiile în care în anul 2000 era de 17%, iar în 2006 de 26%. Este poporul român chiar atât de bolnav?  

Nu neapărat. De la înființarea sistemului de asigurări de sănătate cheltuielile cu medicamentele au crescut foarte mult, de șase ori, practic. Dar aceasta nu se datorează neapărat faptului că există mai multe afecțiuni care nu se tratează, ci faptului că au crescut, la nivel de tehnologie, și valoric aceste medicamente, iar accesul populației la tehnologii noi este în continuă creștere. În ultimii ani, după o pauză de șase ani, în 2008 și 2014, în care practic lista de medicamente nu a fost actualizată, începând cu 2014 am ajuns în situația de a actualiza lista cu peste 70 de molecule noi, ceea ce este un beneficiu pentru pacienți pentru că au acces la ultimele inovații în acest domeniu. Este adevărat că nu reușim întotdeauna să actualizăm foarte rapid lista cu aceste inovații în materie de medicamente, dar lucrul acesta este legat și de potențialul nostru de a putea să finanțăm aceste medicamente, pentru că în momentul de față efortul statului este mai mic decât cheltuiala, pentru că există această taxă de clawback care ne ajută să asigurăm echilibrul financiar în plata medicamentelor. Fără acest echilibru financiar riscăm ca medicamentele să dispară, și cele care sunt uzuale. Este foarte important să avem plățile făcute la termen și este important că am ajuns să actualizăm lista de medicamente permanent, pe baza autorizărilor pe care le face ANMDM-ul (n.red.-Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale), noi introducem automat în lista de medicamente aceste noi molecule aprobate necondiționat, iar pentru cele aprobate condiționat avem această variantă de a le contracta în sistem cost-volum, cost-volum-rezultat, care ne ajută să cumpărăm medicamentele la un preț foarte bun.

Va fi extins mecanismul de contractare a medicamentelor prin contractele cost-volum, cost-volum-rezultat și pentru tratamente destinate altor afecțiuni, față de cele prezente?

Noi avem experiență de un an în acest sens. Am realizat, până acum, un număr de nouă contracte, atât pentru afecțiunile oncologice, cât și cele cardiologice și de diabet. Continuăm în acest sens, vom promova acest gen de contracte pentru că este foarte avantajos și financiar, în primul rând, dar ajută și pacienții să beneficieze de cele mai noi tehnologii. Aș da exemplul hepatitei. Un tratament, în acest moment, costă în jur de 200.000 lei, aproape 50.000 euro, bani de care nu știu dacă populația dispune pentru a putea să acceseze un astfel de tratament. În acest sistem de contractare cost-volum-rezultat practic noi plătim numai medicamentele care și-au făcut efectul terapeutic și cumpărăm medicamentele cu un discount care ne permite să acoperim financiar toată populația. În condițiile în care ar fi să tratăm toată populația cu hepatita C, așa cum este înregistrat în momentul de față- circa 25.000-30.000 de pacienți, luați în evidențele din cadrul comisiilor din Ministerul Sănătății-, ar însemna la o valoare brută un buget de circa 5 miliarde de lei și această sumă înseamnă aproape 90% din bugetul total pentru toate medicamentele din România. Este un efort finaciar imposibil de rezolvat cu resursele actuale, dar posibilitatea de a le contracta în acest regim ne oferă un suport financiar să acoperim tot.

Și dacă vor exista pacienți cu hepatita C, în stadii mai puțin avansate, neincluși în tratament, care vor acționa în instanță Casa de Asigurări de Sănătate și vor câștiga la fel cum s-a întâmplat de curând, ce plan de acțiune aveți?

Acest caz care a apărut, trebuie să spunem că este un caz atipic. Vreau să specific că persoana nu a depus niciun dosar la Casa de Asigurări de Sănătate, este posibil ca să fi fost pacient eligibil; comisia de specialitate care aprobă ține cont de toate problemele care pot să apară, de efectele secundare, dacă pacientul este compatibil pentru un astfel de tratament, deci este și o componentă de risc medical; din punctul nostru de vedere, conform legii, trebuie să punem în aplicare hotărârea instanței, dar vom uzita de toate căile legale pentru a putea să câștigăm procesul respectiv, situație în care costurile respective vor fi suportate de pacient.

