S-a aprobat reducerea vârstei și limitei de greutate pentru utilizarea Tivicay (dolutegravir)

Anunturi

Vizualizari: 7289

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comisia Europeană a aprobat solicitarea pentru variaţia de tip II de extindere a indicaţiei pentru dolutegravir, ce va permite accesul la tratament mai multor copii și adolescenți care trăiesc cu HIV.

GSK România şi ViiV Healthcare anunță aprobarea Comisiei Europene pentru variaţia de tip II de extindere a indicaţiei, care prevede reducerea vârstei  și limitei de greutate pentru tratamentul cu Tivicay (dolutegravir) la copiii și adolescenții infectați cu HIV-1, de la cel puțin 40 kg la cel puțin 15 kg și pentru vârste cuprinse între 6 și 12 ani, precum și pentru înregistrarea unor noi concentrații pentru comprimatele orale:10 mg și 25 mg[i].

Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, mai mulți copii și adolescenți din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă Islanda, Norvegia și Lichtenstein, vor fi eligibili să primească dolutegravir. Doza recomandată pentru copii cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani și este determinată în funcție de greutatea copilului, variind de la o doză de 20 mg o dată pe zi pentru copii cu greutatea între 15 kg și 20 kg, la 50 mg o dată pe zi pentru copiii care cântăresc 40 kg sau mai mult. Corelația dintre doză și greutatea corporală reflectă recomandările Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) în ceea ce privește tratamentul antiretroviral pentru infecția cu HIV la sugari și copii[ii].

“In 2016, 5 copii și adolescenți din România cu vârsta sub 14 ani  au fost diagnosticați cu HIV. Mai mult, peste 300 primesc anual tratament pentru infecția HIV/SIDA[iii]. Această hotărâre reflectă promisiunea noastră de a fi alături de pacienții noștri, precum șimisiunea noastră de a-i ajuta pe oameni să realizeze mai multe, să se simtă mai bine și să trăiască mai mult. Tivicay va putea deveni de acum o opțiune și pentru tratamentul copiilor sau adolescenților infectati cu HIV-1, fără rezistenţă la clasa inhibitorilor de integrază, cu greutatea de cel puțin 15 kg și cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani”, a declarat Laura Munteanu, Medical Director GSK România.

Această aprobare vine ca urmare a avizului pozitiv al Comitetului pentru medicamente de uz uman (CHMP) al Agenției Europene a Medicamentului din decembrie 2016, bazat pe rezultatele obţinute de la 24 de săptămâni de urmărire ale studiului clinic P1093, de fază I/II, multicentric, deschis, realizat în colaborare cu International Maternal Pediatric Adolescent AIDS Clinical Trial (IMPAACT). IMPAACT P1093 este un studiu aflat în desfășurare ce urmărește farmacocinetica (PK), eficacitatea și siguranța dolutegravir plus terapia optimizată de fond (TOF) la copii și adolescenți infectați cu HIV-1 în cohortele definite de vârstă[iv].

Rezultatele studiului arată că tratamentul cu dolutegravir plus TOF a fost în general bine tolerat și a dovedit eficacitate până în săptămâna 24 de urmărire la copii și adolescenți diagnosticați cu infecția HIV, cu vârsta de la șase până la 12 ani, cu o greutate de cel puțin 30 kg.

Profilul reacțiilor adverse (RA) din studiu a fost similar cu cel al adulților. Reacțiile adverse de Grad 2 raportate de mai mult de un pacient au fost scăderea numărului de neutrofile (n = 3) și diaree (n = 2). Nu au existat raportări de reacții adverse de Grad 3 sau 4 și nicio reacție adversă nu a condus la întreruperea tratamentului[v].

O parte integrantă a eforturilor ViiV Healthcare este de a se asigura că dolutegravir este disponibil persoanelor care trăiesc cu HIV și depunem toate eforturile pentru a obține aprobările de reglementare ale dolutegravir în toate colțurile lumii, având în vedere că astfel de aprobări sunt supuse prevederilor locale. Această aprobare vine ca urmare a acceptului utilizării în scop pediatric din Iunie 2016 al Administrației Americane a Alimentelor și Medicamentelor (FDA), care prevede administrarea dolutegravir de la vârstă și greutate mai mică[vi].

Notă către editori:

Despre HIV

HIV este abrevierea pentru virusul imunodeficienței umane. Spre deosebire de alte virusuri, organismul uman nu poate scăpa de HIV, așa că odată ce cineva are HIV, îl are pe viață. Nu există niciun remediu pentru infecția cu HIV, dar un tratament eficient poate controla virusul, astfel încât persoanele cu HIV se pot bucura de o viață sănătoasă și productive.