Ați afirmat că se dorește extinderea principiului de contributivitate pentru creșterea veniturilor, în perioada următoare, dat fiind faptul că nevoile și cheltuielile sunt mai mari față de venituri. Cum se va realiza acest lucru?

Tot timpul se vorbește doar de cheltuieli, de creșterea pachetului de servicii. Acest lucru nu este posibil dacă nu luăm în calcul și veniturile pe care le avem. Baza de calcul la fondul de sănătate este foarte mică, ținând cont de posibilitățile economice ale României. De asemenea, contribuția este una dintre cele mai scăzute din Europa, 10,7%, chiar de la an la an creștem ca și valoare absolută, în medie, cu 5-10%, nu este suficient pentru a acoperi nevoia de cheltuială, pentru că sistemul crește în complexitate, tehnologiile evoluează, iar cetățenii au nevoie de tot mai multe servicii medicale de calitate și odată cu aceasta și resursele trebuie alocate în concordanță cu aceste creșteri în complexitate și cu aceste noi nevoi.

De unde se vor aloca fonduri în plus?

Aici este o discuție care trebuie purtată la nivelul tuturor factorilor de decizie din Guvern. Este nevoie, poate, de o extindere a obligativității plății asigurărilor de sănătate la toate categoriile de beneficiari. În momentul de față 18 milioane de asigurați sunt în sistem, care beneficiază de servicii medicale, dar plătesc doar 8,5 milioane, direct sau indirect. Poate pentru acele categorii scutite de la plată, acele categorii vulnerabile, cineva trebuie să suporte contribuția de asigurări de sănătate, această noțiune de contribuție obligatorie trebuie întărită.

Ați anunțat recent că intenționați să introduceți obligativitatea raportării în Dosarul Electronic al Pacientului. Medicii de familie vor trebuie să completeze acele dosare, să facă muncă în plus?

Medicii de familie au deja organizate informațiile în aplicațiile care le utilizează, nu va fi decât un export de date din aplicațiile lor. Nu se solicită date suplimentare. Toate sistemele furnizorilor, respectiv a medicilor de familie și a spitalelor, sunt pregătite pentru a raporta date în sistem. Avem constituite deja peste 6 milioane de dosare, însă în momentul în care completarea lor va deveni obligatorie, informația medicală va fi utilizată la valoarea pe care o are, pentru că în momentul de față se exportă date în acest dosar, doar sporadic, sunt informații incomplete și nu poate să ajute nici medicul, nici pacientul, nici autoritatea care trebuie să folosească aceste date pentru a evidenția clar care sunt afecțiunile de care suferă cetățenii și ce politici de sănătate urmează să dezvolte.

Este o operațiune foarte simplă, informația există, se poate apăsa un buton pentru export sau se poate ca aplicația să fie în așa fel construită ca să exporte automat datele existente iar efortul medicilor va fi minime, în acest sens.

Suntem într-o evoluție, gândiți-vă că până acum doi ani decontările la serviciile medicale se făceau pe hârtie, furnizorii veneau cu sacoșele de hârtii, cu rețetele, cu raportările în două exemplare de la sute de kilometri ca să-și valideze serviciile, să-și primească banii. În momentul de față vorbim de un proces în evoluție în care furnizorii raportează în sistemul electronic, rețetele nu se mai aduc la Casă, decontarea se face în sistemul electronic și practic ar urma ca în perioada următoare să se renunțe și la fișele de pacient care în momentul de față se completează atât electronic cât și scriptic, dar nu este o reglementare clară, trebuie să trecem la foile electronice, la dosarul electronic, iar informația medicală constituită în astfel de aplicații să fie valorizată pentru a putea fi folosită în sistem.

Dacă tot suntem într-o evoluție a lucrurilor, va exista pe viitor, posibilitatea ca pacienții să beneficieze de dispozitive medicale pe baza unei prescripții, la fel cum beneficiază de medicamente, fără a mai fi nevoiți să depună dosare la Casele de Asigurări de Sănătate?

Sunt două probleme distincte, dar care ajută în debirocratizarea sistemului. Existența unui nomenclator al dispozitivelor medicale este absolut necesară, pentru că în momentul de față, în România, nu avem o ierarhizare a acestor dispozitive pe criterii de calitate și nu avem nicio informație standardizată astfel încât să putem să dezvoltăm politici de preț pentru a le putea și deconta în sistemul de asigurări de sănătate. O mică parte dintre dispozitive se decontează în sistemul asigurărilor de sănătate, dar acea mică parte acoperă niște nevoi foarte mari ale populației și mă refer aici la dispozitivele de stomie, de incontinență urinară, la oxigen, la fotoliile rulante, încălțăminte ortopedică , etc, tot pachetul de servicii. Practic, noi decontăm un preț de referință, care îl stabilim după o  metodologie proprie, acel dispozitiv se regăsește în mai multe forme pe piață, mai multe nivele de calitate. Nu ajutăm pacientul practic să beneficieze de cel mai bun dispozitiv în concordanță cu afecțiunea pe care o are. Acest lucru ar fi foarte ușor de stabilit dacă ar exista acest nomenclator de dispozitive medicale. Apoi se poate dezvolta o politică de prețuri, iar în paralel, Casa Națională de Asigurări de Sănătate are în proiect să dezvolte un sistem electronic de completare a biletului de trimitere și a recomandării medicale astfel încât să eliminăm sistemul actual în care se vine cu dosarul la Casă. Practic, acel sistem va funcționa cam în același regim ca rețeta electronică. Este în planul nostru ca și prioritate, la fel ca și concediile medicale electronice, care este un alt document care generează birocrație. În perioada aceasta am semnat un protocol cu Ministerul Telecomunicațiilor pentru a lucra împreună la un proiect pe fonduri nerambursabile pentru implementarea unui astfel de sistem. Sperăm ca anul următor să se și materializeze.

Să înțelegem că anul viitor pacientul va putea beneficia de dispozitive medicale doar pe bază de prescripție?

Eu știu că există o foarte mare grabă, dar nu ține doar de instituția pe care o gestionez, ci de mai multe institutții, în primul rând ANMDM -ul trebuie să facă acest nomenclator să existe, să-l vedem, apoi să definim o politică de prețuri. În paralel, noi construim proiectul, vom proceda la achiziția publică pentru a putea să fie executat. Un proces de achiziție publică vedeți și dumneavoastră cât durează, pentru mentenanța la card a durat aproximativ un an. Eu sper ca lucrurile să funcționeze mult mai bine pentru că avem și o nouă legislație de achiziții publice care ne ajută în acest moment, iar preocupările noastre sunt clare, vrem ca platforma informatică să fie completă, vrem ca în relația cu Casa de Asigurări asiguratul să nu mai facă atâtea drumuri, să aibă informația organizată și informație organizată înseamnă un plus de calitate.

Începând cu data de 1 octombrie s-au modificat prețurile la dispozitivele medicale, au scăzut. Ce vor face firmele și pacienții referitor la calitate/preț?

Practic era absolut necesar ca cest ordin să apară pentru că expira perioada pentru care vechiul ordin avea valabilitate. Metodologia de preț stabilită în sistemul de asigurări este să se deconteze media ultimelor trei prețuri, exceptând valoarea extremă. Urmare a acestei statistici, care a stat la baza determinării prețurilor și a acestei metodologii, am înregistrat o anumită creștere de prețuri la unele dispozitive medicale și unele scăderi de prețuri la altele. Dau exemplul ortezelor, la orteze a avut loc o scădere semnificativă a prețurilor, la încălțăminte ortopedică au crescut prețurile. Nu însă foarte mult. Practic am acceptat o creștere doar de 5% în plus, pentru că și bugetul este limitat și trebuie să avem în vedere că orice creștere fără o acoperire bugetară ar putea conduce la neplata acelor servicii și la crearea unor disfuncționalități care să nu mai permită asiguraților să aibă acces la acele dispozitive. În situația actuală a noilor prețuri, consider că lucrurile sunt echilibrate. Cu bugetul actual vom face față solicitărilor din perioada următoare și din următorii ani. Până în  2017 este valabil Contractul cadru. Practic din 2018 se va pune problema determinării noilor prețuri la dispozitive, sperăm ca până atunci să existe Nomenclatorul de dispozitive medicale, să avem o politică de prețuri mult mai bună și o aplicație informatică implementată.

De când va fi asigurată mentenanța sistemului cardului de sănătate, pentru a nu mai exista disfuncționalități în funcționarea lui?