Despre studiul P1093 IMPAACT

Studiul clinic P1093, de fază I/II, multicentric, deschis, non-comparativ evaluează farmacocinetica și siguranța dolutegravir în regimurile combinate pentru tratarea sugarilor, copiilor și adolescenților infectați cu HIV-1. Obiectivele primare ale studiului sunt stabilirea dozelor pentru administrarea cronică, determinarea siguranței și tolerabilității, evaluarea parametrilor farmacocinetici a dolutegravir în combinație cu alte antiretrovirale și stabilirea dozei de dolutegravir care permite realizarea obiectivului primar farmacocinetic (AUC24) și obiectivului secundar farmacocinetic (C24h) la copii și adolescenți.

Despre Tivicay

TIVICAY este un inhibitor de integraza (INI) al virusului imunodeficienței umane (HIV-1), indicat în combinații cu alți agenți antiretrovirali pentru tratamentul infecției cu HIV-1. Inhibitorii de integrază blochează replicarea HIV-1 prin prevenirea integrării ADN-ul viral în materialul genetic uman din limfocitul T. Etapa este esențială în ciclul de replicare HIV și este responsabilă pentru instalarea infecției cronice. Tivicay este aprobat în peste 100 de țări din America de Nord, Europa, Asia, Australia și America Latină. Tivicay este aprobat in România din 20 ianuarie 2014.

Tivicay este o marcă înregistrată a grupurilor de companii ViiV Healthcare.

Informații importante despre Tivicay

Indicații: Tivicay este indicat în asociere cu alte medicamente antiretrovirale pentru tratamentul infecției cu Virusul Imunodeficienței Umane (Human Immunodeficiency Virus – HIV) la adulți, adolescenți și copii cu vârsta peste 6 ani.

În prezenţa rezistenţei documentate, care include mutaţiile genetice secundare Q148+³2 din grupul G140A/C/S, E138A/K/T, L741, simularea sugerează că se poate lua în considerare o doză crescută la pacienţii cu opţiuni limitate de tratament, (mai puţin de 2 medicamente active), din cauza rezistenţei avansate multi clasă. Decizia de a folosi dolutegravir la astfel de pacienți trebuie să fie susţinută de profilul de rezistență la integrază. La această categorie de pacienţi, administratrarea concomitentă a Tivicay cu alte medicamente trebuie evitată (de exemplu, efavirenz, nevirapină, tipranavir/ritonavir sau rifampicină).

Contraindicații:

TIVICAY este contraindicat la pacienții:

  • Care au manifestat în trecut o reacție de hipersensibilitate la dolutegravir
  • Cărora li se administrează concomitent dofetilida (antiaritmic)

Atenţionare specială privind rezistenţa la clasa inhibitorilor de integrază: Decizia de a folosi dolutegravir în prezenţa rezistenţei la clasa inhibitorilor de integrază trebuie să aibă în vedere faptul că activitatea dolutegravirului este semnificativ compromisă în cazul tulpinilor virale cu mutaţia Q148 + ³2 mutaţii genetice secundare din grupul G140A/C/S, E138A/K/T, L741. Este incert în ce măsură dolutegravir oferă eficacitate suplimentară în prezenţa acestui profil de rezistenţă.

Reacții de Hipersensibilitate: În cursul tratamentului cu dolutegravir au fost raportate reacții de hipersensibilitate și acestea s-au caracterizat prin erupții cutanate tranzitorii, manifestări sistemice și, uneori, prin disfuncţie a organelor, inclusiv reacții hepatice severe. Tratamentul cu dolutegravir și alți agenți suspectaţi trebuie întrerupt imediat în cazul în care apar semne sau simptome ale unor reacții de hipersensibilitate (incluzând, dar fără a se limita la erupții cutanate severe sau erupții cutanate însoțite de creşterea valorilor enzimelor hepatice, febră, stare generală de rău, oboseală, dureri musculare sau articulare, pustule, leziuni la nivelul cavităţii bucale, conjunctivită, edeme faciale, eozinofilie, angioedem). Trebuie monitorizată starea clinică, inclusiv aminotransferazele hepatice și bilirubina. Întârzierea întreruperii tratamentului cu dolutegravir sau cu alte substanțe active suspecte după instalarea hipersensibilităţii poate conduce la o reacție alergică cu potenţial letal.