A fost depășit obstacolul în care au fost contestații la toate instanțele pentru procesul de achiziție publică. Practic, Curtea de Apel a dat o decizie favorabilă Casei de Asigurăi de Sănătate. S-au constituit comisiile de negociere și într-un timp foarte scurt va fi semnat contractul de menetenanță, atât pentru componenta de platformă informatică cât și pentru cardul național de sănătate. Sunt două contracte diferite. Odată ce mentenanța va fi asigurată eu sper că lucrurile vor merge mult mai bine pentru că deocamdată mentenanța este asigurată de proprii angajați și este o limitare în acest sens. Practic, sistemul va funcționa în condițiile în care profesioniștii se vor ocupa de toate aspectele de amănunt. Este de menționat un aspect, chiar dacă sistemul este întrerurp, comunicația la sistem este întreruptă, actul medical se poate desfășura, raportarea poate fi făcută în sistem off line, iar în momentul în care se realizează conexiunea cu sistemul datele pot fi exportate. Atât cardul național cât și Sistemul Informatic Unic Integrat funcționează în regim off line.

În aceste condiții, de ce există furnizori de servicii medicale care susțin că anumite servicii raportate off line nu le sunt decontate?

Pot să vă afirm că peste 99% dintre serviciile medicale raportate la asistența primară, de exemplu, sunt validate. La un astfel de procent nu pot să trag concluzia că sunt servicii nedecontate. Dacă va fi nevoie voi face și public pe site-ul instituției care este nivelul de validare a acestor servicii. Poate ar fi rațional să luăm și să facem aceste afirmații pe baze concrete. Evident că un sistem informatic on line îți oferă acea consistență a datelor și acea siguranță că serviciul este validat, dar dacă aplicația informatică cu care lucrezi răspunde în totalitate acestor cerințe, nu este niciun pericol ca acele date să fie invalidate.

Interviu publicat în ediția print nr.37 a Revistei MedFarm

Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



Arcadia – Spitale și Centre Medicale a investit peste 600.000 euro în tehnologie medicală pentru tratament neurochirurgical minim invaziv

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 62196

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Arcadia – Spitale și Centre Medicale, cea mai mare rețea privată de sănătate din regiunea Moldovei, anunță o serie de noi investiții dedicate specialității de neurochirurgie, cu o valoare de peste 600.000 euro.

De peste 10 ani, Arcadia oferă servicii medicale la standarde ridicate pentru pacienții din zona de Nord-Est și investește constant în dezvoltare și tehnologii inovatoare, pentru sănătatea întregii comunități.

Anul acesta, Arcadia a dotat centrele și spitalele din rețea cu o serie de instrumente și aparate medicale de ultimă generație care permit tratarea minim invazivă a unor afecțiuni frecvente, recuperarea mai rapidă a pacienților, dar și creșterea confortului postoperator.

Microscopul operator pentru neurochirurgie Zeiss OPMI Pentero 800 și sistemul pentru intervenții minim invazive MEDTRONIC METR’X, motorul chirurgical de mare viteză Aesculap și instrumentele de coloană și de microchirurgie, Aesculap și KLS Martin completează tehnologia disponibilă în Spitalul Arcadia. Aceste echipamente performante și inovatoare oferă neurochirurgilor profunzime și claritate în analiza detaliilor intraoperator și asigură precizia și siguranța fiecărui gest chirugical.

„Urmărim cu atenție inovațiile din domeniul tehnologiei medicale și analizăm în mod permanent semnalele primite de la pacienții noștri. Astfel, ne asigurăm că investim constant, cu o bază solidă informațională și de analiză. Tehnologia state of the art, dedicată intervențiilor de neurochirurgie, se înscrie în strategia pe care o dezvoltăm dintotdeauna la Arcadia, ce are în focus sănătatea pacienților”, a declarat Dan Fiterman, General Manager Arcadia – Spitale şi Centre Medicale.

Tipuri de afecțiuni ce pot fi tratate prin intermediul neurochirurgiei minim invazive

 Tratamentul neurochirurgical minim invaziv este indicat în cazul mai multor tipuri de afecțiuni frecvente precum hernia de disc lombară și cervicală posterioară, instabilitatea coloanei vertebrale, spondiloliza sau stenoza coloanei vertebrale (îngustarea canalului spinal) lombară și cervicală. De asemenea, este recomandat și în cazul unor afecțiuni cu incidență mai rară, precum infecția sau tumorile care pot apărea la nivelul coloanei vertebrale.