Sindromul de reactivare imună: Pacienţii infectaţi cu HIV şi deficiență imună severă în momentul instituirii terapiei antiretrovirale combinate (TARC) pot prezenta o reacție inflamatorie la agenți patogeni oportunistici asimptomatici sau reziduali care poate determina afecțiuni clinice grave sau agravarea simptomelor. De obicei, astfel de reacții au fost observate în primele câteva săptămâni sau luni de la iniţierea TARC. Lista de exemple relevante include retinita cu citomegalovirus, infecţii micobacteriene generalizate și/sau focale și pneumonia cu Pneumocystis jirovecii. Orice simptome inflamatorii trebuie evaluate și trebuie instituit tratamentul, atunci când este cazul. De asemenea, s-au raportat boli autoimune (cum ar fi boala Graves) care apăreau în contextul reconstituţiei imune; cu toate acestea, timpul raportat până la instalare este variabil și aceste evenimente pot să apară la mai multe luni din momentul inițierii tratamentului. La începutul tratamentului cu dolutegravir la unii pacienți cu infecție concomitentă cu virusul hepatitei B și/sau C s-au observat creșteri ale valorilor hepatice care corespundeau sindromului reconstituţiei imune. Monitorizarea valorilor hepatice este recomandată la pacienții cu infecție concomitentă cu virusul hepatitei B și/sau C. Se recomandă o atenţie deosebită la inițierea sau menținerea tratamentului eficient împotriva hepatitei B (cu referire la ghidurile terapeutice), în contextul iniţierii tratamentului cu dolutegravir la pacienţii cu infecţie concomitentă cu virusul hepatitei B.

Infecții oportuniste: Pacienții trebuie informați că terapia cu dolutegravir sau orice altă terapie antiretrovirală nu vindecă infecția HIV și că pot să dezvolte în continuare infecții oportuniste și alte complicații ale infecției HIV. Prin urmare, pacienții trebuie să rămână sub stricta supraveghere clinică a unor medici cu experiență în tratarea acestor boli asociate infecției cu HIV.

Interacţiuni medicamentoase: Factorii care scad expunerea sistemică a dolutegravir trebuie evitaţi în contextul prezenţei rezistenţei la clasa inhibitorilor de integrază. Aceasta include administrarea concomitentă de medicamente care scad expunerea sistemică a dolutegravir (de exemplu antiacide ce conţin magneziu/aluminiu, suplimente cu fier și calciu, multivitamine și agenţi de inducţie, etravarină (fără administrare de inhibitori de protează potenţaţi) tipranavir/ritonavir, rifampicină, sunătoare și anumite medicamente anti-epileptice) (vezi pct. 4.5).

Administrarea de dolutegravir a determinat creşterea concentraţiilor de metformină. Se va avea în vedere o ajustare a dozei de metformină la iniţierea şi încetarea coadministrării de dolutegravir cu metformină, pentru a menţine controlul glicemiei (vezi pct. 4.5). Metformina este eliminată pe cale renală şi, prin urmare, este importantă monitorizarea funcţiei renale în timpul administrării concomitente cu dolutegravir. Această combinaţie poate creşte riscul de acidoză lactică la pacienţii cu insuficienţă renală moderată (stadiul 3a al clearance-ului creatininei [ClCr] 45– 59 mL/min) şi se recomandă o abordare prudentă. Este foarte important să se ia în considerare scăderea dozei de metformină.

Osteonecroză:  Deşi etiologia este considerată a fi plurifactorială (incluzând utilizarea de corticosteroizi, bifosfonați, consumul de alcool, imunosupresia severă, un indice ridicat de masă corporală), au fost raportate cazuri de osteonecroză la pacienții cu boală HIV avansată și/sau expunere pe termen lung la TARC. Pacienții trebuie îndrumați să solicite sfatul medical, dacă prezintă dureri articulare, rigiditate articulară sau dificultate la mișcare.

Reacții adverse: Cea mai severă reacție adversă observată la un pacient a fost o reacție de hipersensibilitate care a inclus rash și efecte severe asupra ficatului. Cele mai frevente reacții adverse cauzate de tratament au fost greață (13%), diaree (18%) și cefalee (13%).

Sarcina: Tivicay trebuie utilizat în timpul sarcinii numai dacă beneficiul preconizat justifică riscurile potenţiale

Alăptare: Este recomandat ca femeile infectate cu HIV-1 să nu alăpteze în nicio împrejurare pentru a evita transmiterea virusului.

Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



Guvernul înființează o agenție de informatizare a sănătății, în coordonarea Ministerului Sănătății

Anunturi

Vizualizari: 26890

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Conform Ro Health Review - www.rohealthreview.ro, una dintre prioritățile declarate de România în domeniul sănătății, pentru mandatul de la președinția Consiliului Uniunii Europene, este tocmai eHealth, Ministerul Sănătății din țara noastră a realizat că nu are capacitatea necesară pentru a coordona domeniul e-Sănătății din România, astfel că propune înființarea unei agenții naționale de informatizare a sănătății.

Agenția Națională de Informatizare a Sănătății ar urma să fie creată printr-o ordonanță de guvern care să modifice Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare (Guvernul este abilitat să emită ordonanțe până la sfârșitul lunii ianuarie).

Instituție în coordonarea Ministerului Sănătății

Agenția Națională de Informatizare a Sănătății (ANIS) ar urma să fie creată ca instituție publică, de specialitate, cu personalitate juridică, aflată în coordonarea Ministerului Sănătății, condusă de un președinte cu rang de secretar de stat, numit pentru un mandat de cinci ani, prin decizie a primului-ministru.

ANIS ar urma să fie finanțată din venituri proprii și din subvenții acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, putând realiza venituri suplimentare și din alte surse. Domeniul de activitate îl constituie elaborarea, promovarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea Strategiei Naționale de eHealth, ca parte din Strategia Națională de Sănătate a României.

Principalele obiective ale noii agenții

Agenția Națională de Informatizare a Sănătății va avea următoarele obiective principale:

  1. dezvoltarea și implementarea sistemului informațional în sănătate;
  2. colectarea, analiza, diseminarea datelor din sistemul de sănătate, precum și prelucrarea datelor și transmiterea rezultatelor cu privire la aceste date către Ministerul Sănătății și instituțiile cu atribuții în acest domeniu;
  3. fundamentarea politicilor și strategiilor din domeniul sănătății;
  4. dezvoltarea de standarde informaționale, definiții și dicționare de date;
  5. dezvoltarea și stabilirea de seturi de date minimale;
  6. evaluarea și realizarea de recomandări referitoare la calitatea datelor și informațiilor;
  7. promovarea și participarea la cercetarea și dezvoltarea națională în domeniul eHealth;
  8. dezvoltarea sistemelor de telemedicină și a platformelor de utilizare partajată a informațiilor și datelor între pacienți și furnizorii de servicii, între profesioniștii din sănătate și rețele de informații de sănătate;
  9. promovarea de acțiuni comune pentru asigurarea securității confidențialității datelor din sănătate;
  10. dezvoltarea de ghiduri referitoare la accesul la informația deținută de instituțiile din sănătate;
  11. dezvoltarea specificațiilor celor mai adecvate pentru achiziționarea de tehnologie din domeniul informatic pentru sistemul de sănătate, în colaborare cu ceilalți parteneri din sistemulde sănătate;
  12. alte obiective stabilite prin hotărâre a Guvernului României.

Explicațiile guvernului

Rațiunile pentru care Guvernul dorește înființarea acestei noi agenții sunt explicate în nota de fundamentare a proiectului de ordonanță. Astfel, se vorbește despre faptul că a crescut în ultimii ani gradul de informatizare a serviciilor de sănătate, inclusiv la nivel spitalicesc, dar că acesta rămâne suboptimal pe mai multe paliere, în timp ce managementul programelor naționale de sănătate impune consolidarea registrelor de boală sau constituirea unor

registre noi și a soluțiilor informatice eficiente și eficace în monitorizarea rezultatelor programelor naționale de sănătate.

Per total, capacitatea sistemului de colectare, procesare, analiză și raportare a datelor în sistemele informatice sau informaționale existente, dar și valorificarea datelor și a informațiilor disponibile în politicile publice sunt deficitare, se mai spune în nota de fundamentare, în timp ce componenta de comunicare și accesul la informația relevantă pentru pacient și populație este insuficient dezvoltată.

Sistem informațional performant și integrat

Pentru dezvoltarea sistemului de sănătate din România este nevoie, explică cei care au propus înființarea agenției, de accelerarea adoptării soluțiilor de eSănătate, pentru creșterea eficienței sistemului în ansamblul său și pentru creșterea accesului la servicii de calitate și reducerea inechităților din sănătate.

Se are în vedere un sistem informațional performant pe plan orizontal și vertical, care integrează toate componentele sistemului de sănătate (inclusiv resurse umane, management financiar, etc). Ca rezultat al producerii, stocării, analizei și diseminării pe baza unei platforme integrate, se exclud redundanțele și se asigură acces la date și informații valide.