Avantajele tratamentului neurochirurgical minim invaziv pentru pacienți

 Intervențiile neurochirurgicale minim invazive oferă pacienților o serie de beneficii importante atât la nivel cosmetic, cât și la nivel funcțional. În cazul acestor intervenții, cicatricile sunt diminuate datorită inciziunilor cutanate mai mici, uneori de câțiva milimetri, iar riscul de afectare a mușchilor este mai scăzut. De asemenea, gradul de sângerare și riscul de infecție sunt reduse, este diminuată durerea și dependența de medicamentele analgezice post operatorii, iar pacientul se poate recupera și reabilita mai rapid după operație.

„Noile dotări din Spitalul Arcadia pun în valoare experiența echipei de neurochirurgie, reprezentând instrumente medicale importante care contribuie la reducerea timpului necesar desfășurării intervenției, cresc gradul de certitudine a gesturilor chirurgicale și oferă o serie extinsă de avantaje pacienților”, a declarat Dr. Sorin Nistor, Director medical Arcadia – Spitale și Centre Medicale.

 

Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



Platforma pentru raportarea reacțiilor adverse suspectate post-imunizare la vaccinurile împotriva COVID-19, funcțională

Asistenti Farmacisti

Vizualizari: 427073

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) pune la dispoziția pacienților si a profesioniștilor din domeniul sănătății noile fișe de raportare a reacțiilor adverse suspectate post-imunizare la vaccinurile împotriva COVID-19. Fișa de raportare poate fi accesată pe site-ul anm.ro, în secțiunea - VACCINARE COVID-19 (https://www.anm.ro/medicamente-de-uz-uman/farmacovigilenta/raportarea-reactiilor-adverse-incontext-covid-19/) Modalitatea de raportare poate fi făcută atât on-line, cât și prin modalitățile clasice de raportare – completarea fișei de reacții adverse și transmiterea acesteia către Direcția Farmacovigilență si Managementul Riscului. Mai multe detalii le găsiți accesând linkul: https://www.anm.ro/medicamente-de-uzuman/farmacovigilenta/raportarea-reactiilor-adverse-in-context-covid-19/

Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



Platforma pentru programarea online la vaccinarea împotriva COVID-19, disponibilă de astăzi

Platforma informatică care permite programarea persoanelor pentru vaccinarea împotriva COVID-19 – https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ – este operațională. Începând de astăzi, 28 decembrie a.c., în conformitate cu Strategia de vaccinare împotriva […]

Unu din doi români consideră că în spațiul public nu există suficientă informație cu privire la contextul pandemic

Jumătate dintre români nu se consideră suficient de bine informați cu privire la contextul pandemic de anul acesta, arată un studiu* realizat toamna aceasta de Coaliția România Sănătoasă, […]

Efectele dezechilibrelor alimentare de Sărbători

În luna decembrie, deseori alimentația este dezechilibrată, astfel că de la o alimentație monotonă, pe care mulți o au înainte de Crăciun (în special cei care țin post), […]

42% dintre români au suferit tulburări psiho-emoționale în perioada pandemiei SARS Cov 2

Primul studiu din România despre impactul pandemiei de COVID-19 asupra sănătății fizice și mintale a populației arată că românii sunt mai triști, mai furioși, mult mai anxioși și […]

Raportarea reacțiilor adverse suspectate în cazul pacienților cu COVID-19

Agenția Europeană a Medicamentului (European Medicines Agency – EMA)și autoritățile naționale competente încurajează pacienții infectați cu noul coronavirus (COVID-19) să raporteze reacțiile adverse pe care le experimentează în […]

Vaccinul anti-COVID al BioNTech și Pfizer aprobat în Uniunea Europeană

Agenția Europeană a Medicamentului (EMA-European Medicines Agency) a aprobat folosirea în Uniunea Europeană a vaccinului anti COVID-19 dezvoltat de BioNTech și Pfizer, potrivit comunicatului oficial. Vaccinul, numit Comirnaty, […]