Informații corecte și reale

Tot în expunerea de motive, se spune că Ministerul Sănătății nu ar dispune în prezent de o sursă de informații bazate pe dovezi științifice. Diversitatea aplicațiilor de management folosite de instituțiile sanitare, fără standardizarea informațiilor, ar duce astfel la o centralizare greoaie sau, în unele situații, imposibilă.

Explicit, Guvernul își dorește existența unor informații corecte și reale, disponibile în timp real, pentru a facilita luarea, cu celeritate, a unor decizii corecte și fundamentate științific, de politică sanitară. Se mai speră și că activitatea agenției ar duce la o corectă și eficientă cheltuire a bugetului sănătății.

Intersecții cu alte instituții din sănătate

Istoria este mai lungă, dar trebuie spus că Ministerul Sănătății a avut în subordine, până în 2010, un valoros centru de calcul și statistică medicală. Activitatea acestuia s-a redus substanțial însă, pe fondul implicării politicului în activitatea centrului și al plecării din țară a specialiștilor. Desființarea centrului s-a produs în 2010, când Cseke Attila, ministrul de atunci al sănătății, l-a transformat într-un compartiment din cadrul Institutului Național de Sănătate Publică.

Nu doar defunctul centru avea atribuții importante în ce privește informatica și informația medicală, ci și alte instituții. Casa Națională de Asigurări de Sănătate, de pildă, a creat și coordonează Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI). Apoi, un volum uriaș de date de la spitale este centralizat și prelucrat la Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București. Tot în zona informației care ar trebui să fundamenteze decizia politică din sănătate lucrează și departamentul de evaluarea tehnologiilor medicale (HTA) din Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale.

Afirmația că Ministerul Sănătății nu ar dispune în prezent de „o sursă de informații bazate pe dovezi științifice” este falsă, cu toate că responsabilitățile din prezent sunt împărțite între diverși actori – la care însă conducerea MS are acces nemijlocit.

Nu se știe încă felul în care noua agenție națională de informatizare a sănătății ar urma să interacționeze cu celelalte instituții din sănătate și (probabil) cu Institutul Național de Statistică, deoarece organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Informatizare a Sănătății se va realiza prin hotărâre a Guvernului României.

Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



Precizări CNAS despre Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS)

Anunturi

Vizualizari: 12465

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Conform unui comunicat de presa transmis de CNAS, pentru data de 3 mai a.c., în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al Președintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menționate.

Totodată, având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală la nivelul CNAS se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS.

În acest context, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora.

Circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialiști. Totodată, CNAS se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care în prezent nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncționalităților apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro.

CNAS reiterează, pe această cale, angajamentul său ferm de continuare a dezvoltării şi de perfecţionare a funcţionalităţii PIAS, ca instrument de raportare, validare şi control a serviciilor de sănătate decontate din fonduri publice, acesta fiind dealtfel unul din cele mai mari şi mai întrebuinţate sisteme informatice din România, cu peste 70.000 utilizatori si peste 700.000 de servicii medicale raportate şi validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescripţii medicale.

Acest articol este protejat de către dispoziţiile legale incidente și este interzisă copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a acestuia. Articolele publicate pe HEALTH.RO pot fi preluate doar în limita a maxim 500 de caractere, fără a depăşi jumătate din totalul de caractere, şi cu citarea obligatorie a sursei, cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor și articolelor publicate pe HEALTH.RO, vă rugăm să ne contactati.

Inainte de a prelua informatii de pe acest site va rugam sa cititi TERMENII SI CONDITIILE DE UTILIZARE



Examen pentru obținerea titlului de specialist dar și a gradului de principal pentru biologii, chimiştii şi biochimiştii din unități sanitare

Ministerul Sănătăţii organizează examen pentru obţinerea titlului de specialist dar și pentru obținerea gradului de principal pentru biologii, chimiştii şi biochimiştii încadraţi în unităţile sanitare şi/ sau de […]

ANUNŢ DE CONCURS – MANAGER DE SPITAL Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii „Louis Turcanu” Timisoara

ANUNŢ DE CONCURS 10 Februarie 2017 Consiliul de administratie – Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii „Louis Turcanu” Timisoara si Primaria Municipiului Timişoara organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de […]

ANUNŢ DE CONCURS – MANAGER DE SPITAL Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie „Dr. V. Babes “ Timisoara

ANUNŢ DE CONCURS 10 Februarie 2017 Consiliul de administratie – Spitalul Clinic de Boli Infectioase si Pneumoftiziologie „Dr. V. Babes “  Timisoara si Primaria Municipiului Timişoara organizează concurs pentru […]