Programele naționale de sănătate se prelungesc până la 31 martie 2021

La solicitarea Ministerului Sănătății, Executivul a aprobat în ședința  din data de 11 decembrie 2020, Hotărârea pentru prelungirea termenului de aplicare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 155/2017 privind […]

Metamizol: Risc de leziuni hepatice induse medicamentos

Deținătorii autorizațiilor de punere pe piață (DAPP) pentru medicamentele care conțin metamizol, de comun acord cu Agenția Europeană a Medicamentului (EMA) și cu Agenția Națională a Medicamentului și […]

Accesul la sistemele de sănătate din România și Regatul Unit, în contextul Brexit

Perioada de tranziție, pe care o parcurgem după  retragerea Regatului Unit  din Uniunea Europeană,  se va încheia la data de 31 decembrie 2020. Până la acea dată, cetățenii români și membrii […]

Ședință publică a Agenției Europene a Medicamentelor privind aprobarea vaccinurilor anti-COVID-19

Agenția Europeană a Medicamentului (European Medicines Agency – EMA) va organiza o ședință publică pe 11 Decembrie 2020 pentru a informa cetățenii europeni despre procesele de reglementare ale […]

Parteneriat între Medicover și Spitalul Clinicco în Brașov: Clinica Medicover, relocată

Medicover România, unul dintre cei mai importanți furnizori privați de servicii medicale, a decis relocarea clinicii deținute în Brașov în cadrul spitalului Clinicco, în urma semnării unui parteneriat […]

Zentiva a început producția de biocide pentru populație pentru a susține lupta împotriva COVID-19

Zentiva România, cel mai mare producător autohton de medicamente generice în unități vândute*, a demarat producția de dezinfectanți pentru mâini, după ce a primit autorizarea produselor în categoria […]

Indicatorii tehnico-economici pentru construirea Centrului de arși la Spitalul ”Grigore Alexandrescu” București, aprobați

La solicitarea Ministerului Sănătății, Guvernul României a aprobat în ședința de vineri Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Construirea unui centru de arşi […]

Noi molecule inovative introduse în lista de medicamente gratuite și compensate

La solicitarea Ministerului Sănătății, Executivul a aprobat în sedinta de vineri, 4 decembrie, Hotărârea privind modificarea şi completarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând […]

Noi reglementări pentru transferul în străinătate a pacienților cu arsuri grave

Nelu Tătaru, ministrul Sănătății a aprobat *Ordinul pentru înființarea comisiilor de analiză a solicitărilor de transfer în străinătate în vederea efectuării tratamentului pentru pacienții cu arsuri grave și […]

Cererea de autorizare a vaccinului COVID, dezvoltat de BioNTech şi Pfizer, depusă la Agenția Europeană a Medicamentului

Agenția Europeană a Medicamentului (European Medicines Agency-EMA) a primit cererea pentru autorizarea de punere pe piaţă condiţionată pentru vaccinul BNT162b2, un vaccin mRNA COVID-19 dezvoltat de BioNTech şi […]

Agenția Europeană a Medicamentului demarează prima evaluare continuă a vaccinului Ad26.COV2.S fabricat de Janssen

Comitetul EMA pentru medicamente de uz uman (the Committee for Medicinal Products for Human Use – CHMP) al EMA a început procesul de evaluare continuă a Ad26.COV2.S, un […]

Cererea de autorizare condiţionată a vaccinului COVID-19 Moderna, depusă la Agenția Europeană a Medicamentului

Agenția Europeană a Medicamentului (European Medicines Agengy-EMA) a primit cererea pentru autorizarea de punere pe piaţă condiţionată pentru vaccinul mRNA COVID-19 de la Moderna Biotech Spain, S.L. (o […]

Strategia de vaccinare împotriva SARS-CoV-2 în România, aprobată

La propunerea Ministerului Sănătății, Executivul a aprobat *Hotărârea de Guvern privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva SARS-CoV-2 în România* Strategia de vaccinare a fost elaborată de către Comitetul […]

Legislație în lucru privind comercializarea și utilizarea testelor rapide de detecție a antigenelor SARS-Cov-2

Testele rapide de detecție a antigenelor SARS Cov-2, la fel ca toate dispozitive medicale, trebuie utilizate în conformitate cu instrucțiunile producătorilor. În România, testele rapide antigen sunt folosite […